Paljonko teillä on säästössä rahaa ja mihin säästät ja miten saat rahaa helpoiten kerättyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilttipurkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilttipurkki

Vieras
Tarvisi rahan säästö vinkkejä,että saisi joskus ensi asunnon ostettua tai osittain suurimman osan rahaa säästöön.
Tällä hetkellä mulla on säästössä vain 15000e ja käyttötilillä tällä hetkellä jotain yli 100e,jotenkin tuntuu ettei saa säästöön mitään ja tulee liikaa ostoksia ja laskuja :(

Eka säästöön meni 30e kk,lapsille sama.
Huomasin et ostelen hitosti kaikkea turhaa,aloin laittaan säästöön 150-200e kk,ja tiedätkö,siltikin jää turhuuteen rahaa.

Ei mitään järkyttävän isoja summia,mut jotain kutenkin.

Meillä on säästötilillä ainakin jokin 20 000€, tai hetkinen...äskettäin ostettiin auto, joten siihen hupeni tietty osa. Ehkä 10 000€ on realistisempi summa. Omalla käyttötililläni on 1000€. Emme säästä varsinaisesti mihinkään, vaan tarkoituksena on pitää pientä "puskuria" säästötilillä, koskaanhan ei voi tietää jos tulee yllättäviä menoja. Makselemme asuntolainaa ja teemme muutaman kerran vuodessa isomman ylimääräisen lyhennyksen, joten sinne hupenee aina kerralla useampi tuhat euroa. Helpoiten saamme rahaa kokoon olemalla ostamatta mitään turhaa.

No ei oo paljoa, voidaan puhua ihan tuhansista..Tosin, me ei olla "tietoisesti" säästetty, esim. s-tilille sitä rahaa tulee palautuksina joka kk eikä sitä koskaan käytetä..

Meillä 110t€ säästötililä ja muilla tileillä yhteensä n. 50t€. Säästetään joka kuukausi aina ylimääräinen eri tilille. Vaihtelee kuukausittain, mutta pitäisi säästää enemmän, paljon menee rahaa todellakin tyhjänpäiväisiin juttuihin :(

[QUOTE="vieras";22138677]Meillä 110t€ säästötililä ja muilla tileillä yhteensä n. 50t€. Säästetään joka kuukausi aina ylimääräinen eri tilille. Vaihtelee kuukausittain, mutta pitäisi säästää enemmän, paljon menee rahaa todellakin tyhjänpäiväisiin juttuihin :([/QUOTE]

no huh.. teillä on varmaan isot kuukausitulotki ku noin paljon ootte pystyneet säästämään?

En aio tässä tarkemmin eritellä meidän säästöjä, mutta käyttötilillä mulla on varmaan nyt jotain 1000-3000... Tiedän, että siellä aina jotain on ja kun kertyy "tarpeeksi", niin voi laittaa sivuun toiselle tilille. Vaikka käyttötilillä olisikin isompi summa rahaa, niin ei se minua saa yleensä tuhlaamaan sen enempää, vaan laitan rahaa yleensäkin juuri siihen mitä tarvitsen.

meillä on noin 10 000 € ja sinne mennee kaikki miehen kilometrikorvaukset, vakuutuskorvaukset,veronpalautukset yms. sekä mies siirtää joka kuukausi sinne jonkun satasen. Ja joo ei sitä noin edes huomaa että säästää,kun ei tarvi koskaan nähdä noita rahoja ensin vaan ne menee sinne suoraan. Tai siis meillä mies säästää, eli musta meillä ei ole tarvetta säästää enmpää, kun ei ole mitään säästökohdettakaan.

Mulla on monta eri jemmaa. Matkakassaan laitan joka kuukausi 100-150 euroa, sen olen tehnyt siitä saakka kun täysi-ikäisyyden saavutin, tosin sillon ne oli markkoja. Lapsilisät laitan lasten tileille sillon kun ne maksetaan. Muihin asioihin ei säästetä, mutta kuukausittain jää kyllä säästöä puolet molempien palkoista. ihmisillä on tosi vaikeaa ymmärtää kuinka erilailla ne elää, koska esim. meillä on normipalkat jotka alkaa numerolla 2 ja molemmilla jää joka kuukausi puolet palkasta käyttämättä vaikkei eletä mitenkään nuukasti. No onneksi ne saadaan kyllä hyvin sitten tuhlattua 2krt vuodessa etelässä =) Leikki-ikäisiä lapsia 2.

Tällä hetkellä säästössä on joku 10 000. Lainaa lyhennetään reilusti, siinä tarkoituksena on, että saataisiin pääomaa paljon sisään, kun parin vuoden päästä rakennusurakka haaveissa.

Tuo nykyinen säästösumma on kertynyt työaikana, ja veronpalautuksia ollaan laitettu säästötilille. Ne on "pahan päivän vara" ja mahdollistavat mun kotona oloa hiukan pidempään kuin olisi muuten mahdollista. Eli elämää varten. Mutta yritetään olla ottamatta sieltä.

Nyt on reilu kymppitonni mutta kaikki menee tänään kun maksan remppamiehille, putkarille, sähkärille jne.

Laitetaan joka kuukausi sivuun n.400-1000€ ja sitten tarpeen tullen käytetään ne remppaan, matkusteluun tms.
Eli toisin sanoen säästöt hupenevat tasaisin väliajoin eikä kerätä mitään rahastoa eläkepäiville.

Mulla on monta eri jemmaa. Matkakassaan laitan joka kuukausi 100-150 euroa, sen olen tehnyt siitä saakka kun täysi-ikäisyyden saavutin, tosin sillon ne oli markkoja. Lapsilisät laitan lasten tileille sillon kun ne maksetaan. Muihin asioihin ei säästetä, mutta kuukausittain jää kyllä säästöä puolet molempien palkoista. ihmisillä on tosi vaikeaa ymmärtää kuinka erilailla ne elää, koska esim. meillä on normipalkat jotka alkaa numerolla 2 ja molemmilla jää joka kuukausi puolet palkasta käyttämättä vaikkei eletä mitenkään nuukasti. No onneksi ne saadaan kyllä hyvin sitten tuhlattua 2krt vuodessa etelässä =) Leikki-ikäisiä lapsia 2.

Paljonko teillä on asumiskustannukset?

Joo tänään siis päätin alkaa säästään&kerään rahaa Samsung Galaxy S Advancee varten :) meen mummulle siivoon joka viikko (10€/viikko) ja saan kokeista rahaa, joten pitää päntätä :D tällä hetkellä rahaa on vaivaiset 55,90€ ja puhelin maksaa 329€ ...

Yhteistyössä