Paljonko teille jää käteen asumisen ja laskujen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimimmisoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimimmisoo

Vieras
Paljonko teidän perheelle jää rahaa asumiskustannusten, lainojen hoidon ja kaikkien laskujen jälkeen rahaa kuukausittain?

Eli mitä jää viivan alle ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin, vapaa-aikaan jne? (+KUINKA MONTA HENKILÖÄ TÄLLÄ ELÄTETÄÄN!) Arvioi asteikolla 1-10 kuinka hyvin pärjäätte tällä summalla (10 paras). Matkustatteko? Joudutteko seuraamaan tarkkaan kulutustanne, vertailemaan hintoja jne?

Suuri kiitos vastauksista.

Meillä perhekoko 2+2. Lainaa omakotitalosta ja lisäksi remonttilaina. Laskujen jälkeen jää n 2300 kuussa. Pärjätään hyvin sanoisin 8. Matkustetaan, mutta kalliita harrastuksia ei ole. Säästöön menee kohtalaisesti.

Olen kahden lapsen yh ja saamme tällä hetkellä vain Kelan tukia ja eksältä elarit. Vuokran ja sähkölaskun jälkeen jää noin 1200e muihin menoihin. Ihan kohtalaisesti pärjätään, kun on kaksi pientä lasta jotka eivät sen kummemmin kuluta (ei ole esim harrastuksia). Matkustellaan välillä, hintoja en sen tarkemmin tutki. Koskaan ei ole tullut tilannetta että tilillä olisi 0e tai lähellekään sitä. Koen että ottaen huomioon elämäntilanteemme niin arvosanaksi antaisin 8.

4l9wl83ze2p.png
l

[QUOTE="yyhoo";29884914]Olen kahden lapsen yh ja saamme tällä hetkellä vain Kelan tukia ja eksältä elarit. Vuokran ja sähkölaskun jälkeen jää noin 1200e muihin menoihin. Ihan kohtalaisesti pärjätään, kun on kaksi pientä lasta jotka eivät sen kummemmin kuluta (ei ole esim harrastuksia). Matkustellaan välillä, hintoja en sen tarkemmin tutki. Koskaan ei ole tullut tilannetta että tilillä olisi 0e tai lähellekään sitä. Koen että ottaen huomioon elämäntilanteemme niin arvosanaksi antaisin 8.[/QUOTE]

Ohhoh. Oon kans yh kahdella lapsella. Käyn töissä ja Kelasta elarit+lapsilisä. Ei taida jäädä mulla käteen ees ton vertaa! Siis palkasta! Nettopalkka vaihtelee 1700 ja 1900 €:n välillä. 700€ asumiskuluihin (lainanlyhennys+vastike), päivähoitolasku, iltapäiväkerholasku, sähkölasku ja puhelin ja nettilasku siihen vielä päälle. Ja mitä sitä niitä nyt muita on.

Niin ja siis jäi osaan vastaamatta. Koen että pärjätään hyvin. Ei tarttee kaupassa hintoja pahemmin tuhlata ja aina on tilillä rahaa niin että pärjätään hyvin seuraavaan "rahapäivään". Lapsille on varaa ostaa vaatteita uusina, vaikka paljon kyllä saadaan kierron kauttakin. Itseen en tuhlaa juurikaan, mutten koskaan ole sellainen ollutkaan. Kampaajalla käyn n. 3-4kk:n välein. Matkustellaan lähinnä kotimaassa. Kaks kertaa on käyty ulkomailla kuopuksen synnyttyä, on nyt neljä. Niin ja hintojen vertailusta. Ostelen yleensä S-kaupan omaa merkkiä, mikäli saatavilla on ja olen sen yhtä hyväksi todennut kuin "alkuperäisen".

Enpä ole ikinä ajatellut, huomattavasti enemmän jää kuin 4 henkeä ehtii kuluttamaan. Tietysti jäisi paljon enemmän jos nuukailtaisi kaupoissa, ei matkusteltaisi, myytäisiin toinen auto ja prätkä, ei lotrattaisi suihkussa jne. Voitais myös lopettaa Unicef ja Pelastakaa Lapset Ry:n tukeminen!

Lainan lyhennys 1800 ja laskujen jälkeen jää 3200 €/kk.
Tällä pitäs elättää 2 aikuista.Pärjätään asteikolla 3.
Matkusteluun ei juurikaan jää rahaa (kerran 2. vuodessa)
Loppu kuusta saan koko ajan tinkiä KAIKESTA!
Tänään vein jopa pulloja ja ostin halvimpia elintarvikkeita, koska 14. pv tulee puolison liksa.

Olen kahden lapsen yh ja käyn töissä. Kaikkien laskujen jälkeen jää käteen noin 500e kuussa millä ostan ruoat ja muut välttämättömät. Ei sillä paljon juhlita. Joskus on jäänyt vaan 400e.

Meillä ns.omat rahat. Perhe koko 2+3. Mutta mulla jää kaikkien menojen jälkeen noin 800€ bensaan, ruokaan, ym. Olen kotiäitinä (khhtuki + keikkatyöpalkat+ lapsilisät tuloina mulla). Just nyt ei jää säästöön suuria summia. Pärjätään mielestäni 8/10.

Meillä ns.omat rahat. Perhe koko 2+3. Mutta mulla jää kaikkien menojen jälkeen noin 800€ bensaan, ruokaan, ym. Olen kotiäitinä (khhtuki + keikkatyöpalkat+ lapsilisät tuloina mulla). Just nyt ei jää säästöön suuria summia. Pärjätään mielestäni 8/10.

Jatkan vielä. Kyllä katon kaupasta tarkkaan mitä ostetaan. Tai mikä nyt on tarkkaa? Sekö että on ostaa halvemman jos todennut ihan hyväksi? Koitan muutenkin olla rahan kanssa tarkka. Meillä on säästöjä ja parhaillaan ei matkustella. Sitten kun olen taas työelämässä katson asiaa uudelleen:)

• Tykkää
Reactions: Namppis88
Meillä 2+2. Lainan lyhennyksen (1000e) ja laskujen (900-1300e) jälkeen jää kuussa rahaa muihin kuluihin yleensä 1800-2800e riippuen ihan lisistä tai onko vakuutusmaksukuu yms.. Nyt ollaan viimiset kolme vuotta tehty remppoja pikkuhiljaa, joten rahaa ei juuri jää ja loppukuusta on lähes aina tilit melkein tyhjänä. Mulla aika vakio et on pari kymppiä enää tilillä, kunnes huomenna tulee seuraava... ehkä tää tästä, kohta rempat loppusuoralla. Tällähetkellä pärjätään mielestäni asteikolla 6.

Olen yhden lapsen yh, äitiyslomalla. Äitiyspäivärahasta jää asumis- ym. kiinteiden menojen jälkeen käteen 700 € kuussa. Siihen lisäksi lapsilisä ja elatusmaksu, niin käteen jää noin 1000 €. Tästä siis elätetään 1h + vauva. Pärjäämme hyvin, vähän jää säästöönkin. 8,5.

Meillä on erilliset rahat ja molemmilla tietyt jutut, jotka hoidamme ja maksamme. Minun vastuullani on sähkö-, jätehuolto- ja puhelinlaskut, sekä ruokalaskut. Rahat riittää, mutta ylimääräistä ei juurikaan jää.

Emme elä köyhästi, mutta kyllähän ihan se perusluonto on nuuka. Koen kuitenkin, että ihan hyvin pärjään.

Paat noin 7000€/kk nettona + miehen päivärahat työmatkoista ( 700€/kk). Asuntolanaan 1200€, muut asumiskulut oin 300€, päivähoito ym. pakolliset n. 1500€. Eletään mahd säästeliäästi ja siksi kuukausittain jää säästöönkin. Tavoitteena sitten joskus asunto Espanjasta.

Yhteistyössä