Paljonko varaisitte parin päivän Tallinnan matkalle rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallinnaan matkaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tallinnaan matkaava

Vieras
2 pienen lapsen kanssa olen menossa Tallinnaan, yksi yö vietetään laivassa ja yksi yö kylpylähotellissa. Nyt mietin, että paljonko pitäisi varata matkaa varten rahaa?

[QUOTE="vieras";28417934]Mitä iloa tuollaiset vastaukset antavat kirjoittajille? Onko ruoat maksettu etukäteen? Entä matka sinne kylpylähotelliin?[/QUOTE]

Matkat on maksettu ja ruoista vain laivan aamiainen on valmiiksi maksettu. Hotellissa kait aamiainen kuuluu hintaan, muuten ruokia ei kuulu hintaan. Matkat kotoa laivalle ja laivalta takaisin kotiin kuuluu hintaan ja Tallinnassa hotelli on siinä ihan sataman tuntumassa.

Elääkö jotkut ihmiset vielä 80-lukua? Pankkikortilla saa rahaa seinästä ihan niinkuin Suomessakin. Käteistä ottaisin mukaan hieman varuiksi ihan niinkuin Suomessakin.

Nämä rahanraahaajat on varmaan niitä sisämaasta tulevia vyölaukku-urpoja jotka vievät omaat eväätkin mukana kaikille ulkomaanmatkoille kun ovat epävarmoja että löytyykö sieltä syötäväksi kelpaavaa ruokaa paikan päältä. Ja pakettimatkoilla etelään taputtavat lentokoneen laskeuduttua.

• Tykkää
Reactions: Porho
Alkuperäinen kirjoittaja täh;28417971:
Elääkö jotkut ihmiset vielä 80-lukua? Pankkikortilla saa rahaa seinästä ihan niinkuin Suomessakin. Käteistä ottaisin mukaan hieman varuiksi ihan niinkuin Suomessakin.

Nämä rahanraahaajat on varmaan niitä sisämaasta tulevia vyölaukku-urpoja jotka vievät omaat eväätkin mukana kaikille ulkomaanmatkoille kun ovat epävarmoja että löytyykö sieltä syötäväksi kelpaavaa ruokaa paikan päältä. Ja pakettimatkoilla etelään taputtavat lentokoneen laskeuduttua.

Minä en tykkää ulkomailla käyttää korttia, kun käteisen kanssa pelatessa pysyy homma paremmin lapasessa ja toisekseen Visaa käyttöä pyrin välttämään. Ja sen kyllä tiedän että sieltä syötävää löytyy, itse olen viimeksi reilu vuosi sitten Tallinnassa käynyt, mutta ilman lapsia, eikä siis käyty missään ulkona syömässä, päivän ruoka oli Hesburgerin hamppariateria näyttelypaikalla :)

Minä en tykkää ulkomailla käyttää korttia, kun käteisen kanssa pelatessa pysyy homma paremmin lapasessa ja toisekseen Visaa käyttöä pyrin välttämään. Ja sen kyllä tiedän että sieltä syötävää löytyy, itse olen viimeksi reilu vuosi sitten Tallinnassa käynyt, mutta ilman lapsia, eikä siis käyty missään ulkona syömässä, päivän ruoka oli Hesburgerin hamppariateria näyttelypaikalla :)
Lapasessa? Lähteekö sinulla Suomessa rahankäyttö lapasesta jos nostat rahaa kortilla? Vai jonotatko pankkiin kassatädin juttusille aina kun tarvit käteistä?

Se sinun sama automaattikorttisi - jos sinulla sellainen siis on - toimii Tallinnassa samalla tavalla kuin Suomessakin eli kortti seinään, tunnusluku ja rahat sujahtavat käteesi. Ei tarvitse vinguttaa luotolle eikä kantaa suuria summia käteistä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;28418090:
Lapasessa? Lähteekö sinulla Suomessa rahankäyttö lapasesta jos nostat rahaa kortilla? Vai jonotatko pankkiin kassatädin juttusille aina kun tarvit käteistä?

Se sinun sama automaattikorttisi - jos sinulla sellainen siis on - toimii Tallinnassa samalla tavalla kuin Suomessakin eli kortti seinään, tunnusluku ja rahat sujahtavat käteesi. Ei tarvitse vinguttaa luotolle eikä kantaa suuria summia käteistä mukana.

Mulla on Stockmannin Mastercard. Se ei jostain syystä toimi kaikissa maissa. Olen ollut aika ikävissä tilanteissa, kun luottoa on, mutta kortti ei toimi.

Ottaisin käteistä mukaan sen verran, että pärjää jos jostain syystä on kortin kanssa ongelmia. Ehkä jotain 200-300 euroa olisi sopiva summa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;28418090:

No ei, mutta en juurikaan nostele käteistä pankkiautomaateista, etenkään ulkomailla, kun voin ne rahat ottaa kotoa jo mukaan. Mutta haluan miettiä etukäteen, mikä olisi sopiva budjetti tuollaisellle matkalle.

Yhteistyössä