Paljonko voi laittaa raskauden piikkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Finttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Finttu

Vieras
Kertokaahan, kuinka paljon unohteluita ja huolimattomuutta voi laittaa raskauden piikkiin? Eilen mun piti hakea lähikaupasta kolme asiaa ja unohdin niistä yhden.
Illemmalla heitin roskapussin tonne portin pieleen viedäkseni sen pönttöön ja huomasin sen kun tulin autolla takaisin pihaan.
Nyt teen keittoa ja ihmettelin, et eikö se jo ala kiehumaan, ni mulla on väärä levy päällä. :headwall:

Emmää ennen oo tämmönen ollu, mikä tähän auttaa? Ootteko te muut ihan haperia raskaana ollessanne? Sanokaa etten oo ihan yksin tän kanssa.

Kuule .. PALJON. Mä melkein sain siirron töistä ( no ei ihan).. kun en yht äkkiä enää osannu töitäni joita olin tehnyt vuosia :'( Jatkuvasti vain teen virheitä kaikessa!
Tässä tulee ihan pöntöksi ja lahopääksi :laugh:

Mä olin raskaana aika paha.
Nyt neljän vuoden kotiäitiyden jälkeen voisin sanoa että tähän nykytilaan verrattuna mun raskaudenaikainen muisti oli suorastaan loistava. :D

Tuntuu ettei mikään auta.. Yleensä mulla on joku vastaus aina. Mutta en ole löytänyt mitään auttavaa asiaa. Tuntuu että vaikka nukkuisi hyvin, söisi hyvin jen. Niin pää vain lahoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tota odotellessa:
virkistäs mun muistia... millä viikoilla toi alkaa? ja oota vaan, ei se siitä ainakaan parane lapsen synnyttyä ;)

Hmm töissä mulla paheni oli jo ainakin jo ensimmäisen kolmanneksen lopussa merkittävästi. AI ei parannu kun synnytän!? Voi veenus! aargh! :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Voi ei... Siis nyt menossa rv 15 ja mä en muista mitään. Ai että pahenee vaan. No se on kiva kuulla. =)

Pahenee se. :D
Mutta toisaalta, sitten sitä on jo niin lahopää ettei jaksa enää edes häiriintyä asiasta. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja tota odotellessa:
virkistäs mun muistia... millä viikoilla toi alkaa? ja oota vaan, ei se siitä ainakaan parane lapsen synnyttyä ;)

Hmm töissä mulla paheni oli jo ainakin jo ensimmäisen kolmanneksen lopussa merkittävästi. AI ei parannu kun synnytän!? Voi veenus! aargh! :attn:

Hi-hii. Mulla 9+ jotain viikko menossa. Pianhan toi sit alkaa, juuuri kun huimauksesta ja yleisestä pahoinvoinnista alkaa päästä eroon. Katotaan vaan ni joku kerta mä vielä unohdan hakea lapsen päiväkodista...

Aina olen ihmetellyt ja kritisoinut esimerkiksi patriarkaalisia kulttuureja ja uskontoja, jotka pitää naisen kykyjä jotenkin epäluotettavampina kuin miesten, tai naisia "tunteellisina" ja siksi ei esim. kaikkiin tehtäviin sopivina. Nyt raskaana ollessa olen alkanut tajuta, että ei ole todellakaan sama asia olla nainen "normaalitilassa" kuin raskaushormonien sekoittamana tai imetyshorroksessa... Tunteet heittelee miten sattuu, pienimmästäkin voin pillahtaa itkuun tai raivostua, ja tosiaan nuo unohtelemiset... :ashamed: Ja perinteisissä yhteiskunnissahan nainen oli käytännössä vähän väliä joko raskaana tai imettämässä...!

Joo huonomuistisuus lisääntyny täälläkin ja joka raskaudessa pää kuin tyhjiö. Imetyksen aikana myös huonomuistisuutta, silloin pitää niin keskittyä vauvaan, että muita asioita unohtelee. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Se on tavallaan tarkoitettu niin että äiti keskittyy enemmän vauvaan ja muu maailma saa odottaa. Tietty pitää huolehtia sisaruksista myös.

Juu. Onko yhtään tuttua, että laitat itselles esim. vedenkeittimeen vettä iltapäiväteetä varten. Sit sitä tunnin kahden kuluttua jopa muistaa, että hei, mullahan on valmis vesi oottamassa... ja saa uudestaan sen lämmittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:
Mä unohdin eilen koiran pihalle tunniksi :o :ashamed: :'( kauhee morkkis iski!

Onneks meil ei oo väliä, vaikka unohtaiskin. Ja pitää kyllä huomattavaa meteliä halutessaan sisälle.

No pitäskin ääntä... :(
meillä koira ei hauku oikeestaan ikinä ja nyttenkin se vaan surkeena katteli sisälle oven ikkunasta kun mies sen viimein muisti. Yleensä ovi on sillä tavalla että saa sen auki, nyt ajatuksissaan olin laittanut sen kunnolla kiinni! Onneksi bernit ei ihan heti palellu, loukkaantui kyllä!

Ai niin. Ja sit mä menin tänään "kunnolla" kauppaan (siis hakemaan isommat ostokset) ja huomasin kaupan parkkipaikalla, et kauppalappu oli jääny keittiön pöydälle.

Siis ihan mitä tahansa. Raskauden jälkeenkin voit huoletta syyttää kuukautisia oudosta käytöksestäsi tai aikaa ennen niitä tai niiden jälkeen. Sukukypsän iän jälkeen voit sitten syyttää vaihdevuosia. Naisen ei tarvitse ottaa mitään vastuuta käytöksestään, sillä hän on täysin hormoniensa armoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Siis ihan mitä tahansa. Raskauden jälkeenkin voit huoletta syyttää kuukautisia oudosta käytöksestäsi tai aikaa ennen niitä tai niiden jälkeen. Sukukypsän iän jälkeen voit sitten syyttää vaihdevuosia. Naisen ei tarvitse ottaa mitään vastuuta käytöksestään, sillä hän on täysin hormoniensa armoilla.

Ihanaa!

Mulla ei ole koskaan ollut mitään vaikutuksia kuukautisilla. Mutta tämä raskaus on jo jotain muuta.

Entäs sitten kun ne vaihdevuodet on ohi?? Mitäs sitten voi syyttää? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ket:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään vaikutuksia kuukautisilla. Mutta tämä raskaus on jo jotain muuta.

Entäs sitten kun ne vaihdevuodet on ohi?? Mitäs sitten voi syyttää? :D

Mulla ihan sama juttu. Kuukautiset eivät ole koskaan vaikuttaneet mitään, mutta kyllä raskauden aikana unohtelu on lisääntynyt ihan selkeästi. Tosin muuten olen onneksi oma itseni. Käyttäydynkin ihan ihmisiksi, mieskin on ihmetellyt, miten niin naiset ovat herkkiä raskaana, kun mä olen ollut melkein koko ajan yksi auringonpaiste.

Yhteistyössä