paljonko voin vielä ottaa paracetamolia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskanen

Vieras
Mulla on migreeni ja olen raskaana. Paracetamol ei juuri tähän auta mut vie kivulta pahimman terän tunniksi, pariksi..
Olen nyt tälle aamulle ottanut 3 x 500mg paratabsin eli annos on vasta1,5g ja ohjeen mukaan päivässä saa ottaa yhteensä 3g.
Ohjeessa kuitenkin lukee että 500mg-1g x3 , mulle ei riitä 3 x päivässä kun kipu pysyy korkeintaan 2h poissa!
Voinko siis ottaa 6x päivässä 500mg kun siitä olis isompi apu kun 1g x 3 päivässä..
Ja tämähän ei jatkuis kun sen aikaa et migreeni talttuu, päivän tai kaks..

Auttakaa!

No mä otin aamu seitsemältä, klo 11 ja nyt klo 14.45.. ja oon sinnitellyt niin kauan kun vaan mahdollista, en olis enempää voinut venyttää välejä.. mut yritän nyt venyttää sitten ilta yhdeksään asti =( seuraavan ottamista ja otan sit sen gramman kerralla et pärjäisin yön ja saisin nukuttua..

maksimi vuorokausiannos on se 3 g, eli se on periaatteessa sama otatko kerralla 500 mg vai 1000mg. mutta jos välit on lyhyet, niin sitten pitää se vuorokausiraja muistaa, ettet ala ottaa jo seuraavan vuorokauden lääkkeitä saman vuorokauden aikana. Eli voit kyllä ottaa sen 500mg kerrallaan kuudesti päivässä, jos siitä tuntuu olevan parempi apu. Tsemppiä!

t. terkkari

Sikäli mikäli olin hereillä lääkehoidon ja farmakologian tunneilla, niin vuorokausiannos on se joka merkitsee.

Millä rv:llä olet? Ts. voisitko ottaa muutakin kuin parasetamolia.

Minä kävin raskausaikana pari kertaa tipassa migreenikohtausten takia.

Yhteistyössä