Paljonkohan maksais neljän maton pesu pesulassa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja weräjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mulla ei ole muullaista kokemusta pesulan hinnoista kuin, että kerran pesetin plyyssimaton kokoa tais olla jotain 160x230 (muistaakseni) niin maksoi 20?. Jos tuosta nyt jotain apua olis. :)

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
80 eurolla saa jo uuden villamaton ym esim olohuoneeseen.. hui ku on kallista puuhaa :)
Kerro mullekin mistä? Mulla on isot keinokuituist matot ja ne maksoi 2000 mk kappale aikoinaan. Villaisia en saattanut katsoa edes päin, ettei vaan näkis jotain mikä olisi ollut pakko saada.

yksi tuommoinen iso plyysimatto ja käytävän matto 80x n. 4 m maksoi yhteensä 90 euroa alennuksen jälkeen.

Matot joko hinnoitellaan neliömetrien mukaan tai painon mukkaan + tietysti materiaali.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
80 eurolla saa jo uuden villamaton ym esim olohuoneeseen.. hui ku on kallista puuhaa :)

Törkeän kallista tuo pesettäminen on. Uusia, kunnon villamattoja, ei kyllä tuolla hintaa saa. Itse en raaski todellakaan pesettää mitään halppismattoja. Niille kelpaa mattolaituri.

Just soitin paikalliseen kahteen pesulaan, kun haluan jouluksi ja muutenkin puhtaat matot olkkariin. Arvelin kooksi n. 200x150. Sellaiset perustavalliset olkkarin matot, varmaan polyesteri-puuvillakude. Toisessa eivät pese paikan päällä, vaan lähettävät muualle pestäväksi, olisi maksanut 69 e. Toisessa pesevät koneessa (matot siis konepestäviä, eivät vaadi laakapesua), maksaa 26 euroa yhteensä. Taidan viedä tuohon halvempaan... Mutta Savonlinnassa siis tuon hintaista.

minä ostan uudet matot, kun vanhat likaantuu, Mutta meillä ei olekaan mitään kalliita mattoja, max 100e matot, ja sitä mukaa kierrätykseen, tutuille, tai roskiin, ja uudet tilalle, mukavaa vaihtelua.

minä pesetin villamattoja pesulassa ja muistelisin että heillä oli neliö hinta (olisiko ollut 10 euroa per neliö).

Mikään kivijalkapesula tässä maassa ei pese AITOJA villamattoja tohon hintaan! (ei yksinkertaisesti kannata) Niistä joutuu maksamaan 18-33 €/m2 pesulasta riippuen. Nykyisin on näitä liikkuvia pesuloita (ainakin täällä pääkaupunkiseudulla), joiden palveluista saa kotitalousvähennykset. Tulee ainakin arvomattojen kanssa paljon huokeammaksi.

Törkeän kallista tuo pesettäminen on. Uusia, kunnon villamattoja, ei kyllä tuolla hintaa saa. Itse en raaski todellakaan pesettää mitään halppismattoja. Niille kelpaa mattolaituri.
Ei pidä paikkaansa, sanoi entinen hammaslääkäri! Muista että kotona ja vapaa-ajan asunnolla tehtävästä siivoustyöstä voit tehdä kotitalousvähennyksen verotukseesi. Vuonna 2017 vähennys on 50 prosenttia. Kutsu siis "liikkuva pesula" pesemään ne matot siinä paikoillaan, voi pestä vaikka parketin päällä ja ovat tunnissa kuivia. Kun viet pesulaan, et voi saada kotitalousvähennystä. Samalla reissulla joku kiva poika pesee vielä sohvankin! Ja koiran petin.

Kauhean kallista on kyllä... Entisistä (rikkinäisistä) matoista voi tehdä pienempiä leikkaamalla keskeltä poikki ja tekemällä uudet hapsut. On helppo pestä kotona.

Niistä voi tehdä pienempiä myös purkamalla: virkkaa kuteista matto, sen kokoinen, että voi pestä pyykkikoneessa. Laittaisin sinne neuloksen sekaan jonku tukevamman langan, niin ei mene niin helposti jalan alla ryttyyn:D

Yhteistyössä