Palkanlaskijaa paikalla? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Eli tilanne on sellainen että minulta loppui vanhempainloma 10 toukokuuta. Ilmoitin töihin että tulen suoraan takaisin töihin vanhempainlomani loputtua ja pidän heti perään 20 päivää kesälomaa jotka minulla oli kertynyt äitiyslomilta.

Nyt palkkalappu ihmetyttää koska siinä lukee että minulle olisi maksettu tässä kuussa 11.5-31.05 palkkaa normaalisti ihan kuin olisin ollut töissä +Lomarahat mutta Lomapalkka näkyy laitettuna plus-miinuksena. Palkanlaskija sanoi että noin se menee ei voi saada yhtäaikaa kuulema palkkaa ja tuota lomapalkkaa.

Onko asia ihan oikeesti näin? Lomapalkka 20 päivää tuossa lapussa näkyy olevan lähes kaksinkertainen summa kuin tuo mikä minulle on maksettu normaalipalkkaa.

Ärsyttävää jos tuon olisi tiennyt aikaisemmin olisin ollut edes 1 kk hoitovapaalla ja olisin kuulema saanut tuon summan. :(

[QUOTE="höh";26333103]Eli tilanne on sellainen että minulta loppui vanhempainloma 10 toukokuuta. Ilmoitin töihin että tulen suoraan takaisin töihin vanhempainlomani loputtua ja pidän heti perään 20 päivää kesälomaa jotka minulla oli kertynyt äitiyslomilta.

Nyt palkkalappu ihmetyttää koska siinä lukee että minulle olisi maksettu tässä kuussa 11.5-31.05 palkkaa normaalisti ihan kuin olisin ollut töissä +Lomarahat mutta Lomapalkka näkyy laitettuna plus-miinuksena. Palkanlaskija sanoi että noin se menee ei voi saada yhtäaikaa kuulema palkkaa ja tuota lomapalkkaa.

Onko asia ihan oikeesti näin? Lomapalkka 20 päivää tuossa lapussa näkyy olevan lähes kaksinkertainen summa kuin tuo mikä minulle on maksettu normaalipalkkaa.

Ärsyttävää jos tuon olisi tiennyt aikaisemmin olisin ollut edes 1 kk hoitovapaalla ja olisin kuulema saanut tuon summan. :([/QUOTE]

Oot menny töihin 11.5? ja palkka maksettu väliltä 11.5-31.5 ((teillä maksetaan palkkaa etukäteen työpäivistä?)
Sinä saat sen palkan tältä ajalta ja ne lomarahat sitten kun miten teidän yrityksessä ne on päätetty maksaa (joillakin kaikki saa esim. toulo- tai heinä- tai sitten seuraavassa kuussa kun loma on pidetty).
Mitä tarkoitat tuolla "ollut töissä +Lomarahat mutta Lomapalkka näkyy laitettuna plus-miinuksena." Miten plus-miinuksena?

Niin siis työnantajan kanssa sovittiin että kun vanhempainloma loppuu 10.05. Hän ilmoittaa palkanlaskijalle että tulen töihin 11.05 mutta heti perään pidetään ne 20 päivää kesälomaa.

Mutta maksussa lukee että minulle on maksettu palkaa 11.05.-31-05 +Lomarahat.
Lomapalkka näkyy plusmiinuksena.Eli ensin esim. Lomapalkka -1000 heti sen alapuolella lukee Lomapalkka -1000.

Ääh täytyy varmaan soittaa liitolle koska minustanikin on tuossa joku iso reikä etten tajua! :D

Ja Palkanlaskija tosiaan sanoi että ei saa molemmat maksaa vain jompikumpi.

Niin juuri tässä minunkin tapauksessa on maksettukin 11.05-31-05 palkkaa + Lomarahat. Ja olen kuun loppuun asti "kesälomalla".

Mutta tuo Lomapalkan suuruus (lähes kaksi kertaa isompi kuin mitä mulle maksettiin) nyt harmittaa joka ei minulle maksettu. Tiedoksi joillekin vaan että kannattaa näköjään pitää ainakin 1 kk hoitovapaata äitiyslomalta palatessa jotta ei mene hukkaan Lomapalkka niinkuin minulla se meni!

Yhteistyössä