Palleatyrä leikkaus kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7 viikkoa sitten leikattiin Espoossa vanhemman kirurgin toimesta oliko Olli? ja lopputulos on, että haittoja tuli vaan. Pienikin määrä jää kurkkuun jumiin jota koittaa sitten oksentaa pihalle, mutta ei pysty. Närästys palasi 1,5 viikossa, tosin Rabeprazolin haihtuminen vie juuri tuon ajan ja nyt närästys moninkerroin pahempaa ja sattuu koko vatsassa. Eilen jouduin ottamaan 8 rennietä 10min sisällä eikä se sillä edes kokonaan hävinnyt ja nyt on todennäköisesti täysin tulehtunut ja tuntuma on kuin kurkku olisi kipeänä, mutta rintakehän sisällä. Rabeprazolia vedän edelleen 1-2 päivässä ja rennietä menee jotain 6. Ennen leikkausta meni 1 Rabeprazol ja 0-5 rennietä päivässä. ÄLÄ MENE MISSÄÄN NIMESSÄ JOS LÄÄKKEILLÄ PÄRJÄÄT

Moi, minä jonotan palleatyräleikkaukseen. Minäkin olin kuullut, että ei vältt onnistu yms. Mutta kun selvis, että voi tulla kuolio ja hurjat kivut, jolloin on pikaiseen leikattava päivystyksessä, niin tässä sitä nyt jonotellaan. Mulla nimittäin isohko tyrä eli koko vatsalaukku hupsahtanut rintaonteloon! Palleatyrä vuosia sitten tähystyksessä löydetty,mutta sen kokoa alkovat ihmettelee kun keuhkokuvassa syyskuussa näkyi "varjostuma". Hengästyin helpohkosti ja aattelin sen johtuvan keukokuumeesta. Sairastin juhannuksen tienoolla keuhkokuumeen ja sen kontrollissa olin siis käynyt. Terv.keskuslääkäri löydön teki ja pisti lähetteen vatsakirurgiaan, mistäviipalekuvaan ja koko kommeus paljastu. 3 kuukautta nyt jonottanut leikkaukseen. Hengästyn yhä herkemmin ja röyhtäilen välillä tolkuttomasti sekä oksentelen yhä useammin. Toivottavasti ei tarvitse kuukausia enää ootella...
Leikkauksesta toipumiskokemuksia ois mukava tai siis haluaisin kuulla/ lukea.
eksältä leikattiin keväällä, samoilla oireilla kuin sinulta. leikkaus onnistui hyvin. mutta toipuminen kokonaan vie kuulema vuoden.

Ö
Moi, minä jonotan palleatyräleikkaukseen. Minäkin olin kuullut, että ei vältt onnistu yms. Mutta kun selvis, että voi tulla kuolio ja hurjat kivut, jolloin on pikaiseen leikattava päivystyksessä, niin tässä sitä nyt jonotellaan. Mulla nimittäin isohko tyrä eli koko vatsalaukku hupsahtanut rintaonteloon! Palleatyrä vuosia sitten tähystyksessä löydetty,mutta sen kokoa alkovat ihmettelee kun keuhkokuvassa syyskuussa näkyi "varjostuma". Hengästyin helpohkosti ja aattelin sen johtuvan keukokuumeesta. Sairastin juhannuksen tienoolla keuhkokuumeen ja sen kontrollissa olin siis käynyt. Terv.keskuslääkäri löydön teki ja pisti lähetteen vatsakirurgiaan, mistäviipalekuvaan ja koko kommeus paljastu. 3 kuukautta nyt jonottanut leikkaukseen. Hengästyn yhä herkemmin ja röyhtäilen välillä tolkuttomasti sekä oksentelen yhä useammin. Toivottavasti ei tarvitse kuukausia enää ootella...
Leikkauksesta toipumiskokemuksia ois mukava tai siis haluaisin kuulla/ lukea.

Yhteistyössä