''Pallo'' Emättimessä

  • Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
tietämätön
Joo elikkä, kun olin laittamassa tamponia, niin kokeilin samalla sisältä että onko se normaali, tai kun on ollut kaiken maailman yhdyntäkipuja, niin kun työnsin sormet sinne nii siellä tuntu enemmänki siinä takana semmone pallo, aika kova semmonen. Ja ku ennen jos oon työntäny sormea ja tunnustellu nii ei semmoste ole tullut vastaan varsinkaan noin ''alhaalla'' että eikä kaikki kohdunkaulan jutut mitkä lie nii oo siellä ihan päässä. Tää oli aika outoa, mikäköhän mahtaa olla....

Ja toinen juttu on, että olen n. 2 vuotta syönyt e-pillereitä, ja menkat ovat aina alkaneet sunnuntaina. Mutta nyt alkoivat maanantaina, voiko se poiketa yhtäkkiä tuosta. :/ Alkaa tulee kyllä pieni paniikki ku kaikki tulee samaan aikaa, kivut, kutinat, patti ja viel toi pilleri juttu.
Varaan ajan gynelle heti ku saan terkkarin kiinni koulusta, kun sen kautta on helpompi saada ajat. Ja pitäähän mun odottaa eka että menkat loppuvat että pääen gynelle.

Kyselin täältä nyt näin aluks vaan sen takia koska mua kyllä vähän pelottaa...
 
Enpä nyt heti..
Peräaukon ja kohdunkaulan välillä on vain ohut seinämä. Joskus ulostemassa saattaa tuntua tuon ohuen seinämän toiselle puolelle. Käy vessassa ja koita tuntuuko patti vielä ulostamisen jälkeen ja jos tuntuu niin sitten tilaa aika lääkärille.
Ja niiden kuukautiskiertojen säännöllisyydestä/epäsäännöllisyydestä... On täysin normaalia, että vuodon alkamisen ajankohta vaihtelee. Stressi, hormonitasapaino, raju laihduttaminen, valvominen jne...heittelee alkamisajankohtaa ja joskus voi jättää vuodon kokonaan väliin. Enpä sinuna olisi kovin huolissani näistä ongelmistasi. Ne yhdyntäkivut ovat sitten asia erikseen. Koittakaa vaihtaa asentoa ja välttäkää niitä asentoja, jotka tuottavat sinulle kipuja.
 
Korjaan..
Alkuperäinen kirjoittaja Enpä nyt heti..;10697150:
Peräaukon ja kohdunkaulan välillä on vain ohut seinämä. Joskus ulostemassa saattaa tuntua tuon ohuen seinämän toiselle puolelle. Käy vessassa ja koita tuntuuko patti vielä ulostamisen jälkeen ja jos tuntuu niin sitten tilaa aika lääkärille.
Ja niiden kuukautiskiertojen säännöllisyydestä/epäsäännöllisyydestä... On täysin normaalia, että vuodon alkamisen ajankohta vaihtelee. Stressi, hormonitasapaino, raju laihduttaminen, valvominen jne...heittelee alkamisajankohtaa ja joskus voi jättää vuodon kokonaan väliin. Enpä sinuna olisi kovin huolissani näistä ongelmistasi. Ne yhdyntäkivut ovat sitten asia erikseen. Koittakaa vaihtaa asentoa ja välttäkää niitä asentoja, jotka tuottavat sinulle kipuja.

Peräaukon ja emättimen ei kaulan.
 
Polku
Alkuperäinen kirjoittaja Enpä nyt heti..;10697150:
Peräaukon ja kohdunkaulan välillä on vain ohut seinämä. Joskus ulostemassa saattaa tuntua tuon ohuen seinämän toiselle puolelle. Käy vessassa ja koita tuntuuko patti vielä ulostamisen jälkeen ja jos tuntuu niin sitten tilaa aika lääkärille.
Ja niiden kuukautiskiertojen säännöllisyydestä/epäsäännöllisyydestä... On täysin normaalia, että vuodon alkamisen ajankohta vaihtelee. Stressi, hormonitasapaino, raju laihduttaminen, valvominen jne...heittelee alkamisajankohtaa ja joskus voi jättää vuodon kokonaan väliin. Enpä sinuna olisi kovin huolissani näistä ongelmistasi. Ne yhdyntäkivut ovat sitten asia erikseen. Koittakaa vaihtaa asentoa ja välttäkää niitä asentoja, jotka tuottavat sinulle kipuja.

Pilleriensyöjällä ei ole kuukautiskiertoa vaan tyhjennysvuoto. Ja kuten siinä pilleripaketissakin sanotaan, vuoto alkaa 2-4 vrk (tai jotain vastaavaa) vikan pillerin jälkeen. Ja vaihtelu siinä ajassa on normaalia. Itselläni alkaa aina samana kellonlyömänä neljäntenä päivänä, paitsi ehkä viis kertaa 15 v aikana on alkanut edellisenä päivänä. Ja oon syönyt kahta eri pillerimerkkiä, ja silti aika on yleensä aina sama.
 
tietämätön
Pilleriensyöjällä ei ole kuukautiskiertoa vaan tyhjennysvuoto. Ja kuten siinä pilleripaketissakin sanotaan, vuoto alkaa 2-4 vrk (tai jotain vastaavaa) vikan pillerin jälkeen. Ja vaihtelu siinä ajassa on normaalia. Itselläni alkaa aina samana kellonlyömänä neljäntenä päivänä, paitsi ehkä viis kertaa 15 v aikana on alkanut edellisenä päivänä. Ja oon syönyt kahta eri pillerimerkkiä, ja silti aika on yleensä aina sama.

Joo okei. Eiku ite otan viimesen pillerin keskiviikkona ja se tyhjennysvuoto alkaa sunnuntaina, ja näin ollut aina paitsi tänään poikkeus. Joten se vaan ihmetytti.
 
Viimeksi muokattu:
tietämätön
Alkuperäinen kirjoittaja Enpä nyt heti..;10697150:
Peräaukon ja kohdunkaulan välillä on vain ohut seinämä. Joskus ulostemassa saattaa tuntua tuon ohuen seinämän toiselle puolelle. Käy vessassa ja koita tuntuuko patti vielä ulostamisen jälkeen ja jos tuntuu niin sitten tilaa aika lääkärille.
Ja niiden kuukautiskiertojen säännöllisyydestä/epäsäännöllisyydestä... On täysin normaalia, että vuodon alkamisen ajankohta vaihtelee. Stressi, hormonitasapaino, raju laihduttaminen, valvominen jne...heittelee alkamisajankohtaa ja joskus voi jättää vuodon kokonaan väliin. Enpä sinuna olisi kovin huolissani näistä ongelmistasi. Ne yhdyntäkivut ovat sitten asia erikseen. Koittakaa vaihtaa asentoa ja välttäkää niitä asentoja, jotka tuottavat sinulle kipuja.

Kiitos, koska ulostamisen jälkeen pattia ei enää tuntunut. :) Sainpahan senkin selvitettyä.
 
oliko tämä?
Voit myös tuntea kohdunnapukan, eli kohdunsuun sormellasi. Se tuntuu ennemminkin sellaiselta pieneltä kovalta patilta, uloste taasen saattaa toki olla kova, mutta ei niin pieni.

Eli jos löydät sen uudelleen, niin se on kohdunsuu. Itse tätä kerran ihmettelin gynelle, hän sitten tutki ja tutki, eikä löytänyt kuin kohdunsuunnapukan, ja kun juttelimme sijainnissta, niin sehhän se oli, ja sen kuuluukin olla siellä :)
 
apuaaa auttakaa
Minulla tuntuu myös emättimen sisällä outo phmeä pallo, mikä se voisi olla ? Enää en ulostakkaan juuri yhtään ja kun ulostin pehmeä pallo ei lähtenyt ???? Auttakaa !?!?!?
 
Kuuluu kalustoon
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä