Palsta, I have a problem!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Joulu kohta kolkuttaa ovella, ja mie mietin miehelle joululahjaa. Vaihtoehtoja on kaksi:
- lahjakortti Dressmanille (ajattelin, jos n. 100? arvoinen)
-lahjakortti hierontaan (5 kertaa tunnin puolihieronta150?)

Tuo 250? kuitenkin kuulostaa äkkipäätä melko isolle summalle, että pitäs valita vaan toinen, mutta kumpi?

Perusteluja ois molemmille:
vaatepuoli sikäli, että mies laittaa aina perheen muiden edelle vaatehankinnoissa. Aina on tälläisessä porukassa joku lapsi, tai sit viimeistään vaimo, joka tarvitsee uudet housut, uuden takin tai kengät, alusvaatteita tai vaikka sukkahousuja / pitkiä kalsareita.
Toki mies ostaa vaatteen, jos pakosti sen tarvitsee, mutta ei muuten...
että sikälis ois ihan kiva saada mies kerrankin vaatekauppaan ilman ajatusta, että nyt on pakko löytää tummat huosut hautajaisiin, tai vaalea kauluspaita kesähäihin entisten mentyä rikki.

Hieronta sikäli, että sama "muiden edelle asettaminen" astuu myös esiin näissä muissa "tarpeissa", eli mies tekee ruumiillisesti raskasta työtä ja on usein puhunut lihasjumeista ja säryistä... ja sanonut, että hieronta kyllä ois hyvä.
Mutta riittääkköhän / auttaakohan tuollainen viiden käynnin sarja mitään?

Että tässä sitä on tontulle miettimistä, kumpiko otetaan ja laitetaan kuoreen ja konttiin... vai eikö sittenkään kumpikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Kyllä mä valitsisin sen vaatelahjakortin. Lisäksi väsäisin itsetehdyn lahjakortin, jossa lupaan itse hieroa sen viisi kertaa! :D

Tai sitten joku tämäntapainen http://www.ea.fi/?pr=954 pakettiin ja lupaus hieronnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Kyllä mä valitsisin sen vaatelahjakortin. Lisäksi väsäisin itsetehdyn lahjakortin, jossa lupaan itse hieroa sen viisi kertaa! :D

Tämä on hyvä ehdotus! Ja ehdottomasti se lahjakortti sinne Dressmannille ettei ala lapsille sillä vaatteita ostella.

Minä kallistuisin hierontaan, sillä jos mies aina asettaa kaiken muun itsensä edelle, niin kyllä kai se silti todennäköisempää on, että hän joskus ostaa itselleen tarpeeseen tulevan vaatteen kuin käyttää rahansa hierontaan.

Minäkin ostisin mieluummin hemmottelua, eli hierontaa. 5 kertaa riittää jo pitkälle, koska mies voi mennä sillon hierontaan kun ne paikat on jumissa. Ei niitä siis tarttee putkeen käyttää jos ei ole tarvis. Tästä lahjasta olisi siis iloa pidempään! Vaatteet on vain materiaa, jota kyllä hankkii jos on pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva B.:
Minäkin ostisin mieluummin hemmottelua, eli hierontaa. 5 kertaa riittää jo pitkälle, koska mies voi mennä sillon hierontaan kun ne paikat on jumissa. Ei niitä siis tarttee putkeen käyttää jos ei ole tarvis. Tästä lahjasta olisi siis iloa pidempään! Vaatteet on vain materiaa, jota kyllä hankkii jos on pakko.
Kokemuksesta voin kertoa että jos paikat ovat todella jumissa niin viisi kertaa ei riitä mihinkään.

Riippuu varmaan miehen vaatekaapin tilanteesta. Meinaan meillä ainakin on melko samanlainen tilanne, ja lopputulos se, että mies aina aika ajoin kulkee töissä ja kylillä niin, ettei sillä ole mitään siistiä enää päälle. Siis housuissa on reikä tai jotain kodin rempassa tullutta likaa mikä ei lähde pesussa, sukat on rikki, paidat on jo loppuun pidettyjä jne jne. Jos olis tällainen tilanne kaapissa niin ehdottomasti vaatelahjakortti niin tulis ostettua niitä vaatteita.

Jos taas tilanne on parempi ja luulet, että miehen saa alennuksiin muutenkin ostoksille niin siinä tapauksessa luksusta eli hierontaa =)

toi 150e on enemmän kun meidän koko joululahja pudjetti..haha! Toisillemme emme osta mitään. kumpikin ostaa omansa sit kun tarvii jotain. lapsille yhdet lahjat(saavat kuitenkin muiltakin) ja kummilapselle ja sen sisarukselle.

Niin, vaikea päättää.
Molemmat ois kuitenkin ns. "tärkeitä", eli tuo mies tarvitsisi myös vaatetta, mutta hierontaakin.
Siis onhan tuolla miehellä vaatteet, mutta ne on just sellaisia... miten sen nyt sanoo: "Kyllä näillä nyt kylillä käy ja omalla äiteellä kylässä, mutta että jonneen vieraampaan paikkaan..."
Siis kun tuokin on sellainen remontteeraaja, että ei sit aina muista laittaa niitä kaikista huonoimpia vaatteita pikkuhomman takia, ja sit on nuo "paremmatkin vaatteet" vähän kuluneita ja niinkun röntöstyneen oloisia, kuitenkin ehjiä, mutta silleen... kyllä te tiiätte.
Mies kun on sitämieltä, että rumat ne vaatteilla koreilee - mikäs se muuten komian on ollessa :whistle:

Tuollaista hieromatuolia mie en kuitenkaan hirviä ostaa... jos se ei sit ookkaan hyvä ja sille ei oo käyttöä, niin se on ja jököttää sit tuossa jossain nurkassa.

Ja siitä viidestä hieromakerrasta ja sen riittävyydestä... ajattelin, että jos mies sit huomaa, että siitä alkaa olla apua, niin jos sit niinkun "reipastuisi" ottamaan lisäkertoja, että sais paikat kunnolla auki.

Ehkä mie koitan jostain "pihistää" jos mie saisin nuo molemmat hankittua... Kuitenkin tuo mies on mulle paljon tärkeämpi kuin joku uusi lasagnevuoka, kun entiset on ehjiä kuitenkin.
Tai joku kattilasarja... samalla perusteella, että vanhatkin toimii hyvin.
Siis jos nuo rahat sais napattua jostain "ei niin tähdellisestä" - en miekään sentään lasten kenkärahoja tai muuta tärkeämpää laittais kiinni hierontaan, omalla kohdallanikaan.

Mä en ymmärrä tuota vaatelahjakorttia. Eikö se ole sama kun menette shoppailemaan ja sä vingutat korttiasi. Pitääkö se lahjakortilla antaa jouluaattona. Voithan sä käydä vinguttamassa korttiasi vaikka 70 ? alkuvuonna ja 70 ? loppuvuonna niin ei tarvisi niin paljon kerralla laittaa. Minusta tuo hierontalahjakortti on loogisempi kun siellä ei yleensä käydä kahdestaan (eli et voi helpost maksaa sitä) ja siinä on parempi tuo sarjottaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Miia:
Mä en ymmärrä tuota vaatelahjakorttia. Eikö se ole sama kun menette shoppailemaan ja sä vingutat korttiasi. Pitääkö se lahjakortilla antaa jouluaattona. Voithan sä käydä vinguttamassa korttiasi vaikka 70 ? alkuvuonna ja 70 ? loppuvuonna niin ei tarvisi niin paljon kerralla laittaa. Minusta tuo hierontalahjakortti on loogisempi kun siellä ei yleensä käydä kahdestaan (eli et voi helpost maksaa sitä) ja siinä on parempi tuo sarjottaminen.

Siis yhdessä ostoksille meno ei onnistu... ja mie en itse osaa tietenkään ostaa miehelle istuvia housuja... vaikka paidan ostaminen vielä onnistuisikin.
Täällä on kaupat kuitenkin sen verta kaukana, ja lapsenvahdit tosi tiukassa, että ei sinne yhteis-ostoksille mennä noin vaan... ja otappa tästä lauma lapsia mukaan ja mennään porukalla, niin mies juoksee karkuun jo ennen kaupan ovea :D

Mitäpä jos laitat vaikka 50e lahjakortin vaatekauppaan niin saa sillä paidan tai housut tai tammi alesta jopa molemmat? sit siihen lisäks semmonen hieronta lahjakortti jossa ne ajat on 30min. kerrallaan ja useampi käynti? on aika kalliin kuuloinen tuo hieronta ku minusta meilläpäin puolihieronta on paljon edullisempi ,toki voin olla väärässäki..

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Mitäpä jos laitat vaikka 50e lahjakortin vaatekauppaan niin saa sillä paidan tai housut tai tammi alesta jopa molemmat? sit siihen lisäks semmonen hieronta lahjakortti jossa ne ajat on 30min. kerrallaan ja useampi käynti? on aika kalliin kuuloinen tuo hieronta ku minusta meilläpäin puolihieronta on paljon edullisempi ,toki voin olla väärässäki..

Mie oon kuullut niin, että tuo hieroja on ainakin kuulemma todella hyvä... ja kuulemma myös ihan kohtuuhintainen, jos ei edullinenkin.
Tämä hieroja on itse sanonut, että puolihieronta sit on sen tunnin - aina - että siitä on kunnolla hyötyä... ½ tunnin ajan saa niska ja hartiahierontaa varten.

Ja sijainti... kun asutaan niin kaukana kaikesta - niin tää ois silleen osuvasti tuossa hyvän ja suht helpon taipaleen varrella. :)

Yhteistyössä