Palstailusta ja siihen koukuttumisesta: mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja addikti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

addikti

Vieras
Mitä mieltä semmoisesta, että jos notkuu täällä palstalla reilusti yli 1h päivässä? Siis vaikka silleen, että notkuu täällä aina kun vaan on mahdollista.

Itse olen nyt tässä muutamien viikkojen aikana ollut mielestäni (ja myös mieheni mielestä ) huolestuttavan paljon. Olen ilmeisesti masentunut tjt. kun olen päivät kotona, niin en oikein muuta jaksa tehdäkään. On niin helppo jumahtaa koneen äärelle heti aamupalan yhteydessä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Niin, kyllä minäkin vietän parhaimpina päivinä täällä yli 3h. En kuitenkaan koe että siitä mitään haittaa olis. Siivoan, hoidan lapsen ja teen ruokaa, ennätän jopa kyläillä lähes joka päivä.

Mä vietän varmaan tunnin päivässä. Mulle tää on ns. tupakkatauko. Kun koko päivän siivoaa, hoitaa lapsia, leikkii jne jne niin tarvii hetken taukoja. Monesti myös löydän täältä vastauksia ongelmiin tms.
En näe ongelmaa jos tosiaan pystyy hoitamaan muuten päivän hyvin.

No se on huono juttu siinä vaiheessa, kun palstailu haittaa muuta elämää, lapset ja/tai koti jää hoitamatta ja muu sosiaalinen elämä joutuu hyllylle.

Muuten en näe ongelmaa, vaikka täällä roikkuisi montakin tuntia päivässä. :saint:

Niin kauan on ok, kun ei vaikuta normaaliin elämiseen. Etenkin lasten kannalta on tosi tylsää jos äiti istuu kaiket ajat tietokoneella.

Mulla menee ihan kausittain tää palstailu, saatan kolmena päivänä peräkkäin istua lähes kaikki vapaat hetket tässä, mutta voin helposti olla monta päivää poiskin.

jos on lasten kanssa kotona ja palstailee tunnin päivässä niin eihän tuo vielä mitään. Puhutaanhan puhelimessakin helposti tunti ystävien kanssa. Mutta mulla on muutamia tuttuja jotka tsekkaa vähintään vartin välein omat vakiopinonsa, kone on koko ajan auki ja kommentteja voi olla 15-50 päivittäin itseltä ja muitten juttujen lukeminen, yksityisviestit siihen päälle. Kyllä se ei ole lapsille oikein että äiti on koko ajan omissa maailmoissa eikä läsnä muuten kuin mötkönä koneella ja välillä hikisesti hernekeittopurkin jaksaa avata. Ja arvatkaas mitä, vauvapalstat ja vauvakuume on se suuri intohimo, vaikka nykyisiä ei viitsi edes ulkoiluttaa saati edes leikkiä tai lukea heille. Mutta ei sitä voi toisten asioihin mennä puuttumaan. Pärjää ne lapset kun annetaan niille toiseen huomeeseen kans oma töllöt ja pleikkari ja siitä vaan aloittamaan 24/7 nettiura, mitä sitä turhaan opetella luistelemaan tai hiihtämäänkään, ei kaikista kuitenkaan tule Kiiroja tai Toneja :)

Mies ehdotti mulle tuossa yks ilta, että voisin alkaa palstan valvojaksi. Muutti mielensä, kun sanoin sille, ettei siitä palkkaa saa.

Lisäksi kun jotkut aiheet on sellaisia, että saatan alkaa nähdä punaista (mustavalkoista), esim. muiden palstalaisten haukkuminen ja kiusaaminen, lapsettomuus...

Yhteistyössä