Palstalääkärit, apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Täällä kun aina tiedetään kaikki, niin oliko mulla eilisiltana/yöllä:

- Oksennustaudin laukaisema migreeni

vai

- Migreenin aiheuttama oksentelu?

Eli homma meni niin, että illalla tuli paha olo, aloin oksentaa, ja siitä aika pian alkoi migreeni (näköhäiriöt, kasvojen halvaus, päänsärky).

Kunhan vaan pohdin että voinko mennä tänään kouluun vai en...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Oli kumpi tahansa, niin ole kiltti äläkä mene :( Ettei sitten tartu muille, JOS vaikka olisikin sitä oksennustautia.

Olis pikku pakko mennä, kun on läsnäolopakko eikä mahdollisuutta korvata poissaoloa kuin ehkä vuoden päästä vasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Oli kumpi tahansa, niin ole kiltti äläkä mene :( Ettei sitten tartu muille, JOS vaikka olisikin sitä oksennustautia.

Olis pikku pakko mennä, kun on läsnäolopakko eikä mahdollisuutta korvata poissaoloa kuin ehkä vuoden päästä vasta.

ei ku se on voi voi .et todellakaan lähde tartuttamaan toisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Itse olen sitä mieltä että se oli migreeniä. Mikä ei luonnollisestikaan tartu.

Ei meinaan ollut lainkaan paha olo ennen sitä, eikä sen jälkeen, ei outoja tuntemuksia mahassa, tms. Eikä muilla perheenjäsenillä ole mahatautia.

Itse olen sitä mieltä että se oli migreeniä. Mikä ei luonnollisestikaan tartu.

Ei meinaan ollut lainkaan paha olo ennen sitä, eikä sen jälkeen, ei outoja tuntemuksia mahassa, tms. Eikä muilla perheenjäsenillä ole mahatautia.

No mutta miksi sitten edes kyselet kun olet jo päättänyt että menet ja että oli migreeniä. Näinhän se on kun on oma lehmä siellä ojassa,niin asiat ajatellaan itselle edullisesti.Paskat muista.

No mutta miksi sitten edes kyselet kun olet jo päättänyt että menet ja että oli migreeniä. Näinhän se on kun on oma lehmä siellä ojassa,niin asiat ajatellaan itselle edullisesti.Paskat muista.

Vaikkapa siksi kyselin, että jos jollain toisella olisi vaikka ollut juuri mahatautia joka kesti vain muutaman tunnin...ja siksi että saisin mielipiteitä joko vahvistamaan omaa epäilystäni tai puhumaan toisen vaihtoehdon puolesta.

Koulussa olin kyllä eilen, ja jos se oli mahatautia niin tartutin varmaan jo silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Mulla migreenin aikana saattaa iskeä pahaolo ennen tai jälkeen. Ja mulla se on sitä migreeniä ei oksutautia :D

Mulla myös, saattaa lentää laatta ennen tai jälkeen migreenikohtauksen (ja sen aikanakin), mutta koko ajan kaikki jauhaa että on mahatautia liikkeellä ja mä en enää tiiä mitä ajatella |O :D

Mulla migreenin aikana saattaa iskeä pahaolo ennen tai jälkeen. Ja mulla se on sitä migreeniä ei oksutautia :D

Mulla myös, saattaa lentää laatta ennen tai jälkeen migreenikohtauksen (ja sen aikanakin), mutta koko ajan kaikki jauhaa että on mahatautia liikkeellä ja mä en enää tiiä mitä ajatella |O :D

Voi nyt on liikkellä vaikka mitä, mutta kyllä se sullakin oli migreeni sit. :D

Koulussa olin kyllä eilen, ja jos se oli mahatautia niin tartutin varmaan jo silloin.

Niin ? Tuolla perusteella ei koskaan tarvis olla pois esim. juuri oksutaudin takia lasten hoidosta tai aikuisten töistä..

LUULISI ainakin että örppätautiin liittyisi myös jotain muuta oiretta. Ja meille oksennustauti on aina tullut lasten mukana.

Eli sovittu, se oli migreeniä :D. Menen kouluun, Kela ei katkaise opintotukiani, ja valmistun ehkä ajoissa :xmas:

Vaikkapa siksi kyselin, että jos jollain toisella olisi vaikka ollut juuri mahatautia joka kesti vain muutaman tunnin...ja siksi että saisin mielipiteitä joko vahvistamaan omaa epäilystäni tai puhumaan toisen vaihtoehdon puolesta.

kun minä sairastan vatsatautia, niin oksennan aina kerran, korkeintaan kaksi. Ja sitten loppuu kuin seinään koko tauti. Aina on ollu näin, koko elämäni. Veljeni on samanlainen. Joten miksei voisi vatsatautia olla. Tosin en ole lääkäri enkä myöskään palstalääkäri, joten en voi sanoa yhtään mitään. :D

LUULISI ainakin että örppätautiin liittyisi myös jotain muuta oiretta. Ja meille oksennustauti on aina tullut lasten mukana.

Eli sovittu, se oli migreeniä :D. Menen kouluun, Kela ei katkaise opintotukiani, ja valmistun ehkä ajoissa :xmas:

Mukavia hetkiä opiskelun lomassa. :wave:

No eiköhän asia oo tällä selvä.Jos se oli sitä mahatautia niin et voi enään mitään.Olet jo tartuttanut siellä pintoja ym.muuta.

Mulla tulee oksennus usein ennen migreenikohtausta, keho ilmeisesti osaa jotenkin "valmistautua" siihen, ettei tarvitse oksentaa päällensä silloin kun ei vain pysty liikkumaan lainkaan.

Yhteistyössä