palstatohtorit! Mikä mua vaivaa ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamalaa

Vieras
Pissattaa jatkuvasti. Ramppaan kusella puolen tunnin välein tiristämässä muutaman tipan. Alaselkä on ollut kipeä viikkoja, mahaa juilii sieltä sun täältä. Edelliset menkat oli tosi oudot. Vatsassa on repäisykipuja joita mulla on tullut ainoastaan raskausaikana (en ole paksuna, testattu). Omituisia välivuotoja. Kakalla käynti sattuu niin saatanasti menkkojen aikaan!!!

Olin kesällä raskaana mutta keskenmeno tuli jo varhaisilla viikoilla. Silloin tk-llekuri ultrasi huonolla laitteella vatsaa ja etsi sikiötä mut ei löytänyt, onkohan se katsonut munasarjat myös? Mua kun pelottaa munasarjasyöpä ihan hirveästi, mitä jos se on se mikä aiheuttaa nää oireet :( Ei olis pitänyt googlata mutta nyt on ihan paniikki päällä. Lekuri varattu mutta vasta kolmen viikon päähän sai ajan!

Mitä muutakaan tää voi olla. :( Tuo pissaoire on kaikista pahin, koko ajan rakossa tunne että kusettaa, eikä tule kuin pari tippaa.

Klamydian oireethan nuo aivan selkeästi ikävä kyllä ovat. Oletko käynyt vieraissa tai tiedätkö puolisosi harrastavan syrjähyppyjä? Suosittelen lääkäriin hakeutumista välittömästi.

Lääkäriin mahdollisimman nopeasti. Kuulostaa virtsatientulehdukselta, joka hoitamattomana voi olla vakava tauti. Jos näyte olisi puhdas niin sukupuolitautitestit eli klamydia ja tippuri.

klamy voi olla oireeton vuosiakin.... ja vti:kin voi olla vaikka ei kirvele tai satu pissaaminen... mulla ainoana oireena pissatulehduksessa on se että kusettaa kokoajan eikä tuu paljon mitään.. ikään ei oo kirvelly tai sattunut pissaaminen...

vti voi tosiaan olla vaikkei kirvele.

sitten tuli mieleen, ehkä kaukaa haettuna, endometrioosi. voisi osaan oireista sopia. mutta ensin kannattaa tosiaan tsekata ihan testein tuo virtsis pois.

[QUOTE="alkup";25427730]ei oo vti. Ei kirvele eikä satu pissaaminen. Klamydia tietty voi olla. Miten se testataan? Mahdollisesta tartunnasta olisi kuukausia, miten nyt vasta oireet?[/QUOTE]

Siis klamydia voi olla oireeton, eikä pissatulehdus välttämättä oirehdi aina ja kaikilla samalla tavalla. Klamydia voi piileä vaikka vuosikausia, oireettomana, toisaalta aiheuttaen joillekin joskus oireita, aina pissatie-tyyppisistä oireista LAPSETTOMUUTEEN asti. Eli jos on yhtään syytä epäillä sukupuolitautia, niin viipymättä lääkäriin (ottaen huomioon mahd. itämisajan).

vti aina kirvele. Kipaise huomenna hoitajalle otattaan pissanäyte ja pyydä se klamydiakin jos mahdollista, myös pikaCRP. Jos nuo kaikki ok niin hyvä olis gynellä käydä, endometrioosin yms poisulkuun.

en mä mihinkään päivystykseen yöllä lähde, ei tää siellä ratkea. Soitan huomenna tk:een aikaa pissanäytettä varten - voiko samalla ottaa tulehdusnäytteen ja klamydianäytteen?

Yhteistyössä