Palstatophtorit tai te, joilta on kynsi poistettu! Tarttisin tietoa vähän.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Milloin loppuu kipu, turvotus ja jos tähän kasvaa uusi kynsi, niin milloin se tapahtuu?

Ja koska saan taas kengän jalkaan ja koska korkkarit yms, eli että on vähän ahtaammpaa varpaista, kuin esim. kumppareiden aknssa?

Isovarpaasta poistettiin kynsi 24.6. ja musta tuntuu että tää ei parane ikinä Vuotaa edelleen, särkee, sykkii ja turpoaa.

Ei toivoakaan että voisin laittaa edes crocseja jalkaan. Kiva olla koko kesä sisällä *murjottaa*
 
Varpasilleen? :D

Emt kuinka kauan moinen mahtaa olla kipee. Mutta sen tiiän että kuinka kauan pottuvarvas on kipee ku eka on koko kynsi mustana, ja sitten n.4-5kk päästä kynsi lähtee irti. Alla kasvaa uutta kynttä.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Varpasilleen? :D

Emt kuinka kauan moinen mahtaa olla kipee. Mutta sen tiiän että kuinka kauan pottuvarvas on kipee ku eka on koko kynsi mustana, ja sitten n.4-5kk päästä kynsi lähtee irti. Alla kasvaa uutta kynttä.. :kieh:

No ei voi, kun jalkaan menee pöpöjä sitten :/

Ja aika noloa jossain kauppakeskuksissa hiihtää avojaloin :laugh:
 
Varpimatossut jalkaan?
:whistle:
Kaupoissa voi juu saada muutaman hihittävän katseen.. :laugh:
http://www.youtube.com/watch?v=s2msewxzMeY&feature=PlayList&p=55B6961A77C11EB3&playnext_from=PL&playnext=1&index=51
 
kynsi kasvaa aivan älyttömän hitaasti :/ jos sinulla joskus on tullut lommo tai jälki kynteen ja olet seurannut kuinka hitaasti se kasvaa pois, voit verrata siihen. kynnenalainen iho on arka kunnes uusi kynsi on kasvanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä menisin näyttämään sitä lääkärille. Miten se kynnen poisto muuten tapahtuu?

Kävin jo.

No se varvas leikattiin kynnen tyvestä auki pituussuuntaan ja sitten ne varmaan jotenkin repi sen pois kokonaan...en mä tiedä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja harminpaikka:
kynsi kasvaa aivan älyttömän hitaasti :/ jos sinulla joskus on tullut lommo tai jälki kynteen ja olet seurannut kuinka hitaasti se kasvaa pois, voit verrata siihen. kynnenalainen iho on arka kunnes uusi kynsi on kasvanut.

Jep, olen huomannut :/
 
Meillä on nyt 2,5vko siitä "tivoliturmasta" jossa tytön kynsi lähti irti ja tytöllä on nyt alkanut kasvaa uusi kynsi siihen. Näkyy tuollainen millin levyinen kaistale jo. Eli kai se jouluun mennessä on takaisin kasvanut. :D
 
Mulla joskus yläasteikäisena murtu pottuvarvas ja siittä revittiin kynsikin irti ja muistan et se oli tosi kauan kipee... en edes saanut mitään isompaa kenkää, piti villasukka sen hirveen tupon ympärillä hiihdellä menemään,ku ei ees kumppari siihen mahtunu :D

 
Kynnet kasvaa toooooosi hitaasti. Onneksi mulla on kaikki kynnenirtoamiset tapahtuneet niin, että se edellinen kynsi on roikkunut pitkään kiinni. Mä oon aina pystynyt käyttämään kaikkia kenkiäni, tai ehkä en jotain varpaista ahtaita.
 
Minulta poistettiin myös kynsi. Isovarpaankynteni kasvoi takaisin tasan puolessa vuodessa. Eka viikko oli tuskaa, en saanut edes nukutuksi säryn ja sykkimisen takia. Oli talvi ja jouduin leikkaamaan monta kokoa liian suuren huopatossun halki varpaisiin asti, että sain sen jalkaani ja pystyin hieman kävellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulta poistettiin myös kynsi. Isovarpaankynteni kasvoi takaisin tasan puolessa vuodessa. Eka viikko oli tuskaa, en saanut edes nukutuksi säryn ja sykkimisen takia. Oli talvi ja jouduin leikkaamaan monta kokoa liian suuren huopatossun halki varpaisiin asti, että sain sen jalkaani ja pystyin hieman kävellä.

No voi juma...koska sait tavalliset kengät jalkaan...siis meinaan että vaikka 2kk kuluttua mulla ei vielä olekaan kynttä niin saako jalkaan laitettu tuolloin jo kengän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Meillä on nyt 2,5vko siitä "tivoliturmasta" jossa tytön kynsi lähti irti ja tytöllä on nyt alkanut kasvaa uusi kynsi siihen. Näkyy tuollainen millin levyinen kaistale jo. Eli kai se jouluun mennessä on takaisin kasvanut. :D

Miten kipeä tytön sormi on? Miten siis pystyy sitä käyttämään jne?
 
Sinuna suuntaisin lääkäriin.

Minulta poistettiin viime maanantaina isovarpaasta kynsi, ja turvotus sekä kaikki kivut hellittivät parissa päivässä. Tällä hetkellä olen vielä antibioottikuurilla, jonka tarkoituksena on ehkäistä tulehtumista. Lääkärin ohjeen mukaan varpaan pitäisi olla "siisti" reilussa viikossa (=ei eritä kudosnestettä, kynnen pohja "kuiva"), siihen saakka pitäisi pitää sidettä suojana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siru:
Sinuna suuntaisin lääkäriin.

Minulta poistettiin viime maanantaina isovarpaasta kynsi, ja turvotus sekä kaikki kivut hellittivät parissa päivässä. Tällä hetkellä olen vielä antibioottikuurilla, jonka tarkoituksena on ehkäistä tulehtumista. Lääkärin ohjeen mukaan varpaan pitäisi olla "siisti" reilussa viikossa (=ei eritä kudosnestettä, kynnen pohja "kuiva"), siihen saakka pitäisi pitää sidettä suojana.

Kävin jo ja lääkäri konsultoi TYKS:in plastiikkakirurgia puhelimitse.

Antibiottikuuria mulla ei ole, mutta nyt tuosta varmuuden vuoksi otettiin näyte...tosin tuloksilla kestää viikko.

Ei tää kyllä ole kuiva, mutta kyllä tää sinänsä ihan siisti on. Kipu ei ole lisääntynyt ja nyt riittää Panacodin sijaan Burana...mutta vatuttaa sitä Buranaakin joka saakelin päivä napsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulta poistettiin myös kynsi. Isovarpaankynteni kasvoi takaisin tasan puolessa vuodessa. Eka viikko oli tuskaa, en saanut edes nukutuksi säryn ja sykkimisen takia. Oli talvi ja jouduin leikkaamaan monta kokoa liian suuren huopatossun halki varpaisiin asti, että sain sen jalkaani ja pystyin hieman kävellä.

No voi juma...koska sait tavalliset kengät jalkaan...siis meinaan että vaikka 2kk kuluttua mulla ei vielä olekaan kynttä niin saako jalkaan laitettu tuolloin jo kengän?

Joo en minä puolta vuotta huopatossuilla joutunut kulkemaan. :) Olisikohan ollut että ostin sitten 2-3 viikon päästä hieman isommat kengät ja kuljin niillä loppu talven. Kynnen päälle kasvaa ensin sellainen hieman kovempi kerros mutta tunto herkempihän se on, niin kauan kun oikea kynsi on kasvanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Meillä on nyt 2,5vko siitä "tivoliturmasta" jossa tytön kynsi lähti irti ja tytöllä on nyt alkanut kasvaa uusi kynsi siihen. Näkyy tuollainen millin levyinen kaistale jo. Eli kai se jouluun mennessä on takaisin kasvanut. :D

Miten kipeä tytön sormi on? Miten siis pystyy sitä käyttämään jne?

On se paljon parempi jo. Käyttää jo sitä kättä touhutessaan eikä ala heti itkeä vaikka joku tuohon sormeen koskisikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulta poistettiin myös kynsi. Isovarpaankynteni kasvoi takaisin tasan puolessa vuodessa. Eka viikko oli tuskaa, en saanut edes nukutuksi säryn ja sykkimisen takia. Oli talvi ja jouduin leikkaamaan monta kokoa liian suuren huopatossun halki varpaisiin asti, että sain sen jalkaani ja pystyin hieman kävellä.

No voi juma...koska sait tavalliset kengät jalkaan...siis meinaan että vaikka 2kk kuluttua mulla ei vielä olekaan kynttä niin saako jalkaan laitettu tuolloin jo kengän?

Joo en minä puolta vuotta huopatossuilla joutunut kulkemaan. :) Olisikohan ollut että ostin sitten 2-3 viikon päästä hieman isommat kengät ja kuljin niillä loppu talven. Kynnen päälle kasvaa ensin sellainen hieman kovempi kerros mutta tunto herkempihän se on, niin kauan kun oikea kynsi on kasvanut.

Ok. Voi jösses kun toivon saavani 2kk kuluttua korkkarit jalkaan...en mä millään hitok crocseilla la häihin meneen :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Meillä on nyt 2,5vko siitä "tivoliturmasta" jossa tytön kynsi lähti irti ja tytöllä on nyt alkanut kasvaa uusi kynsi siihen. Näkyy tuollainen millin levyinen kaistale jo. Eli kai se jouluun mennessä on takaisin kasvanut. :D

Miten kipeä tytön sormi on? Miten siis pystyy sitä käyttämään jne?

On se paljon parempi jo. Käyttää jo sitä kättä touhutessaan eikä ala heti itkeä vaikka joku tuohon sormeen koskisikin.

Ok, ehkä tää tästä sitten joskus :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Täytyy ehdottaa seuraavaksi palstaprojektiksi tossua :ashamed: :saint:

Ei tarvi, koska mä en osaa valmistaa tossua mistään materiaalista :/ Paitsi jos kaikki valmistetut tuotteet lähetetäänkin mun osoitteeseen...niin sitten joo :D

Jos joku jaksaa tehdä vaan yhden tossun, niin oikeaan jalkaan sopiva sitten, kiitos :laugh:
 

Yhteistyössä