palveluohjaaja suositteli että laittaisin esikoiden kokopäivähoitoon kun kaksoset syntyy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplat tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sehän se surettaakin ettei huomiota pysty enää antamaan samaan tapaan esikoiselle ja nyt vielä enemmän surettaa kun vauvoja tulee kaksi. Mutta jos otan esikoisen pois hoidosta ja miettii lapsen kannalta, että ei nää enää kavereitaankaan, joita hoidossa on ja kotona äiti on väsynyt ja koko ajan kiinni vauvoissa -imetys, vaippojen vaihto, nukuttaminen -lasta itseään uhmattaa ym. niin...

Siivousapua tosiaan ensisijaisesti lähdin sieltä palveluohjaajalta kyselemään niin vastaukseksi saan että laita esikoinen kokopäivähoitoon... :/

Ei keneellekään kyllä kaksosperheellekään siivousapua kunta tule tarjoamaan. Päivähoito on sitäpaitsi helpompi tapa kunnalle hoitaa asia olemassaolevilla järjestelyillä. Tiedätkö miten paljon maksaa kotipalvelutyöntekijän tuntiveloitus?

Jätät ikkunat pesemättä, ostat välillä valmisruokaa, menet sieltä mistä aita on matalin tai kokonaan kaatunut. Kyllä siitä selviää, mutta miksi et ota sitä apua vastaan mitä saat? Ei ne kunnan tukimuodotkaan ihan kaikkeen taivu.

en kauheasti kannata subjektiivista päivähoito-oikeutta, mutta jos saisin tuplat, niin ilman muuta veisin tuon 4-vuotiaan 10 päivää kuussa hoitoon. Tuplat voi syntyä pienenä, joutuvat olemaan pitkään sisällä, syömään jatkuvasti. Yli 2v lapsi tarttee muutakin.

[QUOTE="vieras";24914902]Tämäkin on vähän henkilön temperamentista kiinni. Minua ahdistaisi se että kotona olisi kuukauden ajan joka arkipäivä joku jolle pitää myös laittaa ruokaa.

Omat kaksoset jo 3v mutta ihan alkuvaihe oli kyllä tosi rankka. Ottaisin vastaan sen kokopäiväpaikan esikolle, silloin sulla on itsellä mahdollisuus nukkua päivällä kun vauvatkin nukkuvat. Yöheräilyt yhdistettynä tarmokkaaseen isosiskoon/veljeen voivat olla aika rankkoja. Minä olin ihan poikki vaikka sain lasten päiväuniaikaan itsekin nukkua. Ja on vaikea ajoittaa vauvojen + esikoisen päikkäreitä niin että itse aina saisit nukkua. Meidän kaksoset oli sen verran eri rytmissä keskenään että jo se vaikutti siihen etten itse nukkunut paljoa päivällä enkä yöllä.

Olisko teidän mahdollista saada perhetyöntekijä käymään esim kerran viikkoon kotona apuna?[/QUOTE]

Onpas tänne tullut poissaollessani paljon kommentteja. Kiva että kaksosten vanhemmatkin ovat kokemuksiaan kertoneet. Meillä tuo esikoinen on villi ja vaativa tapaus ja ei ole enää pitkään aikaan nukkunut päiväunia.

Mitä muuten tarkoitit tuolla että "ahdistaa kun kotona kuukauden ajan joku jolle myös laittaa ruokaa"?

Meidän kaupungin perhetyöntekijät ovat sellaisia, jotka tulevat kotiin istumaan ja juttelemaan. Sitten on tämä kotiapu, joka tekee ruokaa, siivoaa ja auttaa lastenhoidossa ja jota neuvolasta suositeltiin minulle. Mutta heidän ensimmäinen neuvonsa oli että esikoinen kokopäivähoitoon =/

[QUOTE="vieras";24914929]Ei keneellekään kyllä kaksosperheellekään siivousapua kunta tule tarjoamaan. Päivähoito on sitäpaitsi helpompi tapa kunnalle hoitaa asia olemassaolevilla järjestelyillä. Tiedätkö miten paljon maksaa kotipalvelutyöntekijän tuntiveloitus?

Jätät ikkunat pesemättä, ostat välillä valmisruokaa, menet sieltä mistä aita on matalin tai kokonaan kaatunut. Kyllä siitä selviää, mutta miksi et ota sitä apua vastaan mitä saat? Ei ne kunnan tukimuodotkaan ihan kaikkeen taivu.[/QUOTE]

No me ollaan kyllä maksamassa siitä kotipalvelutyöntekijästä eikä hänen tarvitsisi meillä asua. Esim. 2 kertaa kuukaudessa jos joku kävisi siivoamassa niin auttaisi paljon.

En nyt oikein ymmärtänyt kommenttiasi etten ottaisi vastaan sitä apua mitä saan. Tietääkseni en mistään avusta ole kieltäytynyt. Ihmettelen vaan että kaupungin määrärahoihin on suunniteltu ja kotipalvelua mainostetaan mutta sitten ohjataan ihan toisilta tahoilta hankkimaan sitä apua.

Yhteistyössä