Hae Anna.fi-sivustolta

Pamukkale

Viestiketju osiossa 'Turkki' , käynnistäjänä Nea, 07.06.2005.

1. Nea Vierailija

Heips! Mitä mieltä olette pamukkalesta? Kannattaako käydä katsomassa? Saako altaissa uida? Kauan matka Alanyasta kestää?
    Kannattaako ottaa matkanjärjestäjän matka vai ostaa paikallisilta? Ovatko matkat päivän vai kahden pituisia, ja mitä hintaan kuuluu?

Eli kaikkea saa kertoa, koska itse en ole pamukkalessa käynyt, enkä tiedä paikasta mitään vain pari kuvaa nähneenä.

2. Nuortunut... Vierailija

Kannattaa käydä. On todella vaikuttava. Ja vieressä oleva Hieropolis myös. Olin vuosi sitten Deturinn järjestämällä reissulla ja se oli ainakin ihan hyvä ja oppaat mukavia. Tosin, niin olen kuullut olevan paikallistenkin...

Se oli kahden päivän reissu, eli perillä yksi yö. Kipsialtaissa ei saanut uida. Tosin altaiden syvyyskin oli sellainen, ettei siihe parinkymmenen sentin veteen olisi oikein uimasilleen kaivannutkaan. Mutta oli kiva lätsytellä paljain varpain (kengat piti jättää ulkopuolelle) lämpimässä kipsivellissä ja katsella kauas.

Vieressä on kylpylä, Kleopatran aikoinaan käyttämä, jonka kautta vesi vuoren rinteille tulee. Sinne kannattaa ehdottomasti mennä uimaan. Marmoripylväiden välissä ja päällä, lämpimässä vedessä... uskomatonta! Kylpylän altaiden toisella reunalla on syvä osa, jonne saa mennä vain uimataitoiset. Siellä on kyllä köysi, jossa voi roikkua, jos tuntuu oudolta kun kuuman soodaveden kuplat nousevat pitkin nahkaa... villi kokemus... Sukeltaa ei saa, jossain kohtaa syvemmällä vesi on melko kuumaa ja kuplavirta saattaa tuottaa yllätyksiä muutenkin.

Kun nousee vedestä iho on huuhdottava, vesi on niin mineraalipitoista, että pintaan kuivuu muuten karstaa.
    Tekee hyvää ihottumille, rypyille, naistenvaivoille... ties mille. Ja varmasti nuorentaakin...
    Ihan ehdoton.

3. itse myös tahtoisin tietoa kauanko matka kestää alanyasta paikalle sillä tässä mietitään kavereiden kanssa kannattaako käyttää kokonaista päivää reissuun?

4. Hellehattu Vierailija

Myös edelliselle kysyjälle: kannattaa käydä, varsinkin tuo Hierapolis olis mielestäni näkemisen arvoinen!!!
    Kävin itse siellä viime kesänä kun olin lomalla 2 viikkoa, vuokrasin auton, matka taisi kestää 5-6 tuntia suurinpiirtein rajoitusten mukaan ajellen. Olin yötä ja jatkoin seuraavana päivänä matkaani.

Kuulin, että jopa päivän matkoja tehdään; tällöin lähdetään aamuyöstä ja tullaan yöllä takaisin. Suurin osa kuitenkin taitaa olla noita 2 pvän matkoja, joilla sitten käydään myös matto- tms. paikassa tutustumassa.

Käykää ihmeessä katsomassa :)

5. N; Vierailija

Itse oltiin muutama vuosi sitten Pamukkalella, ja ihan näkemisen arvoinen retki. Alanyasta lähdettiin n.klo 5 aamulla ja paluu illalla puolilta öin. Oli matkatoimiston järjestämä matka. Noin klo 7 pysähdyttiin aamupalalle vuoristossa, ja sieltä jatkettiin matkaa mattotehtaan kautta Pamukkaleen. Perillä vapaata aikaa uida ja katsella nähtävyyksiä, käydä syömässä. Takaisin palattiin jonkun kivitehtaan kautta. Pitkä päivä, mutta antoisa retki. Suosittelen!

6. Sarppa72 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olemme lähdössä kesäkuussa mieheni kanssa kaksin Alanyasta Pamukkaleen.
    Vuokrasimme auton Suomen vuokrauspisteestä ja lupasivat että auto toimitetaan Turkin vuokrauspisteestä suoraan hotellille ja nouto samasta paikasta.

Aika loistavaa palvelua! Jos nyt kaikki menee niin kuin luvattu.
    Se jää nähtäväksi.

Onko kellään tietoa onko öisin turvallista ajaa ?
    Vai suositteko päivällä ajamista?

Emme ole ennen käynyt kyseisessä maassa.
    Eli kaksi ummikkoa liikenteessä :D

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri