Panacod ja loppuraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Talvivauva-08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Talvivauva-08

Vieras
Olen rv 35+4 ja joudun ottamaan ½-1 Panacodin n. pari kertaa viikossa. Pharmaca Fennica ja teratologinen ovat sanoneet että se on ok kun käyttö ei ole joka päiväistä eli säännöllistä. Nyt kuitenkin olen muutamasta kohdasta lukenut (netistä siis) että se olisi kuitenkaan loppuraskaudessa enää ok?

Mitä teille on ko. lääkkeestä sanottu? Tiedän että tilanne ilman lääkettä on ihanteellinen, mutta kun se ei ole aina mahdollista :( Tarvitseeko mun potea syyllisyyttä vai voinko ottaa rauhassa sen annoksen mitä otan?

Laitapa tuohon ylläolevaan hakuun hakusanaksi panacod ja valitse kohta "odotusaika" siihen kohtaan, missä lukee normaalisti "Ellit". Löytyi muutama ketju, jossa puhutaan kyseisestä asiasta, ne kannattaa lukaista läpi jos vaikka vastaus löytyisi sieltä nopeasti.

Mulle lääkäri määräsi Panacodia alkuraskaudessa niskasärkyyn ja migreeniin, ja uusi reseptin raskauden puolivälissä. Käytin niitä ihan loppuraskauteen asti, eikä lääkräri mitään asiasta puhunut, etteikö olisi saanut käyttää. Itse hän ne mulle määräsikin. Ibuprofeenia sen sijaan ei vikalla raskauskolmanneksella saa enää käyttää.

Panacodia pystyy käyttämään koko raskauden aikana sekä myös imetys aikana.
Tietenkään ei suositella käyttämään mitään särkylääkkeitä säännöllisesti pitkää aikaa.
Itselleni määrättiin panacodia raskausaikana ja olin hämmästynyt että tarkistin asian sukulaislääkäriltä.

ibuprofeiinia ei saa käyttää raskausaikana ollenkaan!!

Mulle myös on lääkäri sanonut panacodin käyvän, mutta en tiedä muuttuuko sitten raskauden edetessä, epäilen että ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ***burana:
ibuprofeiinia ei saa käyttää raskausaikana ollenkaan!!

Höpöhöpö!! Tarkistapa asia lääkäriltäsi ennen kuin tulet tänne moista laukomaan. Kyllä saa ottaa satunnaisesti viimeiseen raskauskolmannekseen asti. Ei mitään kuureja, mutta yhden voi silloin tällöin ottaa jos on kova tarve.

Kyllä, ja teratologisesta sanottiin, ettei tarvitse olla edes suuri hätä niin Buranaa voi huoletta ottaa viikolla 32 asti. Ja Panacodia koko raskauden ajan. Ja heillä siellä on varmasti ajantasainen, varma tieto!

Yhteistyössä