Panacod ja raskaus??

  • Viestiketjun aloittaja pöllötys
  • Ensimmäinen viesti
Myy-y
Neuvolalääkärini määräsi minulle noita selkäsärkyyn, mutta työterveyslääkäri suositteli olemaan syömättä koska ne ovat vahvoja kolmiolääkkeitä... En ole ko. lääkkeitä popsinut.
 
Annuli80
Mulla sama juttu,sain panacodia neuvolalääkäriltä päänsärkyyn mutta työterveyslääkäri sanoi ettei kannata ottaa niitä kun ovat kuitenkin niin vahvoja kolmiolääkkeitä. Enpä sitten ottanut.
 
pöllötys
mä sitä mietiskelinkin kun meillä niitä kotona ja mulla tosi kipeä selkä ja muistaakseni niitä sai ottaa.mutta en uskalla niitä ottaa jos aiheuttavat väsymystä kun muutenkin jo väsyttää.tulee muuten aika pitkä työpäivä..
 
lääkitys
minulla fysiatri vaihtoi ennen raskautta (kun kerroin sitä suunnittelevani) vahvat selkäkipuihin määrätyt myrkyt juuri panacodiin, koska se on turvalliseksi havaittu. ei sitä varmasti ole hyvä päivittäin syödä mutta itse olen ottanut kun kipu on yltynyt sietämättömäksi. mutta tekee kyllä väsyneen ja muutenkin pökkeröisen olon...
 
Pive*
Terakologinen laitos sanoo, että läpi raskauden saa syödä tätä lääkettä.
Ei tietenkään hyvä, jos jatkuvasti popsit, mutta itse syön esim.migreeniin. Naistenklinikalta sanoivat, että täytyy ottaa vieläpä kaksi tablettia kerralla, jos yksi ei auta. söin noita n.max3tablettia päivässä.
 
Nipsu-
Söin loppuraskauden aikana hammassärkyyn, kun panadol ei tehonnut. Saa siis syödä, mutta väsyneen olon ne kyllä tekivät. Olen myös kuullut että ihan viimeisillään ei kannattaisi syödä, koska väsyttävät myös vauvaa. Ilmeisesti synnytys voi vaikeutua jos vauva on sillä hetkellä lääkkeistä väsynyt.
 
Niin...
Mulle lääkäri sanoi että ei edes panadoli kannata syödä hirveesti raskausaikana.. Näin ainakin kun itse valitin jatkuvaa päänsärkyä.
2 panadociakaa ei kaikil tunnu vielä missään.
 
äiti88
panacod kun on keskushermostoon vaikuttava lääke,ei sitä nyt ihan joka kipuun kannata syödä,mutta antaavat lääkärit reseptillä niitä,eikä niistä mitään haittaa ole masu asukeille. Itellä oli vahvat lääkkeet määrätty kun noidan nuoli iski.
2tablettia kahdesti päivään eli yht. sen 2000mg olis pitäny syödä,mutta olon mukaan.. vetää väsyneeks.

Hyviä vointeja kaikille äideille :) täällä voidaan kanssa oikein hyvin :) rv 33+2
 
Jdjjdnnf
Panacodissa ei taida mitään haitallisia lääkeaineita olla. Saattaa vaan aiheuttaa ummetusta jos syö runsaasti, monilla jo vähästäkin määrästä.
Panacodissa on parasetamolin lisäksi kodeiinia, joka on keskushermostoon vaikuttava lääkeaine.
Kyseistä lääkettä ei tulisi ottaa puhumatta ensin lääkärin kanssa. Se, että joku toinen on luvan kanssa ottanut, ei tarkoita että se on millään tavalla suotavaa tai olisi juuri minulle/sinulle hyvä ratkaisu.
Täysin idioottimaista kysellä mitään lääkeneuvoja millään keskustelupalstalla.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä