paniikki!! ja kysyttävää kelan tuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jops"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jops"

Vieras
Elikkäs nyt vähän paniikki iskenyt, kun sain tietää olevani raskaana. Olen siis 18-vuotias, mutta tunnen täysin olevani valmis tähän pienten epäilyjen jälkeen. nyt kuitenki vähä stressaa tää, koska elämä muuttuu kokonaan.

Olen nyt siis vielä lukiossa. Viimene vuosi pyörähtää käyntiin eli kirjotukset ja sitte oonki ylioppilas. Laskin, että lukio on kylläkin vielä kesken kun lapsen pitäisi syntyä. Asun vielä kotona vanhempieni kanssa. Enkä myöskään saa opintotukea vanhempieni riittävän palkkatason vuoksi.
Nyt täs sit mietin, että mitä tukia saisin ym? Onko mun tilanteessa, muuta tukea kun lapsilisä lapsenhoitoon? Oon iha pihalla näistä joten nyt apuja!!

Äitiyspäivärahaa alat saada kun jäät ä-lomalle n. kk ennen laskeuttua aikaa. Lapsen synnyttyä lapsilisä ja elatusmaksu. Jos muutat omillesi niin asumistukea ja ehkä toimeentulotukea.

Tai elatusapua kelasta jos isän tulot ovat kovin pienet.

Ja äitiyspäivärahan jälkeen saa vanhempainrahaa jota saa kunnes lapsi on n. 9kk. Tämän jälkeen saa kotihoidontukea kunnes lapsi on 3-vuotias ellei lapsi ole kunnallisessa päivähoidossa.

Kun jatkat opintojasi, saat asumistukea ja opintotukea sekä lapsilisän ja elatustuen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä