Paniikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUA

Vieras
Paniikki iski kun luin kelan sivuja äsken ja tuli oikosulku :o
Olen siis äitiyslomalla, virallinen äitiysloma loppuu juuri ja vaihtuu vanhempainvapaaksi. Pistin jo postiin jälkitarkastustodistukseni kelalle vanhempainvapaarahan maksua varten mutta nyt tuli sellainen olo kelan sivuja lukiessa että mun pitäiskin täyttää jotain lomakkeitakin ja hakea vanhempainvapaarahaa?! Onko näin? Eli vaikka olen äitiyslomalla ja saan tukea, pitääkö mun vielä erikseen anoa vanhempainvapaarahaa kun tämä ns. äitiyspäiväraha loppui tähän oliko se nyt 150päivään.. sivuilla luki että sitä pitää hakea kuukausi ennen sen alkamista ja periaatteessa mun äitiyslomani loppuisi jo parin viikon päästä :o :ashamed: jäänkö kesäkuussa ilman tukia oman tyhmyyteni/tietämättömyyteni takia vai miten on..? Luulin tosissani että olen hakenut samalla sinne marraskuun alkuun asti tukia kun hain sitä äitiyspäivärahaa.. en tajunnut että mun pitäs vielä uudelleen anoa periaatteessa samaa tukea mutta eri nimikkeellä.. neuvokaa nyt viisaammat mitä mulla on mennyt ohi.. :ashamed:

Se sama kaavake millä hait äitiysrahaa niin siitä ainakin meillä neuvolassa kehoitettiin rastittamaan samalla kertaa myös kohdat: äitiysavustus, lapsilisä ja vanheimpainraha. Eli siis kaikki haetaan samalla kertaa samalla kaavakkeella. Voi olla että olet myös äitiysrahaa hakiessa rastittanut nuo kaikki kohdat.

Meade Kiitos!!!!! :flower: =) Pelastit päiväni koska nyt tosiaan muistin että sellainen kohtahan siinä kaavakkeessa tosiaan oli! Eli mun ei tosiaan tarvinnut enää postittaa kelalle muuta kun se jälkitarkastuslomake. Huh! =)

Yhteistyössä