Paniikkihäiriö? vai mitä tää on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CandleLight
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CandleLight

Aktiivinen jäsen
02.10.2006
6 004
1
36
41
Laukaa
pientapiristysta.blogspot.com
Apuja tarvitaan!! Mitä tää on?? Eli esim. yht äkiiä puristaa kovasti rinnasta sydämen kohdalta, tuntuu lähinnä ku hengittää syvään ja mene pian ohi, ei ole tuntunut noin kun ehkä 1-2 krt. Voisko olla rytmihäiriöitä jotka johtuu stressistä?? Vai millasia on rytmihäiriöt?
Ja sitten se toinen asia. Kun jos tulee esim. tollanen hetkellinen (pieni) kipu, mitä varmaan kyl kaikilla on välillä että yhtäkkiä jostain nippaa, niin rupean ajattelemaan kaikkea kauheaa mitä voiskaan olla. Sitten rupean tärisemään ja mulle tulee oksettava olo. Menen siis oikeastaan paniikkiin. Voisko olla paniikkihäiriötä?? Osaako kukaan auttaa??

En tiedä osaanko auttaa mutta monilla pienten lasten äideillä on niin hormonit sekaisin raskaus- ja imetysajalta, siihen vielä unenpuute ja huolet ja muut niin kyllä helposti voi pienetkin jutut ahdistaa ja menee paniikkiin, itselläni oli pitkän aikaa pienistäkin asioista tärinöitä ja ahdistuksia mutta muksun kasvaessa pikku hiljaa loppuneet. toivottavasti ei nyt kuitenkaan paniikkihäiriötä ole! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ria86:
En tiedä osaanko auttaa mutta monilla pienten lasten äideillä on niin hormonit sekaisin raskaus- ja imetysajalta, siihen vielä unenpuute ja huolet ja muut niin kyllä helposti voi pienetkin jutut ahdistaa ja menee paniikkiin, itselläni oli pitkän aikaa pienistäkin asioista tärinöitä ja ahdistuksia mutta muksun kasvaessa pikku hiljaa loppuneet. toivottavasti ei nyt kuitenkaan paniikkihäiriötä ole! :hug:

Muksu on nyt 2,5 v ja yh:ksi jäämisen jälkeen tällänen olotila on tullu useemman kerran.. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.coronaria.fi/www/poliklinikka/paniikkihairio/Paniikkihairiotesti.pdf

Itse sain tuon linkin eilen ja teinkin sen 10 oli 14 "oikein" :/

Minä sain 11/14.. pitäisköhän mennä lääkärille.. saiskohan tähän mitään apua??

Itse aion ottaa ens viikolla neuvolassa puheeksi jos kehtaan, hävettää ihan valtavasti :( En oikein tiedä miten edes aloittaisin tuosta puhumisen siellä ja meen kuitenkin ihan lukkoon ja alan taas tärisemään..Niin kuin aina tuollaisissa tilanteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuäiti:
http://www.coronaria.fi/www/poliklinikka/paniikkihairio/Paniikkihairiotesti.pdf

Itse sain tuon linkin eilen ja teinkin sen 10 oli 14 "oikein" :/

Minä sain 11/14.. pitäisköhän mennä lääkärille.. saiskohan tähän mitään apua??

Itse aion ottaa ens viikolla neuvolassa puheeksi jos kehtaan, hävettää ihan valtavasti :( En oikein tiedä miten edes aloittaisin tuosta puhumisen siellä ja meen kuitenkin ihan lukkoon ja alan taas tärisemään..Niin kuin aina tuollaisissa tilanteissa.

Musta ois parempi et tähän ois noin luonnollinen selitys.. ainoa ongelma mul o lääkäriin menimisen kans et millo mä saan siihen aikaa.. :ashamed:

Itse aion ottaa ens viikolla neuvolassa puheeksi jos kehtaan, hävettää ihan valtavasti :( En oikein tiedä miten edes aloittaisin tuosta puhumisen siellä ja meen kuitenkin ihan lukkoon ja alan taas tärisemään..Niin kuin aina tuollaisissa tilanteissa.[/quote]

Kyllä neuvolassa ymmärretään eikä tartte ollenkaan hävetä, ja eihän niitä tätejä haittaa vaikka siinä tärisisikin, parilla tutullani paniikkihäiriö ja lääkityksellä oireet saatu kuriin ja elämä jatkunut täysin normaalisti, ei siis huolta, kyllä apua löytyy :)

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
mun paniikkikohtaukseen auttaa purukumin syönti (tasaa hengityksen) ja sitten kattoo jotain tv:tä tms kuuntelee radiota. tietokoneella istuminen mulla pahensi oireita :ashamed:

Mulla tuntuu että auttaa kun katson jotain lepposaa leffaa.. tää on eka kerta kun oon ees ottanu kenenkään kanssa asian puheeks et mitä tää vois olla. Must tuntuu et pitänee hakea tähän apua kun se on ihan kamalaa kun sellanen kohtaus tulee.. :'(

Yhteistyössä