Paniikkihäiriöiset, mitä teille kuuluu?

J.Ketkupolkka

Jäsen
08.07.2011
921
0
16
Miten teillä muilla on mennyt? :)
Olisi mukavaa kuulla muiden kuulumisia tämän sairauden kanssa elämisestä.
Itselläni on niin huono lääkitys tällä hetkellä, että kaupassa käyntikin on toisinaan hankalaa. Mutta pakko siellä on käydä, oli mikä oli..

Minulla paniikkihäiriö.. Selkeitä kohtauksia alkoi tulla noin 1,5 vuotta sitten.. Sitä ennenkin silloin tällöin.. Viime keväänä tuli ero ja läheinen kuoli.. Kohtauksia oli ihan kokoajan. Kävin yksityisellä lääkärillä, joka ei suostunut mitään lääkkeitä määräämään ja erosta ja kuolemantapauksesta totesi vain, että " no ne nyt vaan kuuluu elämään".. :( Ja että pitää vain rohkeasti mennä niihin tilanteisiin, joissa kohtauksia esiintyy.. Joo menen menen, mutta kuinka tuskaa se onkaan. Sen jälkeen kohtauksia tullut melkein päivittäin.. En ole uudestaan lääkäriin "uskaltautunut". Jäi viimekerrasta niin paskanmaku suuhun. Kohtauksia tulee yleisimmin kaupoissa, autossa (kun en itse aja), junassa, lentokoneessa... Joskus myös ihan kotisohvalla.

Ilman lääkitystä mennään. Viimeisen vuoden aikana vain kaksi pahaa kohtausta, molemmat kaupassa. Lieviä kohtauksia välistä, ja aina kaupassa. Kai tämän kanssa pärjää. Ja lääkitystä en siis ole koskaan edes harkinnut.

[QUOTE="...";25924362]Minulla paniikkihäiriö.. Selkeitä kohtauksia alkoi tulla noin 1,5 vuotta sitten.. Sitä ennenkin silloin tällöin.. Viime keväänä tuli ero ja läheinen kuoli.. Kohtauksia oli ihan kokoajan. Kävin yksityisellä lääkärillä, joka ei suostunut mitään lääkkeitä määräämään ja erosta ja kuolemantapauksesta totesi vain, että " no ne nyt vaan kuuluu elämään".. :( Ja että pitää vain rohkeasti mennä niihin tilanteisiin, joissa kohtauksia esiintyy.. Joo menen menen, mutta kuinka tuskaa se onkaan. Sen jälkeen kohtauksia tullut melkein päivittäin.. En ole uudestaan lääkäriin "uskaltautunut". Jäi viimekerrasta niin paskanmaku suuhun. Kohtauksia tulee yleisimmin kaupoissa, autossa (kun en itse aja), junassa, lentokoneessa... Joskus myös ihan kotisohvalla.[/QUOTE]

mene ihmeessä uudestaan lääkärille! mene jollekin toiselle, älä samalle. lääkkeillä on kuitenkin niin hyvä mahdollisuus saada apua. elämänlaatusi paranee huomattavasti. älä alistu paniikkihäiriölle.

voimia ja stemppiä sinulle!!!

[QUOTE="...";25924362]Minulla paniikkihäiriö.. Selkeitä kohtauksia alkoi tulla noin 1,5 vuotta sitten.. Sitä ennenkin silloin tällöin.. Viime keväänä tuli ero ja läheinen kuoli.. Kohtauksia oli ihan kokoajan. Kävin yksityisellä lääkärillä, joka ei suostunut mitään lääkkeitä määräämään ja erosta ja kuolemantapauksesta totesi vain, että " no ne nyt vaan kuuluu elämään".. :( Ja että pitää vain rohkeasti mennä niihin tilanteisiin, joissa kohtauksia esiintyy.. Joo menen menen, mutta kuinka tuskaa se onkaan. Sen jälkeen kohtauksia tullut melkein päivittäin.. En ole uudestaan lääkäriin "uskaltautunut". Jäi viimekerrasta niin paskanmaku suuhun. Kohtauksia tulee yleisimmin kaupoissa, autossa (kun en itse aja), junassa, lentokoneessa... Joskus myös ihan kotisohvalla.[/QUOTE]

Käy terkkarissa, jos ei yksityiseltä apua saa.
Minulla on kanssa tuo auto yksi pahimpia paikkoja. : /

täällä mennään päivä kerrallaan yhden lääkken voimin joita otan kun alkaa paniikki olla pahimmillaan ja mulla nuo lääkkeet auttaa hemmetin hyvin.
Vuosia olen paniikkihäiriötä sairastanut ja väliin helpompaa ja välillä tuskaa jopa autossa voi olla että alkaa pumppu takoa ja hiki nousee pintaannhirveän väsynyt olo on aina kohtauksen jälkeen

täällä mennään päivä kerrallaan yhden lääkken voimin joita otan kun alkaa paniikki olla pahimmillaan ja mulla nuo lääkkeet auttaa hemmetin hyvin.
Vuosia olen paniikkihäiriötä sairastanut ja väliin helpompaa ja välillä tuskaa jopa autossa voi olla että alkaa pumppu takoa ja hiki nousee pintaannhirveän väsynyt olo on aina kohtauksen jälkeen

Se on hyvä jos on oikeanlaiset lääkkeet, ilmeisesti rauhoittavat? Itselläni oli kanssa joskus ne, mutta lääkäri täällä ei antanut niitä käyttää kovin pitkään, vaan piti siirtyä pelkkiin ssri-lääkkeisiin. Joissa on nyt aivan liian pieni annostus (jäi synnytyksen jälkeen) mutta jotenkin en ole vaan saanut aikaiseksi sinne lääkärille sitä suurentamaan..

• Tykkää
Reactions: Marza1970
Minulla oli tuo sama lääke, mutta sitten se lopetettiin. EN sitten tiedä, kumpi parempi, olla riippuvainen lääkkeestä vai kärsiä paniikista. Täällä ei kovin helposti määräillä noita rauhoittavia. : /

Yhteistyössä