Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Pankin vaihto

Viestiketju osiossa 'Säästöpossu' , käynnistäjänä mummukka, 12.01.2011.

1. mummukka Vierailija

Pitäis vaihtaa pankkia ihan käytännön syistä.
    S-Pankkia ajattelin, mutta toimiiko se samalla tavalla kuin perinteiset pankit? Onko kokemuksia?
    Mielessäni on vaan ns.punapääoman katoaminen ja samalla säästäjien rahat silloin 90-luvulla laman kouriin.
    Olen googlettanut ja ymmärtänyt, että S-Pankki on ihan oikea pankki, ei mikään "säästökassa", mutta haluaisin kuulla kokemuksista!

2. mietintään Vierailija

Ymmärtääkseni S-Pankki toimii samoin kuin muutkin pankit.
    Siellä on talletus-suoja, vai mikä se nyt on samoin kuin muillakin.
    En ymmärrä, mitä riskiä olisi valita pankikseen kys. pankki? Itsekin olen velkani maksanut ja valmis vaihtamaan pankkia.

3. faktaa Vierailija

S-Pankki on ihan normaali pankki.

S-Pankki on Talletussuojarahaston jäsen. Talletussuojarahaston tehtävänä on turvata pankkien tallettajien saatavat, mikäli joku pankki ei itse pysty niitä maksamaan tallettajilleen. Tallettajan tilisaamiset korvataan pankin maksukyvyttömyystilanteessa Talletussuojarahastosta 100 000 euroon saakka. Talletusten tai tilien lukumäärästä riippumatta tallettajan talletukset yhdessä pankissa korvataan 100 000 euroon asti.

Se missä S ei pärjää perinteisemmän omistustaustan omaaville pankeille on sijoitustoiminta ja arvopaperikauppa, ap-kauppaa ei voi pankissa lainkaan käydä ja sijoitusvaihtoehtoja on rajoitetusti, eli se on paljolti ns käyttötililähtöinen pankki.

Etusivu | Tietoa S-Pankista | S-Pankki.fi

4. tiliehdot Vierailija

5. sdöflköslkf Vierailija

S-Pankista ei saa asuntolainoja.

6. ap Vierailija

Eipä haittaa vaikka ei asuntolainaa sakkaan, en edes ottais mokomaa kun olen lainoistani eroon päässyt jo monta vuotta sitten.

Olen googlettanut asiasta ja hyvin asiat ymmärtänyt.
    Näillä tiedoilla pärjään ja pankin vaihto on edessä.
    Sekin hyvä puoli asiassa on, että jos tarvii henk.koht.palvelua, sen saan melko läheltä.
    Se on yksi syy vaihtoon.
    Tosin eipä ole tullut pankissa käytyä moneen vuoteen, asiat kun hoituu ihan näillä näppäimillä.
    Mummukka toivottaa kaikille teille asiaan osallistuneille hyvää jatkoa ja kevään odotusta!

7. Joku Vierailija

8. Sinisara Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä sellainen käsitys, että tilisiirrot S- pankin ja muiden pankkien välillä ovat kyllä hitaita, tämäkin huomioitava.

9. Nykyään saa Vierailija

10. nykyään saa Vierailija

Siis s-pankista saa asuntolainaa.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri