Hae Anna.fi-sivustolta

Paola Suhonen vs.H&M

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä Fanny, 18.07.2005.

1. Fanny Vierailija

Mua on alkanut todenteolla ärsyttämään Paola Suhosen ""vastarintaa""Hennesin vaatteita kohtaan.Tuntuu lähinnä huvittavalta, että hän jaksaa aina korostaa itse suunnittelemiensa vaatteiden erinomaisuutta ja ainutlaatuisuutta..ja yllättäen hän käyttää itsekin usein omia ""luomuksiaan"".Tykkään kyllä itsekin monista hänen suunnittelemistaan IvanaHelsinki vaatteista, mutta toi H&M vastaisuus ärsyttää lähinnä sen takia, että en usko että se oikeesti inhois jokaista Hennes-vaatetta jollei tietäis, että ne on Hennesiltä.En siis itse ole mikään suuri H&M fani, mutta sieltäkin olen tehnyt vuosien varrella monia kivoja trendi löytöjä, jotka ovat, yllätys yllätys, jopa kestäneet hyvin kovassakin käytössä..olis kiva kuulla toistenkin mielipiteitä Ivanasta ja hänen H&M angstistaan.

2. ... Vierailija

Joo, ärsyttävää. Ei kaikilla ole varaa ostaa jotain 100 euron Ivana-paitoja. Sitäpaitsi retro on jo out, ehkä Suhosenkin olisi aika keksiä jotain uutta. Ottaisi vaikka mallia H&M:ltä.

3. Gezikat Vierailija

En usko että Paola Suhonen vastustaa H&M:n vaatteita varsinaisesti niiden tyylin, vaan ehkä enemmänkin yrityksen periaatteiden vuoksi.

Paola Suhonen itsehän liputtaa huolella valmistettujen, kotimaisten ja kestävien tuotteiden puolesta, siis noudattaa H&M:n periaatteille täysin vastakkaista ajatusmaailmaa.

Samaa mieltä olen kyllä siitä, että Paola Suhonen alkaa olla jo pikkuhiljaa hiipumassa, kun retrobuumi alkaa olla menneen talven lumia. Saisi kyllä keksiä jotain uuttaa niiden ikuisten, ylihinnoiteltujen camping-printtikuvioidensa tilalle!

4. Eben Vierailija

Juu, just noin. Siinä on vastakkain suomessa eettisesti valmistetut vaatteet ja halpatyömaissa tehdyt. Minusta Paolan periaatteet hyvät, mutta vaatteet rumia.

5. Hmmm Vierailija

Olen samaa mieltä. Vaikkei Suhosen vaatteiden tyylistä pitäisikään, on mieletön plussa, että hänen vaatteitaan ei tehdä halpatyönä kehnoissa oloissa jossain kehitysmaassa.

6. miima Vierailija

Mua taas ärsyttää kun paola aina muistelee ""lapsuuden kesiä"" blaa blaa. Sieltä tulee sen ideat blaa blaa. On kai sitä elämää ollut senkin jälkeen ja nyt ollaan 2000-luvulla.

7. lisäys Vierailija

Esim viime Dekossa ja muissakin lehtijutuissa näihin lapsuuden kesiin viitataan ihan koko ajan. :D

8. lähiökuningatar Vierailija

En ole Ivanaa ostanut niiden hintojen takia juuri, mutta mietin kyllä, että onko kysessä oikeasti ylihinnoittelu. Vai onko se hinta vain se, mitä kotimainen työvoima nyt sattuu maksamaan?

Kieltämättä ideoiden puolesta saisi jo uusiutua.

9. Maarit Vierailija

Löysin sieltä (IvanaHelsinki) sopivan ja tosi tiuhaan neulotun (laadukas) villatakin vetoketjulla jota olen jo monta vuotta pitänyt talvisin ja aina vaan se ruskea väri tuntuu tulevan muotiin.

Ostin alennusmyynnistä.

10. Ansku Vierailija

""Paola Suhonen itsehän liputtaa huolella valmistettujen, kotimaisten ja kestävien tuotteiden puolesta, siis noudattaa H&M:n periaatteille täysin vastakkaista ajatusmaailmaa.""

Minusta IVANAn vaatteet on jees (tai oikeammin olivat aiemmin, nyt tylsiä), mutta eivätpä nuo yleensä kyllä kestä. Yleensä saumat ovat niin ja näin.

Omistan siis melko paljon IVANAn vaatteita ja suurin osa on aikalailla heti käyttökelvottomia. Plussana kyllä se, että ne , jotka sitten kestävät, ovatkin sitten todella hyvää laatua, esimerkiksi yksi leninki minulla kestänyt jo neljä vuotta (ja aina yhtä varma valinta). Leningin kanssa samaan aikaan ostettu farkkutakki kesti lähestulkoon yhden kesän: napit lähtivät, langat roikkuuivat jne. jne. Että sellaista se suomalainen laatu on.

11. lähiökuningatar Vierailija

Minä taas olen katsellut, että trikoopaidat näyttävät menevän aika pian huonon näköisiksi. Olen vähän ihmetellytkin, miten satasen teepaita voi kulahtaa siihen malliin.

12. Magge Vierailija

Mut onks toi kulahtaminen niihin kuuluva juttu? Et näyttävät retrolta nopsasti ihan tarkoituksella??

13. lähiökuningatar Vierailija

Noinkohan? Minusta ne näyttävät vain kulahtaneilta. Jotkut oikeasti retrot trikoopaidat ovat siistimpiä. Muutenkaan nykyään ei tehdä niin hyvää trikoota kuin ennen, mikä lie siinäkin syynä.

14. Gezikat Vierailija

Totta, minuakin ärsytttää tuo! Ilmeisesti Paola Suhosen lapsuus on ollut yhtä kesää ja telttailua Suomessa ristiin rastiin, piknik-kori pullollaan.

15. Lumipallo Vierailija

PS kaipaa niin sanottuna pikaista updeittausta lookkiinsa!

Otsis on tonttumainen, suunnitellut vaatteet tökeröitä ja muodin huipulla oleva naisihminen voisi olla kyllä vähän paremmassa kuosissa issekin! Ei millään pahalla Paola.

16. hellu Vierailija

Joo, olen todella pettynyt IVANAHelsinki-paitaani! Maksoi tosiaan jotain noin satasen, ja olen pitänyt alle kymmenen kertaa, ja mennyt jo ihan käyttökelvottoman näköiseksi. Kyseessä on valkoinen t-paita, kainalot ovat tulleet keltaisiksi. Ja tällaista ei ole tapahtunut monien esim. h&m paitojen kanssa, vaan kestävät useamman käyttökerran, jotkut jopa vuosikausia...
    Luuletteko, että voisin mennä Paolan liikkeeseen Uudenmaankadulle t-paidan kanssa kysymään mitä mieltä ovat...? Vai nauravatko pihalle tai katsovatko nokan varttaan pitkin jos menen valittamaan hinta/laatusuhteesta?

17. krisse Vierailija

Ostin Suhosen suunnittelman sarjan Nanso-shopista 2 vuotta sitten. Lintuaiheiset kuosit; puseron, hameen ja laukun. Laukku meni heti olkaimista rikki. Sauma oli heikosti ommeltu ja olkain lähti irti. Frotee aplikoitu hame nuhraantui eka pesussa ja nukittui käytössä. Lintu paita on ollut ok. Samoja matskuja myy Ivana Shop. Se siitä suomalaisesta laadusta.

18. poika Vierailija

Vastalause: köyhäkin voi olla tyylikäs, tämä riippuu nyt puhtaasti siitä että, kuinka vaatteita yhdistellään, toki kalliimpi vaate tuntuu paremamlta päällä (istuu paremmin)

Itse käytän mukavan summan rahaa vaatteisiin, mutta en ostakaan pili/pali - vaatteita, koska nyt on varaa ja aina ei ole ollut niin

...ja nauttiihan paremmin istuvista vatteista...

19. no hitto!! Vierailija

Kyllä minä ainakin marssisin takaisin t-paidan ostopaikkaan jos 100 e pusero nuhraantuu ja muuttuu käyttökelvottomaksi muutaman käyttökerran jälkeen. Sehän kai näissä t-paidoissa maksaa eli LAATU vai onko se sittenkin niin että se on se pelkkä nimi ja merkki mikä maksaa muuten ollaan H&M laadun kanssa ihan samalla viivalla...hmmm...hennes jopa hieman edellä.

Menkää ja palauttakaa nuhraatuneet vaatteet liikkeeseen ja vaatikaa sitä Paolan peräänkuuluttamaa Laatua!!

20. Realisti Vierailija

Enää ei tarvitsisi kuin tietää: who the fuck is Paola Suhonen?
    Suomi on tunnetusti pullollaan turhia julkkiksia.

21. lähiökuningatar Vierailija

Paola Suhonen on kyllä jo liikaakin ollut esillä. Aina kun x:n tai y:n visuaalista ilmettä pitää kohentaa, kutsutaan Paola paikalle printtejään lätkimään.

Tämä on mielestäni jo huippu:
    http://www.krullas.com/tuotteet.php?category=47&product=1288&lang=1

22. Reina Vierailija

Kakkuja, joiden design on Paolan? Mhihihi... Vähän liikaa joo.
    Eikö Suomessa muka ole muita nuoria suunnittelijoita? Ja miksi leivokset pitää designata? Kamoon...

Itse en tykkää Paolan ""syyllistämisestä"", että suomalaiset on itsekkäitä jos eivät osta suomalaisia vaatteita. Ostaisinhan minä, ihan mielelläni, mutta ei todellakaan ole opiskelijana varaa pistää kahdeksaakymppiä t-paitaan. Valintojahan voi kyllä tehdä, että ostaako suomalaisia, kalliita designvaatteita vai esim. levyjä. Minulla rahat menevät useammin siihen muuhun, ei niinkään vaatteisiin. Tykkään kyllä Paolan printeistä, vielä ne eivät ole minun silmääni kuluneet liikaa. Tosin nuo leivokset alkavat olla sillä rajalla...

Mielestäni suomalainen muotiteollisuus ja oppilaitokset voisivat kyllä nostaa vähän enemmän uusia kasvoja framille, niitä kyllä riittää.

23. Ivanhoe Vierailija

Mulla on Ivanan Pirkka ostoskassi. Tykkään että arjessa on huippudesignia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri