Papa II = kondylooma ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ronja

Vieras
tarkoittaako papassa tullut positiivinen tulos (luokka 2 tai enemmän) aina automaattisesti kondyloomaa? Kun en oikein tajunnut tätä keskustelua tuolla alempana papasta, että onko aina kondyloomasta kysymys, ja tämä kondylooma voi sitten pahentua syöväksi? Selvittäiskö joku... Mulla kun oli synn. jälk. luokka 2 mutta nyt uudessa papassa tulos 1. Onko mulla siis (ollut) kondylooma...?!

mulla oli toistuvasti papa 2 ja se johtui kondyloomasta.hoidettiin jäädytyksellä muutokset kohdunkaulassa.siitä lähtien ollut puhdas.
2 luokka viittaa yleensä tulehdukseen eli aina ei ole kondylooma kyseessä.

Minulla ollut papa pari kertaa lk 2. Ensimmäisella kerralla se "hävisi" raskauden aikana, mutta toisella kerralla uusintatesta puolen vuoden jälkeen oli edelleen kakkosta joten se hoidetiin silmukkahoidolla. Sen jälkeen luokka oli 1. Minulla lk 2 on aina johtunut HPV-viruksesta, eli Human Papilloma Virus. Se virus aiheuttaa kondyloomaa. Kyseisen viruksen voi saada henkilöltä jolla ei mitään näkyviä merkkiä kondyloomasta. Toisille virus aiheuttaa helpommin muutoksia kuin toisille.

Kyseessä ei varsinainen sukupuolitauti, vaan sukupuoliteitse tarttuna virus joka on aika monella prosentilla ihmisistä nykyaikana.

Minulta ei suostuttu edes ottamaan papaa synnytyksen jälkeen, näyttää kuulemma todella usein silloin luokkaa 2. Vasta, kun on ollut parit kuukautiset.

Papa II:lla minulla oli kyllä kondyloomakin joskus vuosia sitten. Laseroitiin pois ja sen jälkeen ollut aina puhdas näyte. Kyllähän se syöpäriski siitäkin "rangaistuksena" minua seuraa..

Mulla oli aikoinaan luokka 3 ja aina aiemmin oli papassa ollut luokka 1.Kondyloomaa ei ole mullakaan diagnisoitu, mut epäilivät kuitenkin että minulla olisi se joskus ollut...Se jää kuulema elimistöön, kuten herpeskin ja saattaa puhjeta myöhemmin uudelleen.
Mulla hoidettiin tuo luokka 3 takia pikaisesti naistenpolilla jollain olikohan laser-hoidolla ja solumuutoskohdat poistettiin kokonaan.Koepalan tuloksista selvisi että olisi ollut pahanlaatuista kasvustoa, mutta onneksi jälkikontrollissa selvisi että saivat kaikki solumuutoskohdat pois.Oon aina käynyt ja käyn edelleenkin papassa kerran vuodessa ja suosittelen sitä kyllä kaikille.

Yhteistyössä