Papa II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -meri-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

-meri-

Vieras
Osaako kukaan auttaa...
Gyneni soitti juuri ja kertoi papani olleen luokkaa kakkonen, jotain solumuutoksia ja mahdollinen kondylooma epäily.. kuuden kk:n päästä uudestaan papaan. Tarkoittaako tuo nyt että minulla on kondylooma, vai ei.. olen ymmällä. Gyne sanoi että todennäköisesti asia korjaantuu itsestään ja että mitään näkyvää ei ollut.
Minulla on ollut herpes aiemmin, voiko herpes edesauttaa kondylooman tarttumista? Herpes on uusinut muutaman kerran.
Onko kellään vastaavaa tilannetta? Miten olette jatkaneet eteenpäin...
Miten miehet yleensä suhtautuvat kun olette kertoneet?
Herpeksen kanssa olen jo jotenkin oppinut elämään, ja sen hyväksymään, vaikka sekin on vielä vaikeata. Pelkään sitoutua, sillä pelkään tulevani torjutuksi kun kerron tartunnasta. En harrasta yhden illan juttuja, mutta näköjään yksikin kerta suojaamattomassa yhdynnässä voi koitua kohtaloksi.. :( pelottavaa ajatella mihin tämä maailma oikein on menossa.

Sinulla on kondyloomaepäily. Sinulla ei ole todettu kondyloomaa, mutta sen olemassaoloa ei voida sulkea pois.

Herpes heikentää omalla tavallaan limakalvoja ja heikentyneet limakalvot ovat herkempiä viruksille, bakteereille, hiivalle...

(Myös nuoret limakalvot ovat herkempiä noille. Siksi seksiä ei kannattaisi aloittaa varhaisessa teini-iässä. Tämä vain sivuhuomautuksena, koska sinun iästäsi en tiedä mitään.)

Miehet suhtautuvat asiaan kukin omalla tavallaan. Nykyään ehkä helpompi kertoa asiasta, koska joku mieskin on joskus saattanut kuulla sanan kondylooma. Tottakai mies tarvitsee aikaa sulatella tietoa, että uudella tyttöystävällä on herpes. Fiksu mies ymmärtää, että alussa kannattaa aina käyttää kondomia. Suhteen vakiintuessa toimitaan toisin.

Yhteistyössä