Papa-kokeesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tästä on ollut paljon juttua viime aikoina. Mulle gyne sanoi, että seulonnat riittää eli 5v välein. Rippuu siitä, onko ollut puhtaat tulokset ja miten paljon mahdollisia tartuntatilanteita elämän aikana.

No kyllä viidessä vuodessa voi ehtiä tapahtumaan vaikka mitä enkä ole ennen kuulluut gynen noin pitkää väliä suosittelevan. Mun gyne suosittelee kahta-kolmea vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Parin vuoden välein. 5 vuotta on aika pitkä väli vaikkei kokeissa aikasemmin olisi mitään ollutkaan.

Ootko sä gyne? Vai millä perusteella voit netissä kumota mun gynen ohjeet?

Mun gyne naistenpolilta taas sanoi, että kaksi vuotta pitäisi välin olla suurin piirtein max.

No kyllä viidessä vuodessa voi ehtiä tapahtumaan vaikka mitä enkä ole ennen kuulluut gynen noin pitkää väliä suosittelevan. Mun gyne suosittelee kahta-kolmea vuotta.

Totta kai se suosittelee, jos yksityisellä käyt. Maksuttomat seulonnat järjestetään viiden vuoden välein, koska sen katsotaan riittävän. JOS on ollut aiemmin mitään huomattavaa tuloksissa, silloin tietysti useammin. Usein vuoden välein suositellaan.

No mä luotan mun gyneen tässä asiassa. Ainoa mahdollinen suuren riskin HPV-tartunta on tullut mieheltäni 13 vuotta sitten, joten eiköhän se olisi jo pikku hiljaa alkanut oireilla jos oireillakseen on...

Ei se gyne siitä juuri hyödy vaikka useammin näyte otettaiskin. Labrastahan ne lisäkustannukset tulee eikä se paljo gyneä hyödytä. Tarkastuksessa kun käyn joka vuosi muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Totta kai se suosittelee, jos yksityisellä käyt. Maksuttomat seulonnat järjestetään viiden vuoden välein, koska sen katsotaan riittävän. JOS on ollut aiemmin mitään huomattavaa tuloksissa, silloin tietysti useammin. Usein vuoden välein suositellaan.
Mä kyllä veikkaan et nuo seulonnat ei oo sen vuoksi viiden vuoden välein koska se olis riittävä. Ennemminkin sen vuoksi, että ne ketkä eivät muuten ymmärrä säännöllisesti papa-kokeessa käydä, kävisivät EDES silloin.

Yhteistyössä