T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kuulostaa hyvältäMitä sille sitten tehdään, kun seos on keitetty?
Jäähdytetään ja joko laitetaan jäätelökoneeseen tai pakastimeen. Jos pakastimeen, niin sitten käydään vispilällä vatkaamassa sitä muutaman kerran jäätymisen aikana.Kuulostaa hyvältäMitä sille sitten tehdään, kun seos on keitetty?
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24101112:Mä muuten haluan jätskikoneen.(joo, onnistus varmaan ilmankin, mut helpompaa ehkä lykkästä vaan koneeseen
)
Niin siitä suklaasta ja jähmettymisestä - mun Ariete kyllä jähmettää seoksen tuolla suklaalla, mutta esim Philips ei jaksanut.
Tässä on mun 25 vuotta vanha jäätelökoneeniAlkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24101112:Mä muuten haluan jätskikoneen.(joo, onnistus varmaan ilmankin, mut helpompaa ehkä lykkästä vaan koneeseen
)
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24103543:Baileys sopii loistavasti kermajäätelöönEn muista enää yhden saksalaisen pähkinäkermaliköörin nimeä, mutta sekin oli jäätelön seassa namia.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24103579:JepMä olen jätskin sekaan laittanut milloin mitäkin. Jos on ollut esim vain yksi omena ja silläkin jo viimeinen käyttöpäivä lähellä, olen kuorinut ja kuutioinut omenan, laittanut fariinisokerin ja kanelin kanssa hetkeksi kattilaan kuumenemaan, sen jälkeen sekoittanut omenaseoksen jäätelön sekaan ja mulla on ollut uuniomenajäätelöä. Joskus olen liottanut rusinoita tilkassa rommin ja sokerin sekoitusta ja tehnyt siten rommirusinajäätelöä. Oikeastaan vain mielikuvitus on rajana
![]()
Voi tehdä maidostakin, jos tykkää maitojäätelöstä. Mä tykkään kermajäätelöstä. Pakastimessa menee kyllä kivikovaksi ihan kaupasta ostettu jäätelökin eli siinä ei mun mielestä ole mitään eroa.Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24104194:Kuuluuko se jätski tehdä ihan tolleen kermasta vaan, vai kuuluisko olla osa maitoa? Ja miten sen voi estää, ettei se mene pakastimessa ihan kivikovaksi?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24104210:Voi tehdä maidostakin, jos tykkää maitojäätelöstä. Mä tykkään kermajäätelöstä. Pakastimessa menee kyllä kivikovaksi ihan kaupasta ostettu jäätelökin eli siinä ei mun mielestä ole mitään eroa.
Kermahan on rasvaisempaa kuin maito, joten olisiko voinut johtua siitä?Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24104216:No mut mun tekemä meni ihan törkeen kovaksi... Mietin, että johtuiko se maidosta vai siitä, että olin vähentänyt sokerin määrää. Tai saattoihan se johtua siitäkin, että oli paljon hedelmää joukossa.
Joissain ohjeissa on ripaus suolaa? Kovettumisen estämiseksi, vai miksi?