Hae Anna.fi-sivustolta

Paras sisustuslehti?

Viestiketju osiossa 'Sisustus' , käynnistäjänä Salami, 21.07.2005.

1. Salami Vierailija

Haluaisin alkaa tilaamaan jotain kodin sisustuslehteä, mutta en oikein tiedä, että mikä lehti olisi paras. Lehdessä saisi olla sisustusvinkkejä lähinnä ""tavalliseen"" suomalaiskotiin, ei siis mitään mökkisisustuksia välttämättä...Olisiko vinkkejä?

2. Tarja Vierailija

Koti ja keittiö sekä Glorian koti ovat omat suosikkini, vinkkejä tavalliseen nuorehkoon kotiin, itse koen Avotakan vieraaksi ja vanhemmalle sopivammaksi. Myös Trendi-lehden sisustus- artikkelit ovat loistavia (harmi ettei joka kohde ole Suomesta).

3. Esteetikko Vierailija

Kotimaisista Glorian koti, ulkomaisista Elle Interiör (ruotsalainen versio).

Hyvät jutut ja kauniit kuvat toimivat usein parhaina vinkkeinä ja inspiraation lähteinä. Jos konkreettisia ""piristä makuuhuneesi ilmettä ja askartele sapluunat maaliboordia varten"" -vinkkejä kaipaat, lienee Kotivinkki tms. paras.

4. Carina von S. Vierailija

World of interiors. Mutta ettehän te köyhät ymmärrä hyvän päälle.

5. Esteetikko Vierailija

Hyvä C von S, kyllä me köyhätkin ymmärrämme hyvän päälle. Taitaa olla sinä, joka et tätä ymmärtää, kun kuvittelet pienessä seivässä maailmassasi, että vain rahalla saa hyvää, tyylikästä sekä arkkitehtuuriltaan ja muotoilultaan korkatasoista suunnittelua. Itseasiassa ""rikkaiden"" tyyli on valitettavan usein prameaa ja mautonta, kaukana arkkitehtuuriltaan arvokkaasta.

Useat arkkitehtituttavani ovat valmiita todistamaan tämän milloin vain, sen verran he ovat joutuneet tappelemaan mauttomien rikkaiden kanssa :)

Sinänsä mainitsemasi lehti on hyvä ja tutstumisen arvoinen. Sitä valitettavasti vain ei saa kovinkaan monesta paikasta. Se lienee vain mukavan elitistä?

6. hei Vierailija

huomaatko tuo oli provo. Ei ole ketään Carina von ..... ;)

7. Carina von S. Vierailija

Ai ETTÄ kun teitä on kiva ärsyttää ;-)

8. kreeta Vierailija

Koti ja keittiö on ihan ok, avotakka ei ole minun (30 v.) mieleen ainakaan vielä. Glorian kotikin on ollut suht ok. Koti ja keittiö minulle tulee itselle ja olen ollut kyllä tyytyväinen jo vuosia. Muita ostan irtonumeroina mutta en ole löytänyt yhtä tasalaatuista.

9. Giselle Vierailija

Koti ja Keittiö ja Glorian koti.

10. Erika Vierailija

Ykköseksi laittaisin tällä hetkellä Dekon.

Koti ja Keittiö ja Gloria koti on myöskin ihan ok.

11. sofia Vierailija

Minulle tuli hirveä sisustusinnostus kun ostimme uuden asunnon ja tilasin ekaa kertaa näitäkin lehtiä... Nyt tulee Glorian koti ja Avotakka ja olen tykännyt kyllä. Tilasin molemmat tarjouksista tosi halvalla. Netistä löytää niitä...
    Nyt ajattelin vielä tilata Koti ja Keittiö-lehden (vuosi 24euroa!) ja tekisi mieli vielä Dekoakin... Hullua mutta kun jostakin innostuu niin ei voi mitään!!!

12. Mistä löysit? Vierailija

Mistä löysit Sofia tuon tarjouksen 24 e tuosta Koti ja keittiö lehdestä? Yritin ettii netistä, mut löysin vaan 33 euroa vuosi...

13. Salla Vierailija

on näköjään joku 25 e:n tarjous (kestotilaus). Eli www.kotijakeittio.fi.

14. miima Vierailija

Itse tykkään ehdottomasti eniten uudehkosta DEKOsta. Tykkään nuorekkaasta (noh olen 23), modernista, laadukkaasta tyylistä, piristettynä itämaisuudella ym.

Dekossa on juuri tällaista ja esitellyt tuotteet ja kalusteet ovat lähempänä budjettiani kuin Glorian kodissa. Esim Ikeankin tavararoita on sisustuskuvissa mukana (vaikka toki osa Ikea-jutuista on ihan roskaa).

Tilasin Glorian kotiakin, lähinnä Markon palstan vuoksi, mutta mielestäni siinä oli liian krumeluuria tyyliä.

Avotakkakin on ihan ok.

15. kreeta Vierailija

Onko deko siis oikeasti hyvä? Itse ostin sen kerran viime keväänä ja olin tosi pettynyt. Siinä numerossa ulkoasu oli kauhean sekava ja kuvien taso huono ja jutu olivat jotenkin pintapuolisia mutta pitänee kokeilla joskus uudestaan, kun sitä niin kehutaan.

16. rakuuna Vierailija

Olen muutaman viime vuoden aikana tilannut tarjouksista pätkittäin sisustuslehtiä ja näin olen käynyt varmaan kaikki suomalaiset lehdet läpi. Deko ja yksi toinen uudempi (hmm, oliko se sisustus vai asunto tms) ovat vaan parin irtonumero-tiedon varassa. Tämän sisustusinnostuksen taustalla on se, että rupesimme rakentamaan omakotitaloa... Näissä suomalaisissa lehdissä on hiukan toisistaan poikkeavat profiilit, joka tietysti vaikuttaa siihen, mikä kuhunkin kolahtaa.
    Näistä laadukkain ilmanmuuta on Glorian koti - joskin siellä esitellään ajoittain todella kalliita, ja elitistisiäkin koteja, mutta itse pidän sitä kivana ja hyödyllisenä inspiraation lähteenä.
    Kakkosvaihtoehtoni on oikeastaan ""Talo ja Koti"", jossa on kaikkea asumiseen liittyvää, kesäisin myös joku pihajuttukin.
    Avotakka on ihan kiva mutta jotenkin sisältö tai laatu vaihtelee eli joku numero on oikeasti erittäin hyvä ja kiinnostava, seuraava sitten nopeasti plärätty.
    Koti ja keitiö keskittyy ihan kivasti sisustukseen ja mukana on aina keittiöjuttuja ja ruokaohjeita - jotka eivät enää minuun kolahda.
    Dekon ensimmäiset numerot olivat sekavia, tempoilevia ja jotenkin vähän hätäsesti koottu vaikutelma - saattoi toki olla lastentauteja.
    Asuminen (tai mikä sen lehden nimi nyt olikaan) on tarttunut 2 kertaa kyytiin hyvän kansikuvan takia mutta sisältö on ollut suuri pettymys.

17. minä Vierailija

talo&koti on minunkin suosikkini. jotenkin vain sopii meikäläiselle parhaiten. tarpeeksi sisustusta vaikka lehdessä on paljon pintapuolista remointoitiakin. toinen todella positiivinen yllätys oli tuo avotakan ""opiskelijanumero"" joka oli myynnissä tässä jonkin aikaa sitten. jotenkin sisustuslehdissä on minun makuuni liikaa isoja koteja.

18. Katri Vierailija

Minulle tulee Kotivinkki. Pidän sen sisustusideoista joita on kuvallisista artikkeleista toteutettuihin muutoksiin ja käytännön neuvoihin asti. Mielestäni niissä ei liikaa tuputeta yhtä tiettyä sisustusmallia vaan annetaan suuntaviivoja ja vaihtoehtoja. Sopii minulle myös tyyliltään. Olen kolmekymppinen ja tykkään pelkistetyn modernista yhdistettynä klassiseen. Mukana on sitten kyllä muotia, terveyttä ja haastatteluja joten ei sovi sellaiselle joka haluaa vain ja ainoastaan sisustuslehden.

19. Vera Vierailija

Itselleni tulee kotiin kannettuna Koti&Keittiö, mikä omasta mielestäni on kotimaisista sisustuslehdistä mukavin. Tämän lisäksi irtonumeroina tulee ostettua Glorian koti, Talo ja Koti sekä Avotakka. Dekosta en pidä vieläkään vaikka olen muutaman kerran ostanut.

Ulkomaisista ostan joka kuukausi ainakin ruotsalaisen Plaza Interiörin ja englantilaisen Living etc. -lehdet, molemmat modernimman sisustamisen kannattajia :)

20. Sofia Vierailija

Pakko sanoa tuosta Koti&Keittiö lehdestä, oli tarkoitus se tilata mutta löysinkin hyllystäni yhden lehden ja peruin koko idean! Se kun oli täynnä puutarhaa ja ruokaohjeita, liian vähän itseäni kiinnostavia asioita. Asun kerrostalossa ja koin että tuo lehti sopii enemmänkin omakotitaloasujalle. Olisko sitten sattunut sellainen numero? Kuitenkin Glorian Koti on minusta ykkönen! Ja olen kiinnostunut modernista sisustuksesta. Rahaa ei ole liikaa mutta silti on kiva katsoa noita design-sisutuksiakin ja onhan siellä muutakin...

21. ham Vierailija

En tilaa sisustuslehtiä, vaan ostelen irtonumeroita aina sen mukaan mitä juttuja lehdissä on. Glorian koti miellyttää usein, mutta olen kaikkiruokainen ja joskus ostan jonkun ulkomaalaisen lehden ihan vaan uteliaisuudesta.

22. Doris Vierailija

www.kotijakeittio.fi - nettisivuilla on tarjous uusille tilaajille 25 €/12 nro. Laitoin tilauksen menemään tätä kautta ja seuraavana päivänä joku kyseisen lehden myyjä laittoi minulle sähköpostia: ""voimme tarjota sinulle 12 kk lehdet hintaan 29,90 €"".

Lisäksi samana päivänä postiluukusta kilahti joku kuponkiuutiset, jossa lehteä tarjottiin myös hintaan 25 € ja kaupan päälle vielä yli 40 € wok-pannu!

Laitoin takaisin myyjälle viestin, jossa ihmettelin kuinka lehden hinta nousi 5 €:lla yhdessä yössä..Aika harhaan johtavaa markkinointia. Ja ilmoitin tilaavani lehden kuponkiuutisten kautta.

No häneltäpä tuli viesti sitten, jossa hän pahoitteli sekaannusta ja lupasi samta edut kunhan vain vastaisin viestiin ja ilmoittaisin osoitteeni..Mielenkiintoinen tapaus, kannattaa olla aika skarppina noiden hintojen suhteen näköjään..

Myös Talo & koti-lehden kanssa oli aika erikoinen tapaus. Kuultuani huhua että jos kestotilauksen aikoo irtisanoa, alkaa kohta kuulua jos jonkinmoista tarjousta. Laitoin siis sähköpostilla ilmoituksen, että lopetan kestotilaukseni heti, kun kuluva laskutuskausi päättyy, koska lehti on liian kallis ja sähköpostilla tuli vastaus, että ""älä ihmeessä lopeta, tarjoamme sinulle seuraavan vuoden lehdet hintaan 24 €"", kun kestotilaajana tästä vuodesta jouduin maksamaan n. 49 €.

Täytyy siis näköjään jatkossa nähdä sen verran vaivaa, että ilmoittaa irtisanovansa kestotilauksensa aina ennen laskutuskauden loppua ja hinta tippuu puoleen!

Ellit olkaa varuillanne ;)

23. Malla Vierailija

Living Etc, Metropolitan Home, Sköna Hem. Kotimaisista lehdistä tulee toisinaan ostettua Deko tai Glorian koti jos niissä on jokin houkutteleva artikkeli.

24. Sisustelija Vierailija

Minä olen ostanut Divaanin varmaan joka numeron irrallaan viimeisen ehkä reilun vuoden ajan. Tilasin nyt sitten lopulta ehkä 1/5 hinnalla sen kotiini, kun näin tarjouksen siitä täällä: Sisustuslehdet - tarjous

25. Habitare Vierailija

Habitaressa on kokemukseni mukaa hyviä tarjouksia - toivottavasti hyvin kylkiäisin. Ainakin minä katson siellä olevat tarjoukst tarkkaan ;)

Suuri kesähoroskooppi 2017: Rakkaus, työ ja terveys

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri