paras syöttötuoli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse ostimme trip trapin, kun sitä niin paljon kehuttiin. No jaa. Nyt sanoisin, että on ihan sama mikä syöttötuoli on!

Nyt ostaisin sellaisen taitettavan syöttötuolin missä on muovinen istuinosa. Helppo kuin mikä käytössä ja todella kätevä puhdistaa. Ostimme mökille sellaisen ja harkitsin, että ottaisinko tuon "halpis"tuolin kotiin ja veisin tuon trip tprapin mökille tai mumolaan.

meillä sellainen puinen, jonka saa taitettua halutessaan pöydäksi ja tuoliksi. tyytyväinen olen ollut, tosin silloin kun mennään pidemmäksi aikaa kylään, jossa ei lapsia/pieniä lapsia niin manailen, miksen ostanutkaan sitä pöydänreunaan kiinnitettävää kun se olisi mukava ottaa mukaan (mutta onnistuuhan se syöttö sylistäkin...)

Meillä on käytössä esikoisen "vanha" puinen syöttötuoli, taittuu myös pöydäksi. Lisäksi ostettiin pöytään kiinnitettävä matkasyöttötuoli ja se on nyt ollut ihan kotonakin kovassa käytössä =) Meidän keittiö on tosi pieni joten liikkuminen on paljon helpompaa kun ei ole lattialla mitään "ylimääräistä".

no minä taas liputan trip trapin puolesta!! meillä on se ja siitä syystä todella kätevä, että lapsi ei pääse siitä itse heti pois, eikä se kaadu millään. meillä on mummolassa sellainen vanhan mallinen ja se on niin hutera trip trappiin verrattuna (lapsi ottaa jalalla pöydän reunasta vauhtia, niin saa tuolin kaatumaan eli lasta ei voi sekuniksikaan jättää istumaan tuoliin yksin).

lisäksi meillä tripp trapp toimi toisena sitterinä kun lapsi noin 7 kk ikäisenä oppi luikertelemaan tavallisesta sitteristä pois. kun itse menin suihkuun, niin laitoin lapsen tripp trappiin (siis tietenkin kylpyhuoneessa niin että itse näen lapsen koko ajan).

en tietenkään jätä lasta ikinä yksin ko. tuoliin istumaan, mutta tarkoitan sitä, että uskaltaa nousta pöydästä ottamaan esim. maitoa. tietenkin on myös sellaisia lapsia, jotka istuvat rauhassa tuolissa kuin tuolissa, mutta se on sitten asia erikseen...

Meille triptrap ja ei ole kyllä hintansa väärti. Kyllä se on ihan sama mikä syöttötuoli on, kunhan on tukeva.
Ja ihan btw, aika harvan syöttötuolin saa nurin tuosta vaan!

Tuoli maksoi liki 200 euroa ja en todellakaan pidä sitä kovin kummoisena. meilläkin on mummolassa semmoinen tavistuoli ja hyvin ajaa asiansa. Ehkä tuo stokken on sitten hyvä kun ei tarvitse enää sitä etukaarta mutta silti pitää olla hieman korkeampi tuoli.. tiedä siitä.

Me ollaan oltu tyytyväisiä ihan tuohon perinteiseen malliin, se sellainen puinen, joka taittuu myös tuoli-pöytä-yhdistelmäksi. Jyskistä ostettu, mitähän maksoi... olisko ollut 55 euroa.

Meillä kanssa ihan se perinteinen, pöydäksi taitettava, malli ja on ollu tosi hyvä käytössä.

Meidän vauhtiville on kaatunut vierailureissulla TrippTrapin kanssa, joten en todellakaan vannoisi sen ihmeellisyyteen.

Tuo meidän oma on hyvin tukeva, alaosa tosi leveä (=ei kiikkerä) ja se pöytälevy tukevoittaa.

Tuosta tripp trapista vielä. Että sehän menee sitten pidempään leikki-ikäiselle myös. Itse en osaa sanoa koska lapset ulottuvat istumaan "oikeilla" tuoleilla.

Siinä mielessä kyllä monikäyttöisempi. Meillä on tripp trapp ja sitä ei ole typy saanut kaatumaan. Ystävällä oli sellainen pöytään ripustettava ja se on pudonnut.

En kyllä usko tuohon, että joku lapsi kaatuisi istuessaan trip trapin kanssa.

Tuoli sopii sitten myös isommalle lapselle, siis kun ei vielä ylety tavalliselta tuolilta kunnolla pöydälle. Ehdottomasti hintansa arvoinen ostos!!

Täällä myös TrippTrappin puolesta liputtava! Tosi tukeva, ei kyllä ihan normaalikäytöllä saa kippaamaan! Pikkusiskolle (nyt 8kk) tuli ostettua Ikean Gulliver, kun isompi neiti (3v.) istuksii vielä pitkään TrippTrapissa. Tämä Ikean tuoli on kyllä ainakin melko kiikkerä, neiti kun hiukka ponkasee vauhtia pöydän reunasta niin sitten mentiin. Olis vaan pitänyt satsata toiseenkin tiptappiin :O)

No ei meidän matkasyöttötuolia ainakaan saa putoamaan............... se on siis sellanen pöytään "ripustettava". Riippuu tietty siitä laittaako sen oikein vai väärin siihen pöytään.. + pöydän pitää olla tietty tukeva.

Uskon kyllä että Tripp Trapp on hyvä mutta meille se oli ihan liian kallis. Enkä usko et olis "jatkokäyttöä" lapsen ollessa isompi.

Sellasessa pöydäksi taittuvassa syöttiksessä meillä on valjaat joten ei pääse kiipeämään pois. Aluksi työnsi jaloilla pöydänreunaa niin että tuoli vaan keikkui mutta ei enää (1v) kun on komennettu tarpeeksi =) Yksin ei tietenkään tuoliin jätetä ja keittiö on pieni joten kauas ei pääsisikään ;)

Meillä esikoinen siirtyi tavalliselle tuolille istumaan 2v täytettyään. Tyyny pehvan alle jollei muuten ylety.

Kiitos vastauksistanne! Lähden nyt kauppoihin etsimään sopivaa tuolia meidän vauvalle. Pitää kiinnittää huomiota ilmeisesti alaosan tukevuuteen, tuota en olisi välttämättä itse tajunnut, kun ei ole aiempaa kokemusta.

Yhteistyössä