Parempi "turnauskestävyys" toisen lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääkkis

Vieras
Heh, aika turhis, mutta onko muilla ollut parempi turnauskestävyys toisen lapsen kanssa kuin ekan? Tarkoitan siis jaksamista ylipäätään.

Siis kun esikoisen kohdalla mä väsähdin 4,5kk kohdalla, kun alkoi heräilemään öisin kahden tunnin välein ja aloitin soseilun. Nyt tän toisen kanssa tuntuu jaskamista riittävän, vaikka on koko ajan syönyt 2-3 tunnin rytmissä, yötä päivää. Joskus öisin on herännyt jopa 45 min. välein. Kiinteät aloitin vasta 6kk iässä eikä tuo unen pituus ole ainakaan vielä muuttunut (kohta 7kk vauva). Eli aikas monella stopilla mennään...

Ihmettelen suuresti miten jaksan, kun kotona on vielä täysin autettava taapero. Käynköhän mä jotenki ylikierroksilla ja yhtä-äkkiä romahdan?! Kääk.

Meillä kakkonen oli paljon helpompi tapaus kuin ensimmäinen..vaikka oli hyvin paljon allergioita jne, niin muuten hän oli todella helppo ja tyytyväinen lapsi, ja allergioiden selvittyä nukkui hyvin..Lisäksi esikoinen viihdytti vauvaa..Hankalaa tilanteessa oli pitää myös esikoinen tasapainossa ja hyvässä hoivassa kun oli itse aivan rakastunut helppoon ja ihanaan vauvaan.. Toisella kerralla varmaan auttoi hyvät rutiinit ja vauvan rytmisyys, ja että oli odottanut jotain paljon rankempaa, samanlaista kuin esikoisella, joka sekin oli jälkikäteen ihanaa mutta elämästä puuttui totuttu mukavuus ja vapaa-aika.. Nyt sitä ei enää edes muista. :-)

meillä myös toinen on helpompi kuin ensimmäinen, toki suuri osa johtuu siitä että osaan itsekin ottaa paaaljon rennommin kaikkien lapsen vaiheiden kanssa. Tietää että mikään ei jatku ikuisesti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä myös toinen on helpompi kuin ensimmäinen, toki suuri osa johtuu siitä että osaan itsekin ottaa paaaljon rennommin kaikkien lapsen vaiheiden kanssa. Tietää että mikään ei jatku ikuisesti. :)

Meillä tää nuorempi on helppo, mutta vaikeampi kuin esikoinen.

Tietenkin kokemus tuo sitä rentoutta lasten hoitoon, ettei oikeesti stressaa turhista asioista.

Yhteistyössä