Parhaat hiustenhoitovinkit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maaria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maaria"

Vieras
Minkälaisia niksejä teillä on? :)

Minulla itselläni on todella kuivat hiukset, johtuen varmaankin föönistä, suoristusraudasta ja vuodentakaisista rajuista vaalennuksista. Latvat on ihan räjähtäneet (sellaisia valkoisia pisteitä jokapaikassa, huomaa turhan hyvin tummissa hiuksissa..) ja jos niistä hyvät haluaisi niin joutuisi leikata varmaan 15senttiä. Olen yrittänyt opetella nyt pois suoristusraudan jokapäiväsestä käytöstä ja fööniäkin käytän vaan jos tiedän että seuraavana päivänä on joku meno, vaikka mummolaan syömään sukulaisten kanssa yms. Tyydyn siis nykyään pelkkään "sotkuiseen tötterö-ponnariin" mikä sopii kyllä hyvin etuhiuksien kanssa! Ja tietty trikoopipoon, jossei jaksa kauppareissulle itteään laittaa.. :)

Jostain luin, että hiustenpesu oluella tekee hiuksille jotain hyvää? Lisää kiiltoa yms kammattavuutta. Oletteko kokeilleet? Meininki siis siten että tölkki kaadetaan päähän ja hierotaan hiuspohjaan (auttaa myös hiuspohjan ongelmiin?) ja pituuksiin, annetaan vaikuttaa 20min, hiukset pyyhkeen sisään ja saunaan, lämmössä vaikutus tehostuu. Ajattelin kyllä tänään kokeilla! :)

Kylmäpuristettu kookosöljy? Tätä oon käyttänyt vaan jalkapohjiini. Mutta jotkut laittaa sitä latvoihin yön yli ja pesee aamulla shampoolla pois. Onko tätä kukaan kokeillut? :)

Helokki, ihmisille myytävä biotiini ja kissojen ja koirien Aptus Biorion? Helokkeja söin joskus yläasteikäisenä, kun iho alkoi vaikuttaa atooppiselta, mutta iän myötä kuitenkin oireet hävisi. En muista ollenkaan, oliko sillä jotain vaikutusta hiuksiin. Ihmisille myytävä biotiini on kuulemma täysin huijausta ja useat ovat suositelleet tuota kissoille ja koirille myytävää tablettia. Jotkut ottaa puolikkaan tabletin, jotkut kokonaisen ja jotkut kaksi päivässä. Onko teillä kokemusta, kasvaako hiukset nopeammin? Jotkuthan syö myös hevosten biotiinia (jauhe) sekoitettuna puuroon yms.. mutta tabletti kuulostaa helpommalta.. :D

Venhänalkioöljy sekoitettuna esim jugurttiin (yksinään kuulemma aika jännitävä makuelämys) Onko tätä kokeiltu?

Kertokaa omia kokemuksia ja hiustenhoitovinkkejä! :)

[QUOTE="Maaria";29444364]Tuota Teezeriä miekin oon miettinyt! Tällä hetkellä mulla on Simply Naturalin harja, joka tarkoitettu pidennyshiuksille (jota minulla ei ole ollutkaan) mutta se oli vaan niin ihana, kun ei repinyt ollenkaan. :) .. ja lapsetkin tykkää. :)[/QUOTE]

Teezer on paras! Käytän myös pidennyksille tarkoitettua harjaa, on melkein yhtä hyvä kun ei revi hiuksia.
Älä harjaa hiuksia märkänä ja saunaan aina pyyhe päähän kuivaan tukkaan, älä kastele ennen saunaa. Schwarzkophin Bonacure hiustenhoitosuihke on hyvä lisäapu. Meillä syödään lisäksi kaikki vitamiinit varuilta purkista ja kissojen biotiinia olen kokeillut itselleni kuuriluontoisesti, toimii!

Äskeisestä jäi että olen luopunut föönistä sekä suoristusrautaa käytän vain otsatukkaan. Pituuksia on pakko tasoittaa välillä, viimeksi leikattiin reilummin että kuiva hamppu saatiin pois. Biotiinin avulla kyllä kasvaakin aika nopeasti ennalleen :)

Kaikki aina sanoo että ei saa harjata tukkaa märkänä mutta en vaan voi jättää sitä harjatravaksi kuivana, on luonnonkihara nääs ja kun sen kuivana harjaa niin hyi hitto mikä kuivankarhea pörrökasa tulee :(
Jos haluan kiiltävän ja sileän tukan niin laitan elvitalin hiuksiinjätettävää hoitoainetta (keltainen purkki) ja kamppaan varovasti kun tukka on vielä märkä. Suihkutettavat hiuksiin jätettävät hoitoaineet ovat yleensä todella surkeita ainakin oman kokemukseni mukaan.
Olen nyt syönyt biotiini strong valmistetta n. 4 kk mutta en ole huomannut mitään vaikutusta hiuksiin tai kynsiin.
Tosin käytän suoristusrautaa ja fööniä jokapäivä.
Huonot latvat kannattaa oikeasti leikata pois ihan reilusti. Esim 5cm. Ja sitten vasta alkaa hoitamaan tukkaa paremmin. Hiukset jokatapauksessa katkeilee ja näyttävät sotkuisilta jos ei huonoja latvoja leikkaa.

Kaikki aina sanoo että ei saa harjata tukkaa märkänä mutta en vaan voi jättää sitä harjatravaksi kuivana, on luonnonkihara nääs ja kun sen kuivana harjaa niin hyi hitto mikä kuivankarhea pörrökasa tulee :(
Jos haluan kiiltävän ja sileän tukan niin laitan elvitalin hiuksiinjätettävää hoitoainetta (keltainen purkki) ja kamppaan varovasti kun tukka on vielä märkä. Suihkutettavat hiuksiin jätettävät hoitoaineet ovat yleensä todella surkeita ainakin oman kokemukseni mukaan.
Olen nyt syönyt biotiini strong valmistetta n. 4 kk mutta en ole huomannut mitään vaikutusta hiuksiin tai kynsiin.
Tosin käytän suoristusrautaa ja fööniä jokapäivä.
Huonot latvat kannattaa oikeasti leikata pois ihan reilusti. Esim 5cm. Ja sitten vasta alkaa hoitamaan tukkaa paremmin. Hiukset jokatapauksessa katkeilee ja näyttävät sotkuisilta jos ei huonoja latvoja leikkaa.

Mä käytän harvaa kampaa. Muuten mullakin on pörrönen tukka.

Ruokavalio vaikuttaa paljon. Kalaa, pähkinöitä, siemeniä, avokadoa, oliiviöljy ja muut hyvät öljyt, paljon kasviksia, marjoja, kananmunia. Vältä eineksiä, pikaruokaa ja eineksiä. Juomana vesi.

Älä pese hiuksia joka päivä, pesun jälkeen pyyhekuivaa hiukset, laita hoitoaine ja anna vaikuttaa useita minuutteja. Huuhtelu viileällä vedellä. Saunassa aina pyyhe hiusten ympärillä.
Muista aina lämpösuoja ja suosittelen jotain öljyä hiuksiin. Ja älä osta niitä markettituotteita koskaan.

Mulla on hyväkuntoiset hiukset ja kampaan kyllä aina hiukset kun niissä on hoitoaine vaikuttamassa. En ole huomannut että kärsisivät siitä yhtään (aina en ole harjannut) Pesen hiukset noin kaks kertaa viikossa ja föönaan ja suoristan noin kerran tai kaksi viikossa. Käytän aina lämpösuojaa. Teininä en käyttänyt ja voi luoja miten huonoon kuntoon ne menikin, tosin tuli aika usein krepattua hiuksia :D

Olen käyttänyt biotiinia ja mun mielestä hiukset ovat vähemmän karkeat (mulla on luonnonkiharat) ja hiuksia lähtee vähemmän.

Märkiä hiuksia voi harjata, mutta kannattaa ennen sitä laittaa mm suihkutettavaa hoitoainetta/öljyä/tai muuta mitä käytät pestyihin hiuksiin suihkun jälkeen. Hoitavat aineet imeytyvät helpommin märkään(pyyhekuivattuun) hiukseen eikä se jää ''rasvaisen'' tai likaisen näköiseksi +kampa/harja kulkee hiuksissa paremmin. Hiusten lähtö on normaalia ja niitä lähtee joka harjauksella. Se että hiuksia ei saa harjata märkänä on hölynpölyä (ellei kyseessä ole ns ''purkkahiukset'' eli vaalennetut jotka ovat märkänä aivan purukumia) Jos kyseessä on semmoiset hiukset, kannattaa laittaa hoitavat aineet (joista hiusöljy on paras vaihtoehto kyseiselle hiukselle) ja antaa kuivahtaa pieni hetki ennen harjaamista ja sitten harjata hellästi, mieluiten pehmeällä luonnonharjalla.

Omassa tukassani toimii kookosöljy. Minulla on hartioille ylettyvä värjäämätön laineikas hius. Föönaan ja käytän suosistusrautaa, jonka jäljilta hiukset oli jotenkin elottomat ja kiillottomat, latvat kuivat. Kookosöljykäsittely palauttu kosteuden ja kiillon! Jopa väri näyttää paremmalle.

Märkiä hiuksia voi harjata, mutta kannattaa ennen sitä laittaa mm suihkutettavaa hoitoainetta/öljyä/tai muuta mitä käytät pestyihin hiuksiin suihkun jälkeen. Hoitavat aineet imeytyvät helpommin märkään(pyyhekuivattuun) hiukseen eikä se jää ''rasvaisen'' tai likaisen näköiseksi +kampa/harja kulkee hiuksissa paremmin. Hiusten lähtö on normaalia ja niitä lähtee joka harjauksella. Se että hiuksia ei saa harjata märkänä on hölynpölyä (ellei kyseessä ole ns ''purkkahiukset'' eli vaalennetut jotka ovat märkänä aivan purukumia) Jos kyseessä on semmoiset hiukset, kannattaa laittaa hoitavat aineet (joista hiusöljy on paras vaihtoehto kyseiselle hiukselle) ja antaa kuivahtaa pieni hetki ennen harjaamista ja sitten harjata hellästi, mieluiten pehmeällä luonnonharjalla.
Itse asiassa hiukset katkeilevat helpommin märkinä, joten suosittelen kuivata ensin ja sitten vasta harjata. Jos kuitenkin pakko saada harjata märkää tukkaa niin suosittelen ''kiharakampaa'' eli todella harvapiikkistä kampaa, tämän tapaista http://ktkauppa.fi/tuote/kiharakampa/

Yhteistyössä