Hae Anna.fi-sivustolta

Parhaat kevytherkut/naposteltavat

Viestiketju osiossa 'Keventäjän ruokavinkit' , käynnistäjänä Tyttis_, 11.12.2006.

  1. Tyttis_ Vierailija

    Listataan tähän vinkkejä kevyistä naposteluruuista tai juomista, saa olla suolaista tai makeaa.

    Minun top-listani

    1. vähärasvaiset maissinaksut kevytkermaviilidipillä (ovat olleet juhlien hitti jopa miesten mielestä)
    2. klassiset porkkanat ja muut juurekset valmiiksi pilkottuina
    3. pieneen suklaanhimoon Alpron-soijasuklaavanukas
    4. suureen suklaanhimoon Fazerin sydänsuklaarasia. Rasvaa 10%, hiilihydraatteja sitäkin enemmän. On kuitenkin parempi vaihtoehto kuin perinteiset konvehdit.
    5. Pirtelö banaaneista, jääpaloista ja rasvattomasta maidosta tai vaniljavanukkaasta tehtynä.
     
  2. Sienna@ Uusi jäsen

    liittynyt:
    24.11.2006
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    0
    1. Pirtelöt marjoista, hedelmistä, vähäkalorisesta mehukeitosta ja rasvattomasta maidosta, välillä lisään myös rasvatonta ja sokeritonta rahkaa. Mukaan sopii myös porkkana tai vaikkapa lanttu jos vain soseutustehoa löytyy; kuitua.
    2. Tuoreananas
    3. Viinirypäleet
    4. Meloni
    5. Ruismarkat kevyttuorejuustolla ja esim. lohifileellä

    Kysymys: Tyttis_ : Onko Alpron vanukkaat ja muut tuotteet terveellisiä? Jos on niin miltä kantilta katsottuna? Minusta niissä näytti olevan aika paljon sokeria..
     
  3. merihtre Vierailija

    Kokeilkaapa marjavaahtoa:

    2 kananmunan valkuaista
    1-2 dl vähän sulaneita (melko jäisiä) marjoja
    makeutusainetta ja hunajaa oman maun mukaan
    kanelia
    vaniljasokeria

    Vaahdota ensin valkuaiset kovaksi vaahdoksi ja lisää muut aineet. Jatka vatkaamista kunnes marjat ovat soseutuneet vaahtoon.
     
  4. napostelijat Vierailija

    Meillä yleensä napostellaan marinoituja valkosipulinkynsiä, täytettyjä oliiveita ja viinirypäleitä, ja tästä tuli mieleen, että ovatkohan nuo oliivit kovinkaan kevyitä?
     
  5. eevuska Foodie-lady Espoosta

    liittynyt:
    27.06.2006
    Viestejä:
    1 009
    Saadut tykkäykset:
    1
    Finelin taulukon mukaan oliivien (öljyyn säilötty, kivetön) energiasisältö on 190 kcal/100 g
    Viinirypäle (ka) 68 kcal.

    Kannattaa käydä katsomassa noita energiasisältöjä sieltä Finelistä www.fineli.fi
     
  6. napostelijat Vierailija

    Niin vähän pelkäsinkin, etteivät oliivit ole sieltä kevyimmästä päästä :-/ Mutta onneksi niitäkään ei päivittäin, eikä edes viikoittain, napostella... Toisaalta jos syö 100 grammaa oliiveita tai sata grammaa sipsejä, taitavat ne sipsit olla silti epäterveellisempi naposteltava? Kiitos tuosta Fineli-vinkistä!
     
  7. Fiia Uusi jäsen

    liittynyt:
    17.11.2006
    Viestejä:
    1 050
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ja väittäisin, että sipsejä livahtaa usein enemmän kuin oliiveja. Molemmissa on myös runsaasti suolaa, joten nestettähän ne keräävät. Silti mieluummin söisin oliiveja ja viinirypäleitä kuin sipsejä ja suklaata. Siis mieluummin jos terveellisyyttä ajattelisin. Muuten kyllä kaikki maistuvat ;)
     
  8. Fiia Uusi jäsen

    liittynyt:
    17.11.2006
    Viestejä:
    1 050
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siis nopeana lähetin viestin matkaan ennen kuin vastasin alkuperäisen kysymykseen.

    Löysin juuri uudet raejuusto-rahkapikarit (miksiköhän noita "vanukkaita" pitäisi nimittää?). Maistuvat tosi hyviltä ja kaloreita noin 60 per 100 g. Siis kohtuullisia välipaloina.
     
  9. suklaapossu Vierailija

    Uh, tarkoitatko niitä valion profeel-välipaloja? Minusta ne olivat kamalia. Liian makeita ja keinotekoisen makuisia.
    Olen tehnyt samantapaista itse: vaahdotettuun vaniljakastikkeeseen rahkaa, raejuustoa ja marjoja tai hedelmiä ja hiukan leseseosta. Lisämakeutta en ole kaivannut kuin herukoiden kanssa ripauksen fruisanaa.
     
  10. Piparkakku Uusi jäsen

    liittynyt:
    10.02.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen lukenut jostain, että oliivit ovat 10 kaloria kappale, mikä on mielestäni todella paljon! Siispä en syö oliiveja laihdutuskuurilla, muulloin kylläkin.

    Minun naposteluherkkuni on raejuustoa + mansikoita. Tai pakastemustikoita ym. Raejuustosta saa paljon proteiinia ja pienikin annos tekee kylläiseksi, vähillä kaloreilla. Tosin raejuustossa on aika paljon suolaa, joten tätäkään herkkua en syö montaa kertaa päivässä. Lisäksi kalsium pitää saada jostain muualta, raejuustossahan sitä ei ole.
     
  11. Fiia Uusi jäsen

    liittynyt:
    17.11.2006
    Viestejä:
    1 050
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tästä huomaamme, kuinka makuja on monenlaisia. Minusta ne maistuivat tosi hyviltä. Tosin tuo omasekoitus kuulostaa myös hyvältä. Toisaalta kokonainen rahka- ja raejuustopurkki ja vaahdotettava vaniljakastike on niin hurja määrä, ettei se yhden ihmisen syömisiksi onnistu. Siispä taidan edelleen maiskutella noita valmiita annoksia.
     
  12. Susupala Vierailija

    En nyt lukenut aikaisempia mutta näitä mä tykkään napostella
    *suolakurkut (juujuu, liikaa suolaa, mutta tyydyttää kyllä heti suolanhimon)
    *paprika, kukrkku, kukkakaalit dipattuna kermaviilidippiin (rasvattomaan kermaviiliin)
    *fun lightistä tehdyt mehujäät
    *rasvattomasta rahkasta, marjoista ja jugurtista tehdyt sorbetit (mehujää muotteihin)
    *erilaiset tuoreet hedelmät ja marjat joiden kanssa rasvattomasta jugurtista ja marjasoseesta (sokeroimaton) tehty dippi
    *itsetehdyt popcornit, ilman rasvaa tehtynä
     
  13. Jx Aktiivinen jäsen

    liittynyt:
    03.07.2006
    Viestejä:
    21 052
    Saadut tykkäykset:
    17
    Susupala miten valmistat popcornit ilman rasvaa?
     
  14. bellagara Uusi jäsen

    liittynyt:
    18.03.2007
    Viestejä:
    115
    Saadut tykkäykset:
    0
    viinirypäleet: vihreät ja siniset.
    oliivit: vihreät ja mustat. ( itse tykkään erityisesti mustista oliiveista)
    tuorekurkkusiivut
    suolakurkkusiivut
    ananaskuutiot
    fetakuutiot. Tässähän nuita tuli listattua naposteltavia. kiva napostella,kun teeveetä kattelee. Tai samalla, kun netissä surffailee. slurpsis.
     
  15. Huh, huh Vierailija

    Hyviä naposteltaviahan oliivit ja fetajuusto ovat, mutta eivät erityisen kevyitä.
     
  16. bellagara Uusi jäsen

    liittynyt:
    18.03.2007
    Viestejä:
    115
    Saadut tykkäykset:
    0
    naposteltavia ovat kuitenkin, et silleen.
     
  17. Fiia Uusi jäsen

    liittynyt:
    17.11.2006
    Viestejä:
    1 050
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä on annima kevytruokapalsta ja siksi täällä etsitään keveitä/vähäkalorisia vaihtoehtoja. Tässäkin kyse oli kevyistä naposteltavista, joihin ei rasvainen juusto kuulu. Oliivitkin menevät kunhan niitä ei kovin paljon napostele. Muut listaamasihan ovatkin sitten kevyitä ja hyviä naposteltavia.
     
  18. bellagara Uusi jäsen

    liittynyt:
    18.03.2007
    Viestejä:
    115
    Saadut tykkäykset:
    0
    juokaa lasi vettä ja käykää ulkona haukkaamassa ulkoilmaa. luulis olevan tarpeeksi kevyttä.
     
  19. neulanen Uusi jäsen

    liittynyt:
    26.06.2006
    Viestejä:
    205
    Saadut tykkäykset:
    0
    Saahan fetajuustoakin vähärasvaisena.
     
  20. keittiönpääemäntä Uusi jäsen

    liittynyt:
    16.04.2007
    Viestejä:
    50
    Saadut tykkäykset:
    0
    tuorekurkkusiivut
    appelsiinilohkot
    suolakurkkusiivut
    miniporkkanat
    minitomaatit
    viinirypäleet. tässä on minun suosikkejani, joita tykkään napostella. jam, nam, jam.
     
  21. Ihmetys Vierailija

    Miksi ylipäätänsä pitää "napostella" jotakin? Minusta riittää aivan hyvin, kun syö pääateriat päivässä, eihän siihen mitään ylimääräistä tarvita. Juuri tuonlaisesta syömisestä lihoo ja siten pitää olla laihiksella ja miettiä kevyitä vaihtoehtoja.
     
  22. JulieQ73 Uusi jäsen

    liittynyt:
    30.01.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näitä ei kait ole vielä mainittu:
    - Lohkoperunat: perunoita kuorineen lohkoiksi kulhoon, sekaan korppujauhoja, suolaa, paprikajauhetta (öljyä myös kuuluisi laittaa, mutta tulee ihan hyviä ilmankin). Uuniin puoli tuntia, tai niin, että on kypsiä. Dippaa vaikka ketsuppiin.
    - Solero-jäätelössä on alle 100kcal / kpl.
    - Alpen light myslipatukoissa on monia makuja ja vain 70kcal / patukka.
     
  23. Miksi napostella Vierailija

    Tosiaan minäkin ihmettelen, miksi pitäisi napostella jotakin.. en ole laihduttaja, mutta tapana on ollut syödä terveellisesti ja kevyesti jo vuosia ihan terveyden takia. Meille riittää hyvin pääateriat ja aamu-ja iltapalat, lapsi on myös opetettu siihen. Toki poikkeuksia tehdään joskus, mutta silloin voikin sitten napostella mitä hyvänsä, eipä se yhdestä kerrasta heilauta mihinkään vaikka ihania juustoja, oliiveja ja viinirypäleitä söisikin..
     
  24. angloelli Uusi jäsen

    liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    906
    Saadut tykkäykset:
    0
    Riippuu siita mita napostelulla tarkoittaa. Suositushan on syoda riittavan usein (ei siis aamupala, lounas ja iltaruoka -tyyliin). Varsinkin diabeetikoille valipalat ovat tarkeita. Mina ainakin noilla naposteluruuilla ymmarsin juuri valipalat. Oma vikani on juuri se, etta syon liian harvoin, koska aina ei mukamas ole aikaa taukoihin. Sitten onkin niin nalka, etta syo helposti liikaa.
     
  25. Vikaa tavoissa Vierailija

    Aterioiden välissä,jos jotakin haluaa välipalana syödä, voi syödä hedelmiä, jogurttia, ruisleipää kevyellä levitteellä. Ei minun mielestäni tarvitse olla sen kuummosempaa "naposteltvaa". Herkuttelut on erikseen.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti