Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Parhaat kevytherkut/naposteltavat

Viestiketju osiossa 'Keventäjän ruokavinkit' , käynnistäjänä Tyttis_, 11.12.2006.

1. eihän... Vierailija

kukaan tomaateista puhunut, vaan hedelmistä.

2. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 986

Mä ainakin. En oo kylllä Erkki.

3. Turhantarkka Vierailija

Tomaatti on hedelmä.

4. Olen tomaatti... Vierailija

olen vihannes ja löydyn vihanneshyllystä kaupoista.

5. Kiara83 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Terveellisiä naposteltavia on itse tehdyt ruisleipälastut. Jälkiuunileivä vähemmän suolaisesta versiosta mandoliinilla ohuiksi suikalaeiksi ja leivinpaperin päälle kuivumaan. Parissa päivässä rapeat naksut valmiit. Sopivat myös dipattavaksi ja käytettäväksi maissilastujen tapaan salsadipin tai cuacamolen kera.

6. misslynx Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tortillat ovat oivia leffaillan herkkuja.
    Kuoreen tulista kastiketta (chili hiottaa ja tukee aineen vaihduntaa)
    sitten nahkatonta kanaa (proteiinit)
    ananasta (poistaa nestettä)
    kermaviiliä (kevyttä mehevöittämään tortillaa)
    ja kasviksia niinpaljon kuin saat kuoreen mahtumaan.
    juustoa voit laittaa halutessasi mutta itse suosin rae juustoa.

Suklaan himoiset säästävät hieman kaloreissa kun ostavat tavallisen suklaapatukan sijasta riisisuklaan sama ihana maku mutta hivenen vähemmän kaloreita.

Itse herkuttelen joskus illalla seuraavalla ohjeella

Vaahdota tehosekoittimella JÄÄKYLMÄÄ rasvatonta maitoa (vaahtoutuu ihan kivasti)

Laita kupinpohjalle hieman mansikoita jne ja ripaus hunajaa tai sokeria ja vaahto pinnalle. hyvää on.

Yksi millä napostelu on hieman vähentynyt tein karpaloista ja puolukoista tuoremehua viinihapolla... sitä sitten lasillinen ai että kun on hyvää ja karpalon hoitavat ominaisuudet samassa.

7. Filana Vierailija

Kaikki kasvispitoinen on todella hyvää, jos sen vain kypsentää ja maustaa sitten kunnolla. Esim. täytetyt paprikat, paistetut kesäkurpitsan ja munakoison siivut jne. Ja raakana ohuet kasvissuikaleet menevöt tulisen dippikastikkeen kanssa.

Pidän myös salaateista, joissa on vaikka kanaa tai hiukan hyvää juustoa ja sen kanssa kasviksia.

Aika paljon menee myös mehuja mehuja ja jugurtteja, mutta näistä valitsen aina vähäsokerisen ja vatsaystävällisen vaihtoehdon, esim. kaikki Bifidot, gefilukset jne. Sain Hopottajat-suosittelupalvelun kautta kokeiltavaksi God Morgonin vatsaystävällistä Bifido-mehua eli tätä God Morgon® Bifido ja tykkäsin ennen kaikkea siitä, että mehussa on sokeria vain 9 grammaa desissä, mutta se on kuitenkin tosi hedelmäistä ja lihaisaa, oikein "syntistä" täysmehua.

Jos lihaa tykkää syödä niin kalkkunassa ja kevyessä keittokinkussa ei ole paljon kaloreita, jotaion pippurileikkelettä rullina kasvisten kanssa, nam!

-Filana

8. Aivan Vierailija

Just näin. Jos tekee mieli alkaa mässäilemään, lähden joko lenkille, tai, jos oon laiska tai kipeenä, keitän teetä ja istun sen teekupin kanssa töllöttämään TV:tä tai lukemaan. Toimii ihan hyvin, pääasia tuntuu olevan, että jotain sinne suuhun saa. Vesikin käy, etenkin jos on lämmin. Purkka toimii myös sikäli, että ihan heti sen (xylitoli)purkan jälkeenkään ei viitsi syödä, koska sit menisi xylitolihoito ihan hukkaan :)

9. bgvbxxbxfbf Vierailija

Käärretorttu; väliin mansikoita/vadelmia/skyr vaniljarahkaa :p (pakastettu banaani on myös hyvää!!)
    4 kananmunaa
    1½ dl sukrinia
    1½ dl perunajauhoja
    1 tl
    leivinjauhetta.

10. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Mitä ihmettä on tuo kananmunien jälkeen laittamasi juttu tuohon taikinaan?

11. Ohohhoh Vierailija

Minä kun luulin, että olet expertti makeutusaineiden käytössä. Sukriini on samantapainen kuin stevia, mutta soveltuu leivontaan paremmin kuin stevia. Sukriini valmistetaan erythritoli-sokerialkoholista, täysin luonnonmukainen tuote, ei kuulu samaan joukkoon kuin aspartaami-ja sorbitoli(myrkyt)

12. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Enpä ole koskaan tuosta tuoteesta kuullut enkä tiedä missä Helsinkiläisessä kaupassa sitä myydään. Postimyynistä en ruokatuotteita osta.

13. 24/7 Vierailija

Aika jännä johtopäätös revitsemusihmisiltä hallituksen suunnitelmiin vapauttaa kokonaan kauppojen aukioloajat:
    mitä enemmän ihmiset tekevät spontaaneja pistäytymisiä kauppaan iltamyöhään, sitä harkitsemattomammin he nappaavat hyllyltä jotakin lukematta tuoteselosteita.

Nykyään monet tekevät sentään ostoslistan perjantai-illan tai lauantain kauppakäynnille ja ostavat harkiten viikon perustarvikkeet.

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri