Parhaat talvikengät lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Namppis88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Namppis88

Aktiivinen jäsen
24.01.2011
3 774
0
36
Mitkä ovat parhaat talvikengät lapselle? Poika nyt 2,5v ja haluaisin tukevat ja lämpimät kengät, jotka lapsi saisi mahdollisesti myös itse jalkaan. Jos löytyisi vielä kotimaiset niin se olis tietty plussaa. Tepsut kiinnostaisi mutta saako niitä muualta kuin tehtaanmyymälästä ja postimyynnillä?

Meillä on ollut monet Vikingit ja hyvät on olleet. Mutta jos on palelevainen lapsi, goretexeissa tulee helposti kylmä varpaille. Meillä vielä pari-kolmevuotiaalla on saattanut olla kylmät jalat goreissa, kun ovat liikkuneet sen verran vähän. Tekninen sukka ihoa vasten on goreissa paras. Kuomat on olleet hyvät pakkasella ja ihan loskap*skakeleillä vuorellinen kumppari on paikallaan.

Että siitä sitten miettimään, kuinka monet kengät ostatte. :D

• Tykkää
Reactions: Namppis88
Tepsuja on ollut halosella ja stokkalla, jopa prismassa oon nähny. Ei kai nuo oo vielä kaikki talvikengät tulleet kauppoihinkaan.
Mut jos ite pitää jalkaan saada niin sitten ne kuomat tai huopikkaat(huopikkaita myy ainakin halonen)
Miksi kengän pitäisi olla tuleva? Onko joku erityinen syy?

• Tykkää
[QUOTE="Veera";30252174]Tepsuja on ollut halosella ja stokkalla, jopa prismassa oon nähny. Ei kai nuo oo vielä kaikki talvikengät tulleet kauppoihinkaan.
Mut jos ite pitää jalkaan saada niin sitten ne kuomat tai huopikkaat(huopikkaita myy ainakin halonen)
Miksi kengän pitäisi olla tuleva? Onko joku erityinen syy?[/QUOTE]

Ei. Mutta kokeilepa itse kävellä jollain Kuomilla. Huonompia kenkiä kävelyyn en ainakaan itse tiedä. Ihan kamalat jalassa. Ja rumat. Ja joo, meillä ei ole yhdelläkään lapsella ollut, eikä tule.

• Tykkää
Reactions: Puhero
Reiman huopikkaat on kyllä huiput, jos vain on sellainen talvi että niitä voi käyttää. Niitä kun ei millään loskakeleillä voi käyttää. Vikingin goret myös ok, ei tosin mitkään hirmu lämpimät. Kuomua en ikinä osta lapselleni. Lämpimät joo, mutta ihan älyttömän huonot jalkaan, ei niillä voi kävellä. Sit myös reiman loskarit ja lassietecin kengät on hyvät.

• Tykkää
Reactions: Puhero ja Namppis88
kuomat on aika rumat mutta ihan parhaat käytössä! Jalat pysyy lämpiminä,helppopukea lapsen itse ja hyvin pitää vettä.Meillä ollut viikinkejäkin jonkunverran mutta niissä ollut varpaat aina ihan jäässä,kuomissa ihanan lämpöiset jalat!

• Tykkää
Veera, tukevat kun meillä vanhemmilla on molemmilla ns. ongelmajalat niin toivoisin voivani ennaltaehkäistä mahd. tulevia ongelmia hyvillä kengillä.

Superfiteistä meitä infottiin kenkäkaupassa että on juurikin parhaat lapsen jalalle. En muista nyt tarkkaan kaikkea. Kuomat meillä voisi olla korkeintaan kakkoskenkinä, kun rakennetaan lumiukkoja tms.

• Tykkää
Kunnon pakkasilla kuomat ehdottomasti pienelle.

meillä on menty niillä koko tarha, nyt lapsi aloitti koulun ja tänä talvena otetaan kouluun kevyemmät kengät.

mutta ei palellu jalat talvella niissä, kun päiväkodissa ja vapaa-aikana ulkoillaan.
Yksi huono puoli kuomissa on.
Ne on hyvät ja vanhemmat suosii niitä, joten oli hiukan etsimistä eteisessä, missä oman lapsen kuomat on, niiden muiden kuomien joukosta.
Välillä kun haki lapsen ulkoa kotiin, oli toisen lapsen kengät jalassa.
Mutta seuraavana päivänä sitten vaihdettiin taas omiin.

Kuomilla ei tule vilu ja kyllä niillä hyvä on kävellä

• Tykkää
KUOMAT, ne rumat putkivartiset. uudet kestää loskaakin ja ne on maailman lämpimimmät.

lisäksi ne on kotimaiset ja halvet, eli jos ne lakkaa pitämästä loskaa, niin tadaa! osta uudet ja vieläkin on mennyt vähemän rahaa kuin koretekseihin.

Ja ne on lapsen helppo pukea itse.

Jos et tiedä, niin kysy päiväkodin opeilta. Kuka muu sen paremmin tietäisi?

(ei, en ole lto enkä hoitaja)

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja päkätti;30252284:
eikä tarvii kun yhet kengät,kuomat sopii loskakeleillekkin...tai kumpparit villasukalla jos lämmin..

Käytätkö sä itekin aina samoja kenkiä tilanteesta ja säästä riippumatta?
Kuomat on kangaskengät, ei takuulla kestä loskakeleillä kastumatta. Ok pakkasella mutta en niillä kyllä mihinkään siistimpään tilaisuuteen menisi tai laittaisi esim. kauppakeskukseen pikkupakkasella. Kumpparit taas on "hölskyvät" ja raskaat, kyllä mun mielestä kasvavan lapsen jalka ansaitsee vähän laadukkaammatkin kengät.

• Tykkää
[QUOTE="Jaana";30252301]Kunnon pakkasilla kuomat ehdottomasti pienelle.

meillä on menty niillä koko tarha, nyt lapsi aloitti koulun ja tänä talvena otetaan kouluun kevyemmät kengät.

mutta ei palellu jalat talvella niissä, kun päiväkodissa ja vapaa-aikana ulkoillaan.
Yksi huono puoli kuomissa on.
Ne on hyvät ja vanhemmat suosii niitä, joten oli hiukan etsimistä eteisessä, missä oman lapsen kuomat on, niiden muiden kuomien joukosta.
Välillä kun haki lapsen ulkoa kotiin, oli toisen lapsen kengät jalassa.
Mutta seuraavana päivänä sitten vaihdettiin taas omiin.

Kuomilla ei tule vilu ja kyllä niillä hyvä on kävellä[/QUOTE]

Laita siihen takana olevan lenksuun pari kierrosta kirkkaan väristä villalankaa tai muuta nauhaa merkiksi. Meillä oli neonkeltaista ja kyllä löysi poika kuomansa! :D

Kuomilla on todella hyvä kävellä, itselläkin ollut monta vuotta talvilenkkarimallilla. Lenkit ja muut sujuu ilman kipuja jaloissa. Saapasmalli on lasten suosiossa, pääsee nopeasti välitunnille. Merkitä täytyy jotenkin, niitä tosiaan on useammat sitten samanlaiset.

• Tykkää
Meillä ollu ton ikäisellä Kavatit ja jotkut Eccon talvikengät.
Kavateista ei mitään moitittavaa. Ovat tukevat, lämpimät ja helpot laittaa jalkaan.
Eccon ei ole kovin lämpimät, ainakaan ne mitä meillä on ollut.

• Tykkää

Yhteistyössä