Parhaat vk-hanskat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

viksi

Jäsen
01.08.2008
617
0
16
Enpä koskaan uskonut aloittavani ketjua tällaisella aiheella, mutta.

Nyt on hermo mennyt niin monta kertaa ns. vedenpitäviin välikausihanskoihin/kurahanskoihin jms.

Olen ostanut ReimaTecin vk-hanskat, lassien ja jonathanin vk-hanskat. Kaikissa ongelma. Reimat puristaa ranteesta, vaikka ovat muuten sopivat, ovat siis aivan liian tiukat ranteesta. Lassiet ja Jonathanit eivät pidä vettä.

Kurahanskat ovat oma lukunsa. Ne hajoavat muutaman viikon käytön jälkeen ja sisälle laitetut lapaset on aina märät.

Millä te pidätte lasten käet lämpiminä ja kuivina kun sataa vettä ja lämpötila on alle +10c? Kuraleikkejä ja lätäkköleikkejä en aio kieltää.

Viimeksi muokattu:
Ei sellaisia ihan oikeasti ole olemassakaan. Meillä käytössä mitkä tahansa kosteussuojatut vk-hanskat ja siinä kurahanskat päällä. Silti on monesti kädet märkänä, siis ihan kunnon vesikelillä. Mutta tuolla varustuksella ei kastu ihan niin nopeasti että saa kuitenkin kunnolla ulkoiltua. Ja olen ihan päikyn hoitajilta kysellyt kun näkevät kaikenlaista varustetta että mitkä olisi hyvät niin sanovat vaan ettei vielä sellaisia ole tullut vastaan joista ei vesi läpi menisi. Hanskoissa kun ei yleensä ole teipattuja saumoja vaikka kangas vettä kestäisikin.

vesipilari tarkoittaa sitä vedenpainetta missä vielä kangas ei päästä läpi vettä. On eri asia puristaa vaikka lapiota veden alla, kuin että sade ropisee...

Kurahanskoista meillä on ollut Rukkaa ja Didriksonia ja yksikään ei ole hajonnut muutaman viikon käytön jälkeen. Kurahanskat pitävät parhaiten vettä.

Teipattuja saumoja pitäisi olla ainakin Reimateceissä. Monissa on vedenkestävä kangas, mutta saumat ei ole teipatut. Esim Rasavil lupaa vain: "Saumojen lyhytaikainen vedenkesto on enintään 200 mm vesipatsasta.". Mololla, Ticketillä, Lennellä on vedenpitävä kangas vähintään. Legolla oli teipatut saumat, mutta kalvo irrallinen ja hajosi liian nopeasti.

Noita meillä on ollut. Lassietecin hanskoja voisi testata, mutta itse olen törmännyt peruslassieen vain.

Meillä taitaa olla jotkut lassien käsineet, ja kait nuo ihan ok on veden pitäny ja sen lisäks tuolla on toiset Hans Companyn käsineet varalle jos toiset kastuu. Enkä mä olen ainakaan huomannu et erityisemmin nuo ois kastunu sisältä.

Kiitosta vatauksista. Epäilyni osuivat siis oikeaan: hyviä ei ole saatavilla.

Harmittaa siksikin, että ns. hyvät vedenpitävät vk-hanskat maksavat noin 20-25e. Meillä on kolme lasta, joten muutamat hanskat kun on ostanut "kokeeksi" ja huonoiksi todennut, niin nopeasti on hyvän talvihaalain rahat mennyt epäonnistuneisiin hanskaostoihin.

Murr.

Meillä on TähtiJonathan ja LassieTec hanskat pitäneet vettä, vaikka on lapset uittaneet kuralätäköissä käsiään. Jännä miten niissä näköjään laatu vaihtelee, kun toisilla kastuu ja toisilla ei :o Reimatecejä en ole edes ostanut, kun nämä halvemmatkin ovat meillä toimineet :)

Mulla samoja kokemuksia. Joku äitituttu kehui Lassietechiä. Pitää kokeilla niitä sit seuraavaksi. Meillä kyllä ongelmana sekin, että lapsen kädet hikoavat noissa kosteussuojakäsineissä.

Meillä on TähtiJonathan ja LassieTec hanskat pitäneet vettä, vaikka on lapset uittaneet kuralätäköissä käsiään. Jännä miten niissä näköjään laatu vaihtelee, kun toisilla kastuu ja toisilla ei :o Reimatecejä en ole edes ostanut, kun nämä halvemmatkin ovat meillä toimineet :)

Siis kyllä meillä kädet yleensä kuivana pysyvät ja käytämme monen merkkisiä hanskoja. Suurimman osan kosteista leikeistä ne kestävät. Mutta kyllä pitkäaikaiset uittoleikit saavat saumat tai kankaan vuotamaan ja ei ihme - ei ne kankaat ole sama asia kuin kurahanskat. Vai tarkoititko, että teillä noi kestää parin tunnin uimisenkin lätäkössä?

Siis kyllä meillä kädet yleensä kuivana pysyvät ja käytämme monen merkkisiä hanskoja. Suurimman osan kosteista leikeistä ne kestävät. Mutta kyllä pitkäaikaiset uittoleikit saavat saumat tai kankaan vuotamaan ja ei ihme - ei ne kankaat ole sama asia kuin kurahanskat. Vai tarkoititko, että teillä noi kestää parin tunnin uimisenkin lätäkössä?

Tjaa, tarkoitin vaan että ei ole meillä kädet kastuneet =) sen kummemmin analysoimatta montako tuntia ne kädet ui tai ei ui siellä lätäkössä...

Yhteistyössä