Pari kuukautta vielä ja sitten elämä helpottuu...näin ainakin Iltalehden jutun mukaan (linkki).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
En kyllä koe olevani stressaantunut, mutta muutaman kuukauden päästä mä olen sitten entistäkin vähemmän stressaantunut, jos juttuun on uskomista :D

Tämä on stressaavin lapsiluku | Perhe | Iltalehti.fi

Tämä on stressaavin lapsiluku

Tiistai 14.5.2013 klo 15.05

Kolmas kerta toden sanoo, ainakin silloin kun kyse on vanhempia eniten stressaavasta lapsiluvusta.
Kolme lasta stressaa enemmän kuin neljä tai useampi, tutkimuksessa selvisi.
Kolme lasta stressaa enemmän kuin neljä tai useampi, tutkimuksessa selvisi. (COLOURBOX.COM)

Yhdysvaltalainen tutkimusryhmä teki kyselyn 7 000 äidille ympäri maan selvittääkseen heidän stressitasonsa. Äitien piti luokitella tuntemansa stressi asteikolla 1 - 10, joista 10 oli korkein taso. Äitien stressitason keskimääräinen luku oli 8,5.

60 prosenttia äideistä mainitsi suurimaksi stressin syyksi ajan puutteen ja tunteen, etteivät he ehtineet tehdä tarpeeksi.

Tutkimuksessa huomattiin, että eniten stressaantuneita olivat ne äidit, joilla oli kolme lasta. Kahden lapsen vanhemmat tunsivat itsensä vähemmän stressaantuneiksi kuin kolmen. Yllättäen myös neljän tai useamman lapsen äidit olivat rennompia kuin kolmilapsisen perheen päät.

- Yhden luota toiselle kulkeminen oli helppoa, mutta kolmannen tullessa kuvioihin kaikki muuttui. En tunne, että saan pidettyä kaikkea kasassa. Jo tien ylittäminen tuntuu todella stressaavalta, kun en voi fyysisesti pitää kädestä kiinni kaikkia kolmea, kertoi omista kokemuksistaan kirjailija Jill Smokler Huffingtonpostille.
SILVA LAAKSO
silva.laakso@ilmedia.fi

Joo, kokemuksesta voin kertoa, että helpotti TOSI paljon, kun neljäs syntyi :D

Ja innolla odotan, miten paljon helpompaa sitten onkaan, kun tämä viides syntyy heinäkuussa :D

Niin no koska usein niissä kolmilapsisissa perheissä tuntuu olevan pienet ikäerot, tai ne suunnitellaan pieniksi. Siinä syy. Vai kuvittelitteko oikeasti, että juuri kolme on se maaginen hankala lapsiluku ja sitten helpottaa?!

En ikimaailmassa haluaisi millään vuoden ikäerolla kahtakaan, kolme olisi silkkaa hulluuutta! 2-3v ikäerot jokasen väliin niin ei tarvi valittaa. :)

Mua nauratti tämä ylettömästi. Mun elämäni on ollut helpointa oikeasti siitä lähtien kun meille kolmas muksu tuli. Ja aina vaan paranee.

Mutta ehkä mä olen sitten se poikkeus mikä vahvistaa säännön. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ööööö;28470910:
Niin no koska usein niissä kolmilapsisissa perheissä tuntuu olevan pienet ikäerot, tai ne suunnitellaan pieniksi. Siinä syy. Vai kuvittelitteko oikeasti, että juuri kolme on se maaginen hankala lapsiluku ja sitten helpottaa?!

En ikimaailmassa haluaisi millään vuoden ikäerolla kahtakaan, kolme olisi silkkaa hulluuutta! 2-3v ikäerot jokasen väliin niin ei tarvi valittaa. :)

Meitä on kolme. Mä oon vanhin, sisko 5 vuotta nuorempi ja veli häntä 5 vuotta nuorempi. Että eipä oikeen oo sama asia tosiaan jos ikäerot olis tyyliin vuosi pari.

Yhdyn tuohon tutkimukseen täysin kun nyt jälkikäteen asiaa mietin...huh kyllä se elämä oli välillä kaaosta kolmen pienen kanssa...nyt todella nautin tämän iltatähden kanssa kun kaikki on niin paljon rauhallisempaa...pystyy matkustelemaan helpommin,harrastamaan enemmän...elämä on mukavampaa:).

Yhteistyössä