Pari neuvoa kaipailen kinkku lähtee kohta uuniin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kinkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kinkku"

Vieras
eli mun kinkku on jääkaapissa sulanut +10 asteeseen tarviiko vielä huoneenlämmössä pitää?

toinen että kun tungen kinkun paistopussiin ja mittarin lykkään kylkeen niin saako tuohon pussiin tulla reikää? tai nythän nje liemet kai vuotavat sieltä sit pois..

kolmas mikä on kinkusta kamarapuoli? mulla on atrian viljapossu

Nahkapuoli kinkusta ylöspäin.Pussiin leikataan reikä että höyryt pääsee ulos,pussi poksahtaa muuten itsekseen.Mä laitan kinkun ritilän päälle,uunipannun pohjalle johon laitan pari desiä vettä.Kinkun liemi valuu uunipannulle ja siitä voi sitten tehdä kinkulle kastikkeen.
Uuniin vaan ja paistolämmöksi itse laitan 125 astetta.

kertoisitko vielä tuosta kinkun liemi kastikkeesta tarviiko siihen mitä muuta??

Mulla on kinkkupussi vielä kaupassa mutta lähden kohta ostamaan ja heti sit pääsen ensimmäisn kinkun paistoon elämässäni =) Mihin se reikä siinä pussissa kannattaa tehdä vai onko siihenkin ohjeet pakkauksessa?

Mä laitan sen kinkkupussin niin että leikkaan kulman auki ja se tulee ylöspäin.Töiussä tein kinkunkastikkeen tänä vuonna niin että ostin knorrin valmiskermakastikejauhetta,siihen lisäsin mauksi kinkun keitinlientä,vähän sinappia.Se kinkun paistoliemi on sitten tosi suolaista että kannattaa vähän varoen sitä laittaa.

[QUOTE="kinkku";25264120]eli mun kinkku on jääkaapissa sulanut +10 asteeseen tarviiko vielä huoneenlämmössä pitää?[/QUOTE]
Hmmm... joko sun jääkaappi on liian lämmin tai paistomittari on rikki.

Jos jäisen kinkun lämpötila nousee +5-asteisessa jääkaapissa +10:een asteeseen niin fysiikan lait menevät uusiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25264494:
Hmmm... joko sun jääkaappi on liian lämmin tai paistomittari on rikki.

Jos jäisen kinkun lämpötila nousee +5-asteisessa jääkaapissa +10:een asteeseen niin fysiikan lait menevät uusiksi.

Samaa mieltä. Tarkistaisin paistomittarin, ja jos se on ok. Laittaisin mittarin jääkaappiin ja katsoisin ettei se oikesti ole yli +10 astetta.

Itse en kyllä mistään valmiskastikepussista tekisi kinkunkastiketta vaan ihan normaalisti suurustamalla kastikkeen, siihen liemeksi kinkunlientä ja kermaa. Helposti tulee tosiaan suolaista, kannattaa maistaa. :) Reikä pussissa ylöspäin olevaan nurkkaan.

Yhteistyössä