Parisuhde kriisissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

R_

Vieras
Itse olen kaksi viikkoa sitten eronnut tyttöystävästäni, jota rakastan. Meidän suhteemme kariutui, koska jätimme parisuhteestamme pois tiettyjä erittäin tärkeitä asioita. Toivottavasti kohta on meidän aikamme aloittaa alusta ja jättää pois tekemämme virheet.

n.2kk sitten, lopetimme kokonaan keskustelemisen meidän omasta parisuhteesta. Keskityimme aivan johonkin muuhun. Kumpikin yritti vain lukea toisen ajatuksia ja tehdä siten omat johtopäätökset, mikä johti ristiriitaan. Viime torstaina soitin hänelle ja kerroin mitä ajattelen. Että voisimme jutella asiasta ja yhdessä päättää niistä asioista, jotka koskevat meidän parisuhdetta.

Tämän eron / tauon aikana olen oppinut sen puhumisen tärkeyden. Sen, että se on yksi viidestä parisuhteen peruskivestä onnistumisen kannalta. Ainakin minun mielestä.

Niinhän se on, että puhumalla/keskustelemalla/kuuntelemalla saa yhteyden toiseen ihmiseen ja jos sen kaiken kääntää asentoon off, niin tilanne päätyy kai yleensä ennemmin tai myöhemmin negatiivisesti. Tsemppiä teidän uudelle alulle ja muistakaa kommunikoida :)

Se ei aina riitä, että kommunikoi. Joskus se homma vaan hyytyy vaikka kuin olis kuulevat korvat ja laulavat kielet. Toisinaan vika onkin juuri niissä, liikaa puhetta ja liikaa kuunneltavaa.

Tervetuloa kerhoon. Minäkin yritin kaikkeni viimeiseen asti jotta suhde olisi toiminut. Lopulta päädyttiin tauolle ja tauolta eroon. Ei se riitä jos vain toinen yrittää. Tai toinen lupailee turhia.

Olen pahoillani puolestasi.

Kuule, kyllä se on niin, että sulle on paljon parempaa luvassa. Ei kaikki ihmissuhteet onnistu, pääasia on, että yritit parhaasi. Tää oli harjoitussuhde, ota opiksesi.

Joo, mutta en mä halua ketään muuta kuin tämän henkilön...ihan oikeesti oon miettiny sitä, että minkä takia..mut kaikki ne minkälainen hän oikeasti on..on niitä piirteitä mitä minä arvostan ja hän on semmoinen kenen kanssa myöskin haluan olla!!

Yhteistyössä