parisuhde pielessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Ollaan oltu miehen kanssa kimpassa yli 20 vuotta ja naimisissa 15 vuotta.
Meillä on 3 lasta; 2 murkkua ja nuorin eskarissa. Mittani alkaa pikkuhiljaa täyttymään, mikään ei ole miehelläni koskaan hyvin ja kaikki on minun syytäni. Jos mitä vain on, niin syy on minussa; vessapaperi jos sattuu loppumaan, niin mitä minäkin teen kaiket päivät, kun en pysty edes #&%?$!* huolehtimaan. Kakarat jos kiukuttelee, niin mun pitää katsoa itseäni peiliin ja sitä saa kuulemma, mitä tilaa. Henkistä väkivaltaa ja henkistä alistamista. Ei ikinä kehuja. Jos soitan viikonloppuna kottin töistä kysyäkseni, miten menee, niin multa kysyttän heti, että kuit mikä sun ongelmas on. Mun sukulaiset on KAIKKI #&%?$!*ä ja mies ei halua olla niiden kanssa tekemisissä. Mies ei myöskään tykkää, että mä soittelen sukulaisilleni. Pahinta; mieheni on KUUMA-KALLE; edessä jarruttelevaa autoilijaa pitää vetää turpiin ja virastossa asioidessa menee hermo alle viiden minuutin, jos joutuu odottamaan. Erota vai ei; tätä kyselen itseltäni yhä uudestaan joka päivä, miksi jatkaa. En kuitenkaan halua olla yksinhuoltajakaan, vaikka se olisi varmaan mun tapauksessa helpompi vaihtoehto mulle, mutta entä lapset, tarviiko ne isän ja äidin saman katon alle? Teen kaikki kotityöt yksin, maksan laskut, hoidan ja huollan lapset, lemmikit. ( Olen kokopäivätöissä). Mitä tekee mies kun tulee töistä kotiin? Makaa sohvalla, kattoo telkkaria, juo kaljaa ja arvostelee mun toimia. Kotimmekin on sisustuksineen suoraan kuin #&%?$!*ä mieheni mukaan. Arvatkaa vaan jaksanko ajatella jotain kodin sisustamista, hyvän kun kerkiän ruttinit tekemään. Ruikuti,ruikuti, ruikuti vaan. En tiedä, viittiikö kukaan tätä lukea, mutta helpotti kummasti kun saa edes purkaa tuntojaan. Kun ehdotan miehelleni keskustelua, niin hän sanoo, et puhu #&%?$!* ja se on siinä. Osaisinpa edes elää omaa eläämääni tässä kurjassa ns. parisuhteessa, jossa koen olevani aivan yksin ja todella yksinäinen. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia, yhtä hankalia miehiä? Kirjoittakaa ja kertokaa! Sekin helpottaisi, jos kuulisi, että vastaavaa löytyy naapurista.

minulla on hankala mies. osallistuu kotitöihin, hoitaa lastamme, maksaa laskut jne
mutta muuten henkisesti epävakaa mies.
ja kaikkii ongelmat ovat minun syyni.
tyrannisoi ja sanoo jatkuvasti pahasti.
kiroilee koko ajan. huutaa-raivoaa.
hänessä ei ole muuta vikaa kuin että hän on liian tunnollinen- hänen mielestään.
suppea elämän katsomus hänen tapansa elää on oikea muiden p.stä- hänen mielestään.
käyttätyy ja elää hirveän vanhoillisesti vaikka on vasta 32v.
lapsuuden kodossa eletään tosi vanhoillisesti kirkkoon sunnuntaina vaikka ei olla uskossa, kuusikymmen luvulla ostetut verhot ikkunoissa ja niitä ei tartte vaihtaa koskaan iänkaikkiset räsymatot ja rikkinäiset ja likaiset ei tarvii vaihtaa. huonekalut anopin vanhempien peruja- ostettu ennen sotia. ja kaikki surkeassa kunnossa varaa heillä olisi ostaa uudetkin muttei tarvita. ja mieheni yritti samaa tyyliä meidän kotiin aikoinaan mutta siinä asiassa pidin ja pidän pääni.
lista on niin hemmetin moinen ettei jaksa kirjoittaa ja pää hajoaa jos alkaa miettiin mitä kaikkea joudun kestämään tässä liitossa.
sairastaa ei saa lainkaan siitä seuraa huutoa ja syylistystä.
ap.lle voima :hug:
osittain samojen asioiden kanssa painiskellaan

Helppoa on toisen sanoa, mutta kyllä avioero on ihan varteenotettava ratkaisu joissain tilanteissa. Saisitko miestäsi mihinkään ulkopuoliselle keskustelemaan suhteestanne? Ehkä et, kuulostaa sen verran itseriittoiselta tapaukselta. Tosi kurjaa luettavaa tuo mitä kirjoitit :hug: Onneksi on tämä palsta, voit käydä täällä itseäsi purkamassa, etkä ole yksin! Voimia :hug: =)

Tuntuu olevan se mies jolla on jotain pahasti vialla. Mies olisi kyllä ehdottomasti jonkun hoidon tarpeessa mutta mitäs teet kun toinen ei mene..

Oletko koskaan "pelotellut" erolla?

Tuli tosta tekstistä mieleen yksi entinen miesystäväni jonka kanssa - Luojan kiitos - en seurustellut kuin vuoden. Hän oli nimittäin narsisti.

www.narsistinuhrientuki.fi

Ei omakaan avioliitto aina unelmien liitolta tunnu, mutta tuo ap:n ja seuraavakin kertomus olivat tosi ikävää luettavaa. Kaikkeen ei tarvitse alistua. Mielestäni jokaisella on oikeus elää elämänsä niin hyvin, ettei tarvitse vanhana harmitella menneitä vuosia. Jos ette ole tyytyväisiä nykytilanteeseen, eikä mieskään ole valmis suhteen korjaamiseen, niin eiköhän silloin ole aika ottaa askel kohti muutosta.

Muutosta on monenlaista. Toiset löytävät keinon elää epätyydyttävässäkin avioliitossa. Matkustellen ystävien kanssa, harrastaen kaikenlaista ja yleisestikin keksien tekemistä kodin ulkopuolella. Toisille voi parempi ratkaisu olla avioero. Jokainen suhde on niin erilainen, että toisia on mahdotonta neuvoa. Kertokaa pahasta olostanne miehillenne, ystäville tai niinkuin nyt, tälle palstalle. Puhuminen helpottaa =) Voimia molemmille :hug:

Voima :hug: kaikille vaikeassa suhteessa eläville! itse elin suhteessa henkisesti alistettuna (joskus fyysisestikin) ja minulle pelastus oli lähteä siitä liitosta. se oli paras ratkaisu meille ja pojallemme. isäsuhdekin alkoi pelata vasta eron jälkeen. eroa ei toivo kenellekään mutta jos kotona voidaan pahoin kannattaa miettiä kaikkien tulevaisuutta. Minulla seurasi vuosien yksinäisyys (siis romanttisessa mielessä) mutta kasvoin ja vahvistuin myös ihmisenä ja nyt elän onnellisesti liitossa (mutta ei täydellisessä;) pienen pojan äitinä taas. Rakasta itseäsi ja mieti ansaitsetko sen mitä nyt saat.

Hei ja voi hyvä ihme! Oma mieheni on hyvin voimakasluonteinen 36, mutta parisuhteeseen tarvitaan kaksi. Itse typeryyttäni vedin kymmenen vuotta kiltin tytön roolia ja tein niinkuin odotettiin. Saimme monta ihanaa lasta ja yhteinen aika kävi vähiin. Väsyin, uuvuin ja sairastuin ajettuani itseni loppuun, kun en jaksanut ajatella omia tarpeitani. Taistelu alkoi, kun jouduin vaihtamaan ammattia ja pääsin opiskelemaan. mieheni mielestä olin itsekäs, enkä ajatellut perhettä. Hän pelkäsi muutosta ja saavutettujen etujen menettämistä. Hän on luonteeltaan looginen ja järkevä, mutta minä kaipasin tunteita! Yhteen otettiin ja petyin avioliittoon, tätä samaa harmaata massaa ja laskujen maksamistako tämä on? Lähdin itse terapiaan ja pidin puoleni. Mies ei halunnut lähteä. Lasten terveydentilan vuoksi otettiin koko perhe yhteen mieheni vanhempien kanssa. Se aiheutti riitoja ja minä olin se ilkeä akka. Mies irtaantui omasta perheestään vasta 35-vuotiaana. Me toimimme parisuhteessa hyvin pitkälle kuten omat vanhempamme, sitä ei van huomaa. Samalla toimimme riidellessä yms aina samalla kaavalla. Tunnistatko itsesi.. Jokaisella ihmisellä on oikeus onneen, niin myös sinulla. Me olemme mieheni kanssa selvinneet monesta, mutta kun moni ystävistämme erosi, hoksasimme, että tarttis tehdä jotain. Helppoa ei ole ollut, mutta olen oppinut pitämään puoleni, enkä suostu elämään pelon tai alistamisen alla. Minulla on oikeus olla onnellinen, se on TERVETTÄ ITSEKKYYTTÄ. Minulla on oikeus olla nainen, jota mies rakastaa juuri sellaisena kuin on. Väsyneenä särjen ja unohtelen tavaroita ja hökellän, huudan perheelle jne. Seksi on aiheuttanut paljon närää vaälillemme ja välillä kotona oli niin huono ilmapiiri, ettei sinne olisi halunnut mennä. tie on ollut pitkä ja kivinen, mutta mieheni ja minä olemme oppineet puhumaan. Siis keskustelemaan aikuisella tavalla. Se on parisuhteen aja o. Olen huomannut, ettei suhteella ole jatkuvuutta, jos ei ole puheyhteyttä. Riitely ja syyttely vaan jatkuu. Älä enää alistu, vaan TEE JOTAIN. SINULLA ON OIKEUS HYVÄÄN ELÄMÄÄN. VALITETTAVASTI LAPSET KYLLÄ HUOMAAVAT, ETTÄ ETTE OLE ONNELLISIA. Siis ennenkaikkea itsesi, mutta myös lasten tähden teidän on tehtävä jotain. Sinun on aika saada elämääsi hyviä asioita ja nautintoja. Mene juttelemaan jollekin ammattilaiselle, eka askel pelottaa, mutta kannattaa aivan varmasti. Voimia matkallesi, älä jää yksin!

Kuulosti minusta niin kamalalta, että tekis mieli täräyttää turpiin sitä ukkoa!! Voiko tuommosesta enää saada kunnon ihmistä!!??
Lopeta toisen kynnysmattona oleminen!

Yhteistyössä