parisuhde ulkomaalaisen miehen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja susette
  • Ensimmäinen viesti
n33
Mikä on mokupari?

Ihan mielenkiinnosta, ajatteletko ihan tosissasi, että kaiken ulkomaalaisen ja vieraan ihannointi on niin iso juttu, että se riittää ihmiselle miehelään menemiseen asti? Siis kun, näin yleistäen, kaikki muut menee naimisiin yhteensopivien luonteidensa takia, niin sitten joku ryhmä alemmuudentuntoisia menee siitä armosta, että ovat ulkomaalaisen tavanneet? Hmmmm....
 
Mrs Ulkkis
Olisin voinut ihan yhtä hyvin mennä suomalaisen miehenkin kanssa naimisiin. Vaan kun sinkkuja suomalaismiehiä on aikas vähän täällä ulkomailla niin ei se oikein helposti onnistu. Minä siis muutin tänne aikoinani ihan yksin työn enkä miehen perässä.

Taitaa muuten olla taas tuo ellien vakiohäirikkö Kari asialla kun tuo lortto-sana ilmestyi ruutuun. Jos haluatte halpaa viihdettä kokeilkaapa narrata tuo Kari verkkoonne. Laittakaa juttu mille hyvänsä palstalle ja pistäkää otsikkoon jotain ulkomaalaisesta miehestä. Takaan ja alleviivaan että Kari ilmestyy sinne alta aikayksikön fiksuine kommentteineen. Ei aina samalla nikillä mutta kirjoitustyylistä ei voi erehtyä. Tyyppi ei voi vastustaa mitään ulkomaalaisuuteen ja suomalaisin naisiin liittyvää.
 
Vastaus
Mokupari = monikulttuurinen pari. Ja kertoohan se jotain, että Suomesta tosiaan on aivan helkkaristi lähtenyt naisia muualle miehelään. Kyllä siinä joku taika piilee.

En tiedä ihannoinnista, mutta sen tiedän (ja varmaan sinäkin tiedät), että Suomessa miehet saavat ns. foreign bonuksen jos sattuvat olemaan muualta. Muualla en ole tälläiseen ainakaan näin vahvana törmännyt. Tietenkin ilmiön olemassaolo kielletään vahvasti niiden suomalaisten naisten taholta, joilla on ulkkismies, mutta uskallanpa väittää että jos avoimesti uskaltaa itseään tarkastella, löytyy sitä samaa juttua vähän sustakin...
 
N28
Itse olen seurustellut ulkomaalaisten miesten kanssa ulkomailla asuessani. Suomessa taasen näköjään seurustelen vain suomalaisten miesten kanssa. Niinhän se on että seurustelusuhteet syntyvät helpoiten siinä elinympäristössään.

Ulkomailla ollessa (määräaikaiset reissut) ja ulkomaalaisen kanssa seurustellessa tulee aina jossain vaiheessa eteen se ratkaiseva hetki; ""miten tästä eteenpäin?"". En ollut valmis muuttamaan kotiäidiksi Irlantiin tai Yhdysvaltoihin...
 
n33
Tuossa ensimmäisessä viestistä varmaan kävi ilmi omat käsitykseni monesti ulkomaalaisissa - ja minä tarkoitan vain muuten länsimaalaisia, kun en ole muihin tutustunut - suomalaisesta yleisemmin löytyvät ihastuttavat piirteet: pinnallista kanssakäyntiä helpottavat kohteliaisuus ja huomaavaisuus. Olen kuitenkin sitä mieltä, kuten sanoin, ettei niiden avulla vielä naimisiin mennä.

Omassa tapauksestani voisin avautua sen verran, että koska olin jo ulkomaalaisen kanssa seurustellut - ja pettynyt - aiemmin, kävin sisäistä keskustelua itseni kanssa, että ""pystyin"" tähän nykyiseen mieheeni ihastumaan. En siksi, että oisin ollut sitä mieltä, että ulkomaalaiset on liian erilaisia kuin suomalaiset, vaan siksi, että käytännössä, jos asiat tarpeeksi pitkälle menevät, elämän järjestäminen on hankalampaa. Tässä ei siis ollut todellakaan mitään 'foreign bonusta', päinvastoin.

Ymmärrän kyllä puheesi huonosta itsetunnosta - tätähän jotkut suomalaiset, miehet ja naiset, jaksavat aina itsestämme ja toisistamme vouhottaa aina sopivisssa konteksteissa, mutta mielestäni se hölmöä itsensä ruoskintaa. Emme me ole tässä elämisessä yhtään sen huonompia kuin muutkaan.

Mokuparit ovat muuten paljon yleisempiä keskemmällä Eurooppaa kuin täällä laidalla. En tiedä mistä olet keksinyt tuon väitteesi 'en ole tällaiseen näin vahvana törmännyt'... Minusta se, ettet pysty uskomaan moku-suhteessa olevan naisen sanaan siitä, ettei tässä mistään foreign bonuksesta ole kysymys, kertoo enemmän siitä, että kieltäydyt, syystä tai toisesta, olemaan tämän asian suhteen avoin, ja hyväksymään sitä, ettet ymmärrä mikä pitää näitä (ja suomi-?) pariskuntia yhdessä.

Mietitköhän muuten näitä asioita ollenkaan suomiparien kohdalla, vai onko sinulla kenties joku fiksaatio ""analysoida"" vain mokupareja?

Hey, I've got news for you, ei kyse ole mistään 'taiasta', vaikka sinusta se sattuu olemaan jotenkin ihmeellistä, että ihmiset pariutuvat vierasmaalaisten kanssa. Kyse on ehkä ennemminkin siitä, ettei monella muulla, naisella ja miehellä, tässä maassa ole yhtä rajoittuneita käsityksiä kuin sinulla siitä, mikä on 'normaalia'.
 
Vastaus
Älä nyt hermostu. Kertoo huonosta itsetunnosta. ;) Ei ole ""hölmöä itsensä ruoskintaa"" jos toteaa, että useat suomalaiset (varsinkin naiset) ajattelevat että ulkomailla kaikki on paremmin. Se on kansallista itseTUNTEMUSTA. Ehkä tästäkin eroon päästään kunhan vuodet vierivät. Tapaukset S. Thomas ja G. Kings tosin kertovat toista...

No, voithan olla että olet poikkeus. Mutta se, että Keski-Euroopassa olisi LASKENNALLISESTI enemmän mokupareja kuin Suomessa pitää varmaan paikkansa - yleensähän suomalainen nainen juuri muuttaa sinne Keski-Eurooppaan, Britanniaan jne. miehen perässä. Ehkä mokuparit ovat K-Euroopassa sitten jonkun verran luonnollisempi asia - ulkomaalaisuus ei herätä ihmisisissä intohimoja. Suomalaisissa naisissa (ainakin hyvin useassa) se taas herättää. Väitän, että suhteessa enemmän suomalaisia naisia on mokusuhteessa kuin esim. brittejä tai ranskalaisia.

Mutta minun pointtini on se, ettei brittipubissa herää naisten kesken kiinnostuksen kohina kun baariin astuu saksalainen mies, tai italialaisessa trattoressa naisväki ei kääntele kaulaansa jos sisään astuu ranskaa puhuva kaveri. Minulla on pari brittikaveria ja yksi ranskalainen kaveri, jotka käyvät silloin tällöin Suomessa, ja kyllähän se joka kerta on ollut niin että he herättävät täällä huomattavasti enemmän kiinnostusta naisissa kuin kotimaassaan tai muissa Euroopan maissa. Jopa shokeeraavassa väärin. :) Ovat kyllä itsekin tämän huomanneet, ja veikkaan että jos brittimiehesi on Suomessa vieraillut niin hän on havainnut saman. Ehkäpä olet itsekin huomannut, kuinka pubissa istuessanne suomalaiset naiset lähestyvät miestäsi vaikka olet itse vieressä?

Lopuksi, epäilet minua rajoittuneeksi jne. ja korostat, kuinka mokusuhteet ovat olleet sinulle aivan luonnollinen asia.

En usko sinua. Mutta, kuten sanottua, voithan olla poikkeus. Itse en ole vielä ns. ""normaalia"" suomalaisen naisen ja ulkomaisen miehen suhdetta nähnyt. Yleensä ne ovat syttyneet hyvin nopeasti, verrattain lyhyiden ulkomaanmatkojen tms. aikana tai sitten on internetistä hakemalla haettu tietynkielistä miestä.

Itse olen jo päässyt siihen pisteeseen elämässäni, että vierasmaalaisuus ei tosiaan herätä minussa sen suurempaa poikkeavuutta reaktioissa. Ulkomaalaisista löytyy hyviä tyyppejä ja kusipäitä ihan niin kuin suomalaisistakin. Mutta, anteeksi vaan, olen myös elämää sen verran nähnyt että väitän suurimman osan suomalaisista naisista vielä näkevän ulkomaalaisuudessa jotain ihmeellistä, ainakin jos miehestä on kyse.

Taidatpa itsekin tietää, että olen oikeassa, siksi hermostuitkin ja lähdit henkilökohtaisuuksiin.
 
kilta
Suomi on sisäsiittoinen maa. Liittoja ulkomaalaisten kanssa pitäisi olla enemmän, niin geneettiset sairaudet vähenisivät.

Otetaanpa satunnaisiksi esimerkkimaiksi vaikkapa Englanti, Viro ja Singapore: niissä ulkomaalaisliittoja solmitaan enemmän kuin Suomessa.

Nainen pyrkii aina valitsemaan parhaat mahdolliset geenit omaavan isän lapsilleen. Tämä on vaistonvaraista. Jos mukavan naapurinpojan ovat liian 'lähellä' omia, ulkomaalainen mies kiehtoo.
 
n33
En hermostunut siitä, että ""kalikka jotenkin kalahti"", niinkuin epäilet. Hermostuin, ehkä hieman, kommentistasi 'Tietenkin ilmiön olemassaolo kielletään vahvasti niiden suomalaisten naisten taholta, joilla on ulkkismies', koska on ylenkatsovaa toista ihmistä kohtaan kertoa tietävänsä paremmin kuin he. Ehkä hieman jopa seksististäkin. Miten ihmeessä voisit tietää miten nämä naiset ajattelevat?

Lisäksi ihmettelen näin voimakasta analyysiä baarikäyttäytymisen perusteella. Ehkä sinulla on komeita ja katseenkääntäviä ulkomaalaisia kavereita, tai ehkä he ovat ns. helppoja nakkeja tai muuten vain viihteellistä seuraa, kuka tietää. Tiedäthän kuitenkin, että baareissamme (ainakin Helsingissä) käy varsin tavallisiakin ulkkariheppuja, jotka seisovat siinä samassa rivissä suomihemmojen kanssa ilman sen kummempaa flaksia.

Baarista on myös pitkä matka parisuhteeseen (ainakin useimmilla). Miksi muuten kukaan ei ihmettele, jos suomipari pistää hynttyyt yhteen pikaisestikin, mutta ulkomaalaisen kanssa siitä tulee joku juttu, jolle pitää löytyä selitys (ja mielellään huonosta itsetunnosta)? Minusta tämä on rajoittunutta katsantaa näihin asioihin.

Minäkin olen tehnyt 'ulkomailla' havaintoja, että baarikäyttäytymisessä on kyllä eroja Suomeen verrattuna. 'Ulkomailla' ei oteta välttämättä samalla tavalla katsekontaktia baareissa, kun taas Suomessa muuten niin yksityisyytensä tiukasti pitävät suomalaiset ovat varsinaisia ""tutkia"", todella avoimia ottamaan katsekontaktia:). En sano, että vain siksi trattoriassa ei pää käänny, mutta kun asioille on muitakin selityksiä, kuin sinun tarkoitushakuinen todistuksesi.

'Ehkä mokuparit ovat K-Euroopassa sitten jonkun verran luonnollisempi asia - ulkomaalaisuus ei herätä ihmisisissä intohimoja.' Öh, siis, suomalaisten ihastuminen vierasmaalaisiin on todiste huonosta itsetunnosta, mutta muualla ""vain luonnollista""? Väitteesi ovat todella ristiriitaisia. No, ainakin toistat sitä jo esille käynyttä asiaa, että sinulle nämä asiat eivät ole vielä luonnollisia.

Siis sekin että kerrot, ettet ole ns. normaalia mokusuhdetta nähnyt, ja viittailet johonkin Thomasiin ja Kingiin, on suora, ihan oma todistuksesi siitä, että kokemuksesi on rajoittunutta, Iltalehtiin ja baareihin. Hyvä ystävä, muutakin elämää on.

Osaat kirjoittaa ja ajatellakin keskimääräistä elliä enemmän, mutta et ole valmis kyseenalaistamaan helppoja selityksiä. No, sehän on vain inhimillistä, siis selittää maailmaa silleen, että 'makes sense to me at least'. En vain ymmärrä miksi niin moni ihminen haluaa selittää niin paljon asioita tällä kuuluisalla huonolla itsetunnolla... Ihme on, että mitään täällä saadaan edes aikaan kun on niin huono itsetunto vaan...
 
Vastaus
No tulipa vuodatus. :) Edelleen, vaikka kuinka asiaa koittaisit paremmin selvitellä (s.o. sulkea silmäsi), tosiasia nyt kuitenkin on että ulkkismiehillä on Suomessa enemmän vientiä kuin kotimaassaan. Tämä on jo niin lapsellisen selvä fakta, että uskon suurimman osan naisistakin sen ihan ilman mutinoita myöntävän.

Riippumatta analyyseistäsi rajoittuneisuudestani, voin vakuuttaa sinulle että että olen monikulttuurisuuden veteraani. Synnyin ulkomailla, kävin Suomessa (kansainvälisen) peruskoulun, palasin ulkomaille ja vasta viitisen vuotta sitten palasin takaisin Suomeen. JUURI SIKSI minä ihmettelinkin tätä asiaa; huomasin suomalaisten naisten käytöksen ulkomaisten miesten olevan aivan täysin erilaista kuin mihin olin tottunut. Jos maltat kysyä asiaa Suomessa asuvilta ulkomaalaisilta miehiltä ja pyytää rehellistä vastausta, niin takaan että harvempi suomalaisia naisia ainakaan liian vaikeasti lähestyttäviksi syyttää. Yleensä lähestyjä on suomalainen nainen itse. :) Ja ei, kyse ei ole miehen ulkonäöstä vaan jostain ihan muusta. Syitä tähän voidaan tietenkin pohtia. (ja pst, minäkin puhun nyt stadin baarikulttuurista, suosittelisin tutustumiskäyntiä esim. Molly Malonesiin). Kavereistani vielä sen verran että ovat aivan tavallisen näköisiä. Yksi on muuten kaljuuntumassa alle kolmikymppisenä, mutta eipä ole haitannut menestystä suomityttöjen parissa. Ja HE ovat nimenomaan lanseeranneet tämän foreign bonus -termin, jota käyttävät suomalaisista naisista. Yksi heistä osaa hyvin suomea (äiti suomalainen), mutta baarissa naisten kanssa keskustellessa puhuu äidinkieltään englantia. Arvannet ehkä miksi.

""Öh, siis, suomalaisten ihastuminen vierasmaalaisiin on todiste huonosta itsetunnosta, mutta muualla ""vain luonnollista""? Väitteesi ovat todella ristiriitaisia. No, ainakin toistat sitä jo esille käynyttä asiaa, että sinulle nämä asiat eivät ole vielä luonnollisia.""

:) Voi voi, yrität olla hieman liian nokkela. Tarkoitin tuolla siis sitä, että esim. Keski-Euroopassa mokusuhteet ovat olleet arkipäivää jo pitkään, Suomessa niissä on vielä jotain erilaista ja ihmeellistä. Ja kyllä, väitän aivan vakavissani että nimenomaan huono (kansallinen ja oma) itsetunto on hyvin usein syynä siihen, että nuoret blonditytöt lähestyvät täällä innokkaasti heitä vanhempia arabimiehiä, tummempaa poikaa katsotaan nälkäisesti ja pitkään jne. Aika tämänkin parantaa, tietenkin.

""Siis sekin että kerrot, ettet ole ns. normaalia mokusuhdetta nähnyt, ja viittailet johonkin Thomasiin ja Kingiin, on suora, ihan oma todistuksesi siitä, että kokemuksesi on rajoittunutta, Iltalehtiin ja baareihin. Hyvä ystävä, muutakin elämää on. ""

My dear girl, tarkoitin tällä sitä, että yhtään ns. tasapainoista ja molemminpuoliseen kunnioitukseen perustavaa liittoa en suomalainen NAISEN ja ulkomaisen miehen välillä nähnyt. Ja kyllä, tiedän näitä hyvin paljon, paljon enemmän kuin suomalaisen miehen ja ulkomaisen naisen välisiä liittoja (arvaisin muuten, että sama pitää paikkansa sinunkin kohdallasi. Kumpia mokuliittoja tunnet enemmän, suomalaisten naisten vai suomalaisten miesten? Niinpä. :-D ). S. Thomas ja G. Kings taas ovat valideja esimerkkejä juuri siksi, koska moista tapahtumaketjua ei Keski-Euroopassa tai Briteissä olisi KOSKAAN päässyt tapahtumaan. Eikä olekaan tapahtunut. Kertoo jotain suomalaisista.

""Miksi muuten kukaan ei ihmettele, jos suomipari pistää hynttyyt yhteen pikaisestikin, mutta ulkomaalaisen kanssa siitä tulee joku juttu, jolle pitää löytyä selitys (ja mielellään huonosta itsetunnosta)?""

Koska nyt puhutaan suhteista ulkomaalaisten kanssa. Ja niissä on useammin näitä ""omituisuuksia kuin suomalaisten välisissä suhteissa. Tiedät tämän itsekin, et vaan pysty sitä myöntämään.

Mutta hei, älä välitä, varmaan sulla ihan OK suhde on. Koita pitää kuitenkin omasta kulttuuritaustastasi kiinni ja opettaa lapsellesi myös suomen kieli.

 
Myyntivaltti!
No mut. turistien määrähän on tippunu, eikö pitäisi käynnistää kampanja muiden maiden lotjauunoille että ""Tule Suomeen, täällä sinäkin saat naisen! Ilmaiseksi!""

x-D
 
Hölönpölö
Nimim. Vastaus 17.10.2005 11:26

Ei ole mulla ulkkismiestä, vaan suomalainen. Mulle mies on ihminen eikä joku helvetin -maalainen!!!
Ihan omasta puupäästäsi oot repinyt ton mokun, ku pari ei voi nääs olla kuin kahdesta kulttuurista. :-/
Sinä ja sinun kaikenkattavat ilmiösi saatte suksia hevon Nevadaan. Puhu vaan omalla suullasi äläkä sössötä mitään yleistyksiä. Tota samaa peetä täällä suomalaiset katkeroituneet juntit jauhaa päivästä ja kuukaudesta toiseen. Mitä v-ua se teille kuulluu kenen kanssa joku suomalainen nainen seurustelee tai menee avioliittoon. Tietysti se saattaa katkeroittaa, jos viuhka käy kun vierestä viedään, mutta se on oma vikanne. Terästäytykää jos pystytte... Ja voit vapaasti tunkea sen foreign bonuksesi sinne syvälle mistä se revitkin. Ihan oma keksimä tuokin ""termi"". :-DDDD))))
Oot sä vaan aika dille, ei muuta voi todeta.
 
n33
Myönnetään, rupes ketuttamaan, kun aika ellimäisen perinteiseen sävyyn yritit niputtaa ""kaikki mokusuhteet"" naisen huonoon itsetuntoon, ja kun en itse tällaista elinpiiristäni tunnista, vastustin. Olen itse rajoittunut, myönnän senkin, enhän tunne noita ulkkareiden ihannoijia, ehkä niitä sitten on. Thomas/King-jutut menee niin kaukaa ohi varmasti enemmistön elinpiiristä, että tuntuu käsittämättömältä, että voit tosissasi käyttää niitä pätevänä ""todistusaineistonasi"" - ja hieman erikoista, että niillä argumentoit, jos oikeasti olet niin ""mokutaustainen"".

Senkin myönnän, että baarissa on ehkä toinen peli päällä, ja suomalaiset naiset ovat aktiivisempia kontaktin otossa kuin vaikka italialaiset naiset. Että onko se sitten ihme, jos miehillä on parempi flaksi Suomessa, kun omassa maassa ei ole sellaista kulttuuria, jossa naiset olisivat aloitteellisia ja vapaamielisiä niin kuin täällä ollaan. Itse en ole tosin harrastanut koskaan näitä ""baarisuhteita"" eikä myöskään ystäväpiirini (tai ainakaan naiset), enkä usko, että olemme mikään marginaalinen vähemmistö tässä asiassa vaikka sattuupa tähän ystäväpiiriin toinenkin mokupari.

Mun mielestä on uskomatonta väittää, että ulkkareiden, suomalaisen naisen ""huonoon itsetuntoon"" perustuva ihannointi on joku pääsyy solmittuihin moku-avioliittoihin. Yleistystä tästä suomalaisesta huono itsetunnosta jauhavat yleensä mielestäni ihmiset, joilla itsellä sellainen on. Ihmiset, jolla on itsetunto kohdallaan, näkevät ympärillään muutakin selityksiä. Sinä et ole tarjonnut vielä mitään muuta.
 
kilta
Vastaukselle: tätini on ollut naimisissa sveitsiläisen miehen kanssa jo 30 vuotta. Heillä on kaksi aikuista poikaa. Liitto on tasapainoinen ja molemminpuoliseen kunnioitukseen perustava.

Tuttavapiirissäni on useita vastaavia esimerkkejä hyvistä, onnellisista 'mokuliitoista'.

Vaikka Sinä et tunne tällaisia ihmisiä, se ei tarkoita, etteikö heitä olisi olemassa.
 
Vastaus
Niin no. Kun se nyt vaan edelleen on niin, minun kokemusteni ja tilastojenkin valossa, että suomalainen nainen tuntee kovaa vetoa ulkomaiseen (mistä tahansa) mieheen. :) Anteeksi, mutta näin se vain on. Osittain perustuu aivan varmasti huonoon itsetuntoon ja näkemykseen, että nyt ulkomaalaisen miehen saaminen, edes yhdeksi yöksi, on jotain hienompaa kuin normaalisti. Muita syitä ovat varmaan Suomen vieläkin syrjäinen geopoliittinen asema ja varmaan ilmastokin, mene tiedä. Mutta sinäkään et voi kieltää sitä, etteikö olisi kovin, kovin yleinen näky törmätä suomalaisiin vaimoihin ympäri Eurooppaa ja muutakin maailmaa. Veikkaisin, ettei maailmasta niin pientä kylää löydy etteikö siellä vähintään yhtä suomalaista naista asuisi. Ja tämä on aika kova saavutus viisimiljoonaiselle kansalle. :)

S. Thomas ja G. Kings eivät muuten mene ohi enemmistön elinpiiristä vaan päinvastoin. Hehän olivat yhteensä useamman sadan helsinkiläisen naisen kanssa. Se on pätevä esimerkki juuri siksi, että muualla Länsi-Euroopassa moista ei olisi voinut tapahtua. Mitä tulee baareihin, niin totta kai Suomessa naiset ovat muutenkin aktiivisempia kuin muualla. Merkille pantavaa on kuitenkin se, että aktiivisuuden taso vielä tuplaantuu, kun eteen tulee ulkomaalainen mies. Tämän varmaan olet itsekin huomannut.

Ystäväpiiriisi mahtuu toinenkin mokupari. Anna kun arvaan, kyseessä on suomalainen nainen ulkomaalaisen miehen kanssa? ;) Et muuten vastannut kysymykseeni, kuinka paljon tunnet suomalaisten naisten ja miesten mokusuhteita? Kumpia on enemmän?
 
Vastaus
Foreign bonus on stadissa ihan yleinen ulkkisten käyttämä termi suomalaisten naisten pokaamisesta (tai yleensähän se menee toisinpäin). Voit lukea asiasta vaikkapa täällä:

http://www.kypalvelu.fi/forums/viewtopic.php?t=2655
 
n33
Vastaus kysymykseesi: Tunnen enemmän suomalaisten naisten suhteita ulkomaalaisen miehen kanssa kuin suomalaisten miesten ja ulkomaalaisten naisten (niitäkin tunnen eikä niissäkään ole kysymys kummankaan huonosta itsetunnosta).

Olen jo rivien välistä ymmärtänyt, että maailmamme ovat aika erilaisia. Näin käy elleissä aika usein, sehän on mielenkiintoista kuinka erilaisisten elinpiirien näkökulmista ihmiset asioita arvioivat. Minä en tunne ketään, joka lähtisi suhteeseen ulkomaalaisuuden takia tai olisi kuuna päivänä edes harkinnut Kingiä tai Thomasia.... mihinkään. Niitä helsinkiläisiä naisia, jotka harrastavat irtosuhteita aktiivisemminkin on varmasti paljon enemmän kuin ne muutama sata. Olivatko ne kaikki Kingin ja Thomasin kanssa olleet menossa myös naimisiin näiden kanssa, epäilen.

En ole pannut merkille mitään aktiivisuuden tason lisäystä ulkomaisten tullessa paikalle. Mieheni ei ole kokenut mitään erityistä huomion lisäystä Suomessa ollessaan vaikka ihan hauskannäköinen onkin muidenkin itseni mielestä;). Ehkä meidän pitäisi sitten mennä Molly Malonesiin todentamaan tätä sinun väitettäsi, kun meidän vakkaribaareissa ei niin käy.

Mutta kuten lienee tullut ilmi, minä ja ystäväni emme käy baareissa tutustumassa täysin vieraisiin ihmisiin ja etsimässä suhteita, niin en ole myöskään tarkkaillut mitä muut tekevät, että ""lakooko"" joku nainen enemmän ulkomaalaisen kuin suomalaisen edessä. Siitähän tässä pitäisi olla kysymys, eikä siitä mikä on miehen kokemus iskuyrityksistä.

Vaikka kuinka pyytelet anteeksi, se ei tee sinun kapeakatseisista yleistyksistä yhtään sen hyväksyttävimpiä perusteluja.
 
Vastaus
No, ilmeisesti maailmamme eivät tosiaan tässä kohtaa. Minä asun Suomi-nimisessä valtiossa Maa-planeetalla, sinä ilmeisesti jossain muualla. ;)

Ymmärrän kyllä, että on melko mahdotonta myöntää tai edes itse tiedostaa sitä, että suomalainen nainen (toki mieskin) on vielä aika maalainen ja ulkomaisen miehen vetovoima suomalaista suurempi. Vrt. Suomi-filmien piika ja pehtoori -suhde. Toivottavasti jossain vaiheessa pystyt kuitenkin tarkkailemaan tilannetta avoimin silmin, se saattaa auttaa sinua nykyisessä suhteessasikin. Sanot, ettet koskaan lähtisi suhteeseen miehen ulkomaalaisuuden takia. Minä taas väitän, että miehen ulkomaalaisuus oli todennäköisesti olennainen tekijä pariutumisessasi hänen kanssaan. Ei välttämättä sillä yhdellä, nyt puhutulla tavalla mutta jotain kautta kuitenkin.

Etkö ole muuten koskaan ihmetellyt, miksi juuri suomalaiset naiset ovat ulkomaisten pareina? Yleensähän se on nimittäin toisinpäin, nainen muuttaa miehen kotimaahan. Tätäkin suomalaiset naiset toki tekevät suhteessa huomattavasti enemmän kuin eurooppalaiset siskonsa (esim. Saksassa on moninverroin vähemmän ruotsalaisia kuin suomalaisia naisia naimisissa), mutta monikulttuuristen parisuhteiden tilastollinen nyrkkisääntö on että TIETYSSÄ maassa on n. 2-3 enemmän domestic man/foreign woman -suhteita kuin domestic woman/foreign man. Suomessahan nämä luvut ovat tasan...

Jos avaat silmäsi, huomaat että se kapeakatseinen ihminen olet sinä... On toki poliittisesti korrektia (varsinkin matriarkaalisessa Suomessa) väittää, ettei miehen ulkomaalaisuudella ole yleisellä tasolla mitään merkitystä parisuhteen syntymiseen suomalaisen naisen kanssa. Tämä ei kuitenkaan ole totta, ja uskon että sisimmässäsi tiedät tämän itsekin. Jos nyt maailmaa olet kotikorttelin ulkopuolella nähnyt.
 
kilta
On tumputtajien juttu, että vain ulkomaalaisilla mieillä kävisi flaksi. Ystäväpiirissäni on kaksi pitkän linjan sinkkumiestä, jotka käyvät ainakin kerran viikossa baareissa etsimässä yhden illan juttuja. Useimmiten niitä löytyy. Varsinkin se paremman näköinen lähtee todella harvoin yksin kotiin.

Jos ulkomaalainen mies tekee samaa, millä tavoin hän on moraalittomampi?
 
Jaa
Ei kai tässä kukaan oo väittänytkään että vain ulkkiksilla kävisi flaksi. Mutta kyllä heillä käy parempi flaksi kuin suomalaisilla. Kuten tossa sanottiin, suomivosun rima on melko alhaalla kun ulkkis kävelee vastaan, varsinkin jos vähän tummempi...
 
n33
'Minä taas väitän, että miehen ulkomaalaisuus oli todennäköisesti olennainen tekijä pariutumisessasi hänen kanssaan.'

Ja ympyrä sulkeutuu. Alussa olit sitä mieltä (muka), että voin olla poikkeus, nyt olet sitä mieltä, etten voi olla. Olet NIIN ahdasmielinen, ettet malta olla todisteen istuessa aivan edessäsi uskoa, että voisit olla väärässä missään tilanteessa tämän asian suhteen. Alkuun vaikutit ihan ookoolta, mutta taisi itselläsi olla vaan se ""poliittisesti korrekti"" esitys päällä.

Tottakai olen miettinyt itsekin sitä miksi suomalaiset miehet eivät pariudu yhtä paljon ulkomaalaisten kanssa kuin naiset, mutta se on sitten toisen keskustelun juttu. Minä vain väitän YHTÄ asiaa, ettei huono itsetunto - jota sinä muuten käytät maannaistesi tuomitsemiseen, etkä mihinkään objektiiviseen tarkasteluun - ole mikään syy. En muuta. Huono itsetunto ei myöskään ole syy siihen, että meillä on paljon perheväkivaltaa, vaikka tällaistakin kuulee esitettävän. Saatko jo ajatuksesta kiinni...?

Matriarkaalinen Suomi... Anna mun kaikki kestää:D. Nyt kyllä jotenkin nolottaa, että lähdin sun vedätykseesi. Sulla on selvästikin joitain muita ""issueita"" suomalaisia naisia kohtaan, ja tämä ulkomaalaiskeskustelu on sopiva leikkikenttä pikku turhaumien purkuun.

Elämää on tosiaankin Molly Malonesinkin ulkopuolella.
 
Vastaus
Newsflash: jos ulkkiksen kanssa seukkaava nainen sanoo ettei ulkomaalaisuudella ole asian kanssa mitään tekemistä, tämä ei ole ""todistusaineistoa"" vaan hyvin, hyvin subjektiivinen mielipide. :)

""Alussa olit sitä mieltä (muka), että voin olla poikkeus, nyt olet sitä mieltä, etten voi olla.""

Sinun kohdallasi siis se syy ei välttämättä ollut huono itsetunto, mutta melko varmaan miehen ulkomaalaisuudella oli jotain tekemistä parinmuodostuksen kanssa. Enkä edes tiedä onko se huono itsetunto merkittävin juttu tässä asiassa, mutta jotain ihme magnetismia on suomalaisten naisten ja ulkomaalaisten (mistä tahansa) miesten välillä. Educated guess on se huono kansallinen itsetunto, ihan oikeasti, mutta syitä voi olla tietty muitakin. Väitätkö sinä, että itsetunnolla ei ole asian kanssa MITÄÄN tekemistä?

""Tottakai olen miettinyt itsekin sitä miksi suomalaiset miehet eivät pariudu yhtä paljon ulkomaalaisten kanssa kuin naiset, mutta se on sitten toisen keskustelun juttu. ""

OK, oletko miettinyt myös sitäkin miksi suomalaiset naiset pariutuvat ulkomaalaisten kanssa enemmän kuin muunmaalaiset naiset? Food for thought... ;)

Ja onhan Suomi matriarkaalinen, ainakin muihin Euroopan maihin, jopa Ruotsiin verrattuna. Vai väitätkö Suomen olevan patriarkaalinen? Mut joo, tällä siis tarkoitin että Suomessa naiset päättävät itsenäisemmin avioitumisestaan kuin melkeinpä missä tahansa muualla. Talouskaan ei ole este.

Elämää on tosiaan maailma täynnä. Ja mitä minä olen maailmasta nähnyt, niin esim. Kreetalla missä pari kk viime kesänä olin, asuu pysyvästi (eli naimisissa) about 200 suomalaista, about 200 saksalaista ja satakunta englantilaista naista. Ymmärrätkö mitä ajan takaa? (vihje: nyt sun kannattaa miettiä paljon näissä maissa asuu kaikkiaan ihmisiä).
 
kilta
Missäköhän on se tilasto, jonka mukaan suomalaiset naiset pariutuisivat ulkomaalaisten kanssa useammin kuin muunmaalaiset naiset???

Otetaanpa nyt vaikkapa Viro tai Englanti vertailukohteeksi.

Tiedän kymmeniä tapauksia, joissa virolainen nainen on naimisissa suomalaisen miehen kanssa, ja satoja liittoja, joissa virolaisella naisella on joku muu ulkomaalainen mies.

Pareja, joissa virolainen mies on suomalaisen naisen kanssa, tunnen muuten vain neljä (kaksi näistä aviossa).

Englantilaiset naiset pariutuvat tuhkatiheään ranskalaisten, irlantilaisten, jenkkien, aussien, intialaisten ja vaikka minkä maiden kansallisuuksien kanssa. Suomalaiset naiset eivät yllä läheskään samaan.
 

Yhteistyössä