Parisuhdeneuvoja!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Käy meidän suhteelle pian kurjasti, enkä tiedä mikä minuun on mennyt. Mieheni on aina ollut mustasukkainen ja kovin itsevarma. Useasti olemme riidelleet siitä, että jos imuroin, hän saattaa imuroida uudelleen, sillä jonnekkin on jäänyt pölytuppo. Jouluna kun koko suku oli meillä, minua ei päästetty keittiöön sillä jokainen purkki minkä siirsin, oli tietysti tiellä kun toinen teki ruokaa. Ehkä vähäpätöisiä asioita, mutta jatkuvasti niistä alkaa tulla inhottavia. Ehkä hän tekee sen huomaamattaan. Olemme puhuneet asiasta, mutta kun mies ei juuri puhu.

Nyt on alkanut mustasukkaisuus tulla kovasti kuvioihin. Ollessani poissa työn takia muutaman päivän, tuo on käynyt minun tunnuksillani tutkimassa facebookin yms. On löytänyt sieltä vanhoja keskusteluja minun ja miehen väliltä. Tämä mies on hyvä ystäväni. Aikaisemminkin jo on ollut sellaista,että jos minulle tulee viesti, niin huomaan miehen ilmeestä, että hän miettii keneltä se oli... tämän hän on itsekkin tunnustanut. Tuo facebookin tutkiminen johti niin hirveään riitaan, että sain selittää monta vuotta sitten tapahtuneita asioita miehelleni, silloin emme edes olleet yhdessä. Kun nämä olin selittänyt, asia oli miehestä ok, mutta minulle tuli tosi nöyryytetty olo, sillä en todellakaan petä.

Olen toki antanut anteeksi, mutta nyt on tullut sellainen olo ,että muo ei yksinkertaisesti kiinnosta. Ei kiinnosta seksi ja iltaisin leikin väsynyttä, ettei tarvitsisi alkaa touhuun. On sellainen olo, että seksi on vain sitä, että viihdytän miestäni. Olenko sekoamassa vai onko tällainen ohi menevää...?

Sitä en osaa sanoa, että oletko sinä sekoamassa, mutta miehesi ainakin on. Tuo on sairaalloista mustasukkaisuutta ja itsekkyyttä. Paranee joko kumppania vaihtamalla tai kumppanin muuttuessa vapaaehtoisesti omasta tahdostaan ja aloitteestaan ilman minkäänlaista sinun puuttumista ja sekaantumista asioiden kulkuun hänen aikuistuessaan.

Minusta kova mustasukkaisuus ja itsevarmuus ei oikein voi asua samassa persoonassa. Lähtisinkin miettimään, onko miehesi sen sijaan kovin epävarma itsestään ja peittää sen vaan varman oloisella ulkokuorella. Lähesty miestäsi keskustellen mahdollisimman kevyeen sävyyn ja koeta saada hänet vähän avautumaan. Jos hän vaan löytäisi kytkökset omiin tunteisiinsa ja avautuisi, kaikki saattaisi pitkän ajan kuluessa ratketa. Kuulostaa hiukan siltä kuin teillä olisi vielä jotain toivoa.

Tällaisenaan tuo tilanne on kauhea. Jos se jatkuu, miehesi alkaa pian käyttäytyä enemmän ja enemmän narsistisesti. Onko hän käsittänyt tehneensä kaikkien sääntöjen mukaan väärin, kun on tutkinut yksityistä kirjeenvaihtoasi? Tietääkö hän alistavansa sinua?

Minusta tuntuu, että sinä ehkä saatat nyt antaa signaalin siitä, etten suostu alistettavaksi, kieltäytymällä seksistä.

Alkuperäinen kirjoittaja piip:
Minusta kova mustasukkaisuus ja itsevarmuus ei oikein voi asua samassa persoonassa. Lähtisinkin miettimään, onko miehesi sen sijaan kovin epävarma itsestään ja peittää sen vaan varman oloisella ulkokuorella. Lähesty miestäsi keskustellen mahdollisimman kevyeen sävyyn ja koeta saada hänet vähän avautumaan. Jos hän vaan löytäisi kytkökset omiin tunteisiinsa ja avautuisi, kaikki saattaisi pitkän ajan kuluessa ratketa. Kuulostaa hiukan siltä kuin teillä olisi vielä jotain toivoa.

Tällaisenaan tuo tilanne on kauhea. Jos se jatkuu, miehesi alkaa pian käyttäytyä enemmän ja enemmän narsistisesti. Onko hän käsittänyt tehneensä kaikkien sääntöjen mukaan väärin, kun on tutkinut yksityistä kirjeenvaihtoasi? Tietääkö hän alistavansa sinua?

Minusta tuntuu, että sinä ehkä saatat nyt antaa signaalin siitä, etten suostu alistettavaksi, kieltäytymällä seksistä.

Olen itsekkin miettinyt, että tämä kai johtuukin miehen epävarmuudesta. en vain ymmärrä. En tosiaan ole tehnyt mitään, mikä voisi antaa miehelle syyn epäilyyn, Luulin jo hetken että tuo on itse pettänyt ja siksi nyt purkaa omaa pahaa oloaan minuun käyttäytymällä näin. Tätä on kumminkin jatkunut jo kauan,. En vain osaa ymmärtää ihmistä, joka saa kaikki asiat näyttämään siltä että teen sitten mitä vain, teen sen väärin ja hän on oikeassa. Rakastan miestä, mutta koskaan ikinä mulle ei oo käynyt niin, että yhtäkkiä seksi yms ei enää kiinnosta. Miehestä tulee enemmän ystävän tapainen. Yritän kovasti saada tilanteen kääntymään, mutten näe mitään syytä tai himoa pukeutua pitsiin ja yrittää seksiä. En vaan käsitä miksi tämä vaikuttaa siihen niin voimakkaasti. Olemme yrittäneet puhua asiasta, ja onnistuneetkin siinä jotenkin. Sovimme, että mies yrittää käyttäytyä ja minä osoittaa enemmän hellyyttä, muttei se tulekkaan yhtäkkiä luonnostaan. Ehkä aika parantaa haavat...tai sitten vaan alitajuntaisesti odotan pelokkaana sitä hetkeä, kun taas saan todistella tekemisiäni, missä ei ole mitään pahaa.

Tuo ei kuulosta terveltä parisuhteelta. Raju mustasukkaisuus itsevarman oloisella ihmisellä on yleistä läheisriippuvaisissa suhteissa narsisteilla ja addikteilla, muitta normaaliin, terveeseen parisuteeseen se ei kuulu.
Tottakai vaikutta seksihaluihisi, jos tunnet olevasi henkisesti alistettu ja ilmanmuuta tunnet itsesi alsitetuksi, jos et miehen mielestä tee mitään oikein, et osaa edes imuroida. Nyt ei kyllä auta muu kun kertoa suoraan miehelle miltä sinusta tuntuu, kun tekemisesi eivät kelpaa hänelle.