Hae Anna.fi-sivustolta

Parisuhteen jatkaminen

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä Totaalisen hukassa, 19.01.2019.

1. Totaalisen hukassa Vierailija

Ulkopuolisen silmin elämäni on täydellistä. Olen vihdoin löytänyt unelma-ammattini,minulla on kaksi ihanaa lasta,kiva koti ja auto.
    Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä 12 vuotta..Mutta jotain tapahtui yli vuosi sitten.
    Mieleeni alkoi välillä tulla eroajatuksia jotka lähinnä vain naurattivat että mitä tämä nyt on. Sitten huomasin että ihastuin muutaman kerran ja tiedän että on normaalia pienet ihastukset pitkässä suhteessa mutta en nyt sanoisi niitä pieniksi..Mutta asiat eivät kuitenkaan edenneet mihinkään.
    Mieheni käytös tosiaan muuttui,hän alkoi välillä olemaan todella ilkeä piikitteli ja vittuili suorastaan asioista ja piti mykkäkoulua..Hän on yli puolet vuodesta poissa mutta kun tulee kotiin ei halua tehdä yhtään mitään yhdessä. Tiedän että ei varmaan jaksaisi kun on paljon poissa mutta itse haluaisin joskus mennä kahdestaan vaikka syömään tai halusin ,en enää kun nekin harvat kerrat ovat olleet vain pelkkää valittamista.
    Olen muutaman kerran sanonut että haluan eron mutta sydämeni on murtunut kun olen nähnyt toisen niin surullisena..
    Kaiken lisäksi ihastuin vielä uudestaan ja vielä pleijariin jonka kanssa jotain olikin mutta sen lopetin vaikka nyt on ihan paska olo..kaipaan sitä viestittelyä kun tuntuu että elämä on niin tyhjää..
    Ollaan miehen kanssa kasvettu yhdessä aikuisiksi ja pelkään eroa..Haluaisin että kaikki olisi vaan niinkuin silloin joskus oli.
    En olisi ikinä uskonut olevani tässä tilanteessa olen aina tuominnut pettämisen mutta nyt olen tajunnut etteivät asiat aina olekkaan niin mustavalkoisia. Halaisin haluta taas miestäni mutta pelkkä kosketuskin saa voimaan jo pahoin:unsure:
    Ollaan oltu tässä samassa tilanteessa kesästä lähtien mutta en vaan osaa tai pysty tekemään lopullista päätöstä..:(
    Onko muita ketkä ollu samassa tilanteessa, mitäköhän ihmettä tässä pitäisi oikein tehdä?

2. Ota selvää Vierailija

Ota selvää tahoista, joilta parisuhteen ongelmiin saa apua. Monelle on niistä auennut aivan uusi, upea elämä yhdessä, jopa niin, että suhteessa ollaan kuin jälleen nuoripari, mutta entistä syvemmin tuntein.

On hyvin tavallista, että pitkässä parisuhteessa on aaltoliikettä molempiin suuntiin hyvinkin voimakkaasti. Yhteinen elämä ei ole tasainen polku, siinä on kuoppia ja notkelmiakin. Te olette nyt kuopassa ja sieltä on myös tie ylöspäin. Se vaatii kuitenkin vaivannäköä ja itseensä menemistä, ei syy ole koskaan vain toisessa. Sitä luulee tuntevansa toisen, mutta se on harhaa. Ei pidä odottaa, että toinen tekee minut onnelliseksi. Onnen avain on aina itsessä. Ja riidoissa pitää olla reilu!

Miehesi painiskelee varmasti itsensä kanssa samoissa riittämättömyyden ja odotusten tunteissa, kuin sinäkin. Ydin on siinä, että kun tekee hyvää toiselle, saa myös itse. Vastavuoroista. Kokeile hellimistä vaikka hyvällä ruualla, pienin lämpimin kosketuksin ja muutenkin huomioimaan puolisosi, kun hän tulee kotiin. Älä valita, vaan kiitä, jos saat pienenkin aiheen.

Teidän kannattaa varata aika avioliittoneuvojaan, joka auttaa teitä löytämään avainasiat ja ohjaa keskustelemaan asioista, jotka kummankin mieltä painavat. Olisi todella harmillista, jos hyvän kumppanin kanssa saa sukset niin ristiin, että latua ei enää löydy. Uuden kumppanin kanssa kun aina tulee väistämättä ongelmia myös ja todennäköisesti paljon hankalampia, kuin mitä teillä on nyt. Haaveileminen ihastuksista ei varmasti ainakaan paranna tilannetta. Kokemukseni mukaan niistä seuraa vain harmia ja pettymyksiä.

On avioliittoleirejä, seurakuntien neuvojia, kunnallisiakin ja varmasti useammankin tahon ohjelmassa, kunhan etsitte ne käsiinne. Niistä saa myös vertaistukea, joka varmasti avaa kummankin silmiä ja korvia näkemään ja kuulemaan sellaista, joka ei omaan mieleen ole juolahtanutkaan.

3. vierailija Vierailija

moraalia elämään!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus