Parisuhteen ongelmat :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt ja peloissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt ja peloissaan

Vieras
Auttakaapas nyt naista :(

Mä olen koko ajan kuvitellut että meillä on täydellinen parisuhde, mutta..

Mies on nyt ollut etäinen, on pakon edestä tehnyt paljon töitä ja on niin väsynyt että on ihan pystyyn kuollut. Mä olen raskaana ja mie ei halua tätä lasta ja on ahdistunut siitä että tuntee niin. suostui siihen vain että mä olisin onnellinen ( ei ole eka lapsi) Mies on masentuneen oloinen, kaikki asiat ahdistaa ja ahdistuu lisää siitä että ahdistaa ja tuntee niinkuin tuntee..

ja mä mietin et kuinka tää paletti saadaan taas toimimaan, mitä mä voin tehdä että asiat parantuu? tai mistä nyt ekaksi lähteä liikkeelle?

paljon oleellista jäi varmasti kertomatta, pää on niin sekaisin ja olo ettei ajatukset pysy kasassa

Jos se mies ihan ekana vähentäis niitä töitä. Kuka tahansa ahdistuu, masentuu ja vaikka mitä jos raataa pitkään todella pitkää päivää. Tuo vauva-asia on tietysti kinkkinen, toivottavasti johtuu väsymyksestä yms ja miehen asenne siitä vielä korjaantuu, kun tottuu ajatukseen. Voimia! Ja ehkä sinullakin raskaushormonit vaikuttaa ja asiat vaikuttavat pahemmilta kuin ovatkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt ja peloissaan;24538108:
... on pakon edestä tehnyt paljon töitä ja on niin väsynyt että on ihan pystyyn kuollut. ... on ahdistunut siitä että tuntee niin. ... on masentuneen oloinen,

tai mistä nyt ekaksi lähteä liikkeelle?

Siis miehellä on burn-out, työperäinen ongelma joka ei johdu susta tai vauvasta.

Työstressin kanssa pitää kääntyä työterveyshuollon puoleen.

Mä luotan kyllä siihen että vauva-asia suttaantuu siinä kun se vauva syntyy, on aivan mahtava isä.
Vaihtoi juuri työpaikkaa, paremmat/perheystävälliset työajat mutta eihän se vaikutus vielä näy/ kun on jo ehtinyt ahdistumaan ja stressaantumaan niin.. :(

ja kun mä en tiedä mitä mä voisin tehdä, mulle tulee paha olo katella toisen pahaa oloa, ja tätä arkea pitäs jaksaa pyörittää. ja on kamalaa kun se on kotona, se on siinä, mutta tuntuu että se on valovuosien päässä :(

Tuo työongelma kannattaisi koettaa hoitaa kuntoon. Mitä tulee vauvaan, niin jos miestä esim. stressaa jo valmiiksi yövalvomiset, niin oiskohan eri huoneessa nukkumisesta apua? Näin työssäkävijän yöunet olisi turvattu, mikä helpottaisi varmasti jaksamista.

niin, varmaan kannattaisi lähteäsiitä että mies sais väsymyksensä kuntoon, mutta mites tuo henkinen puoli :/ jotakin ammattiauttajaa? ja jos niin mitä? yhdessä, mies yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt ja peloissaan;24538391:
niin, varmaan kannattaisi lähteäsiitä että mies sais väsymyksensä kuntoon, mutta mites tuo henkinen puoli :/ jotakin ammattiauttajaa? ja jos niin mitä? yhdessä, mies yksin?

Säännöllinen nukkumaanmeno aika niin kuin lapsilla voisi auttaa väsymykseen. Jos mies on masentunut eikä levosta tai nukkumisesta ole apua minusta olisi hyvä lähteä selvittämään asiaa vaikka ensin työpaikka tai tk lääkärin kanssa. Parisuhdeterapiasta tuskin ainakaan haittaa on, joten jos se tuntuu molemmista vaihtoehdolta jota voisi harkita, suosittelen ehdottomasti.

Meillä oli lähes vastaava tilanne pari vuotta sitten. Puolisen vuotta mies "hautoi ajatuksiaan" - työkiireitä, ei sittenkään niin toivottua raskautta (eikä myöskään ensimmäinen lapsi), mennyttä elämää, halujaan ja toiveitaan... Kaikessa hiljaisuudessa hän oli laittanut oman elämänsä pakettiin, ja muutti muualle ennen lapsen syntymää.

Meillä oli lähes vastaava tilanne pari vuotta sitten. Puolisen vuotta mies "hautoi ajatuksiaan" - työkiireitä, ei sittenkään niin toivottua raskautta (eikä myöskään ensimmäinen lapsi), mennyttä elämää, halujaan ja toiveitaan... Kaikessa hiljaisuudessa hän oli laittanut oman elämänsä pakettiin, ja muutti muualle ennen lapsen syntymää.

no näin mä pelkään että käy :(

Yhteistyössä