Parisuhteesta....väsymyksestä mieheni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt minäkin

Vieras
Mitenkähän tätä juttua alkaisi purkamaan...

Mun mies nukkuu tosi huonosti. Ollut aina sellainen huonosti nukkuja. Nukahtaa kyllä iltaisin helposti mutta sitten herää 2-3 tunnin päästä. Saattaa valvoa tunnin kaksi ja taas nukkua tunnin ja sit herätä. Kun töihin pitäis nousta puoli seittemän aikoihin niin on ihan poikki.

Nyt tällä viikollakin ei ole nukkunut öisin kun ihan pari tuntia. Pyörii ja valvoo vain. Tämä alkaa näkyä ärtymyksenä. Tai ainakin oletan että se liittyy tuohon huonosti nukkumiseen.

Eilen illalla hermostui kuten aina välillä kun lapset kitisee. Sanoi että (kaunistelen vähän tekstiä) joka ikinen helkutin päivä kun tulen kotiin ne huutaa ja itkee koko illan.

No, ei ne oikeasti joka päivä kitise nuo lapset. Esikoinen nyt vinkuu ja itkee kun joku ei mene niin kuin se itse haluaa. Yleensä rauhottuu kun sen kanssa keskustelee ja tekee jonkin asian sitten yhdessä. (esim, legon rakentamisessa)
Niin ja sitten tämä vauva, sillä on illalla vähän itkua ehkä puolituntia mut sitte rauhoittuu. Ei nämä todellakaan ole mitään itkusia lapsia.
Miehestä se tiesti tuntuu siltä kun se ei saa nukuttua...?

Onko muilla kokemuksia tästä? Miten tämän tilanteen saisi normalisoitumaan?
Hän on syönyt sellasta kun Tryptotabsia ja se auttoi ekan pari kuukautta. Mutta nyt se ei enää auta. Tuo tryptotabsi auttoi nukkumaan siis melkein koko yön.
Olen sanonut että saa mennä lääkärille ja unilääkkeitä pyytää. Niistä ainut apu?
Itse mietin vain sitä että tuleeko niistä sitten riippuvaiseksi?

Itseäni tilanne alkaa myös stressaan koska en saa omaa aikaa. Mun pitää olla illat kotona hoitamassa lapsia, kyllä mieskin hoitaa mutta pelkään että se väsyy ja huutaa näille lapsille sitten turhasta. Se on jotenkin niin äreä nyt...

Kiitos joka jaksoi lukea, auttaa kun saa vähän purkaa tuntoja näin.

Unilääkkeillä valitettavasti on taipumus aiheuttaa riippuvuutta ja niille tulee herkästi toleranssi.
On myös lääkkeitä,jotka tarkoituksenmukaisesti väsyttävät ja eivät pitäisi aiheuttaa riippuvuutta.
Onko yritetty selvittää mistä tämä unettomuus johtuu,henkistä stressiä tms.?

Tiedän kokemuksesta,että liian vähäinen uni vaikutta radikaalisti mielialaan ja aiheuttaa parisuhteessa ongelmia.

En osaa neuvoa paremmin,mutta kannattaisi varmaan käydä lääkärissä keskustelemassa.
Ja ehkä kannattaisi ottaa selvää onko jokin ongelma,murhe tms. joka miestäsi rasittaa

Voimia,jaksamista! Toivottavasti löydätte apua.

viikonloppuna juteltiin tästä uniasiasta. Mies sanoi, että ei häntä mikään asia paina tai stressaa. Hän on aina ollut vain huono nukkumaan. Nyt vain minusta tuntuu,että tämä uniongelma pahenee. Aikaisemmin se ei ole näkynyt ärtyisyytenä nyt vasta...

Sanoin eilen miehelle,että nyt saat kyllä mennä lääkäriin. en jaksa katsella sinua tuollaisena. Kun ei voi olla normaalisti kun saa koko ajan itse olla heti valppaana milloin lapset alkaa kitistä ja rientää lohduttamaan... Mies kyllä sanoi,että pitää varmaan mennä. Ei se hänestäkään tunnu kivalta tämä tilanne.

Toivottavasti tässä ei ole takana mitään muuta....mitään sairautta tai masennusta tms...

Voih, kuulostaapa harmittavalta teidän tilanne. Uskon, että kun lapset kasvaa yms. voi helpottua. Nuista unilääkkeistä ei ole mulla kokemusta eikä tietoa. Mutta kaiketi jos lääkäri määrää, voisi niitä käyttää.

No minä kyllä sympatiseeraan miestäsi, koska kärsin itse samasta ongelmasta. Uni tulee kun menee sänkyyn, mutta yöllä herään. Ja niinä öinä kun oikeasti nukkuisin, niin lapsi möykkää ja herättää ja sitten taas valvotaan.
Unilääkkeisiin ei jää heti kättelyssä kiinni--tyyliin nappi suuhun ja olet koukussa--
Kannattaa oikeasti hoitaa tuo unettomuus kuntoon, vaikka sitten aluksi niillä lääkkeillä ja sitten kun on takana vaikka pari viikkoa kunnon unta niin alkaa miettiä lääkityksen vähentämistä tai vaihtamista miedompaan.

Lasten ininä on ärsyttävää ja sellainen tulee kitkeä pois jo pienestä pitäen, kukaan ei pidä narisijoista. Lapsen tulee oppia ettei kitinällä saavuta mitään, vain normaalipuheella.

Sit nykyään on sellasia lääkkeitä mitkä parantaa sen unen laatua. Lisäävät myös ruokahalua. Joku Mirtarin tai jotain sinnepäin. Ei ole unilääke eikä kai puhtaasti mielialalääkekkään.

Itse tuohon mieheni uniongelmaan on ehkä vaikea samaistua kun itse nukun kun tukki. Vaikka herään yöllä syöttään vauvan niin nukahdan heti uudestaan.

Olet oikeassa peppari, lasten ininä on inhottavaa. Meillä tuo esikoinen ehkä kokeilee rajojansa tällä hetkellä. Meillä todella ollaan opetettu ja opetataan, ettei tuollaisella kitinällä saa mitään vaan puhumalla. Pikkuhiljaa näyttää tuottavan tulosta esikoisella. Mutta joskus ne lapset vain kitisee ja inisee, nekin on joskus väsyneitä ja huonolla päällä.

Yhteistyössä