Paritalossa asujat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Plussaa mahdolliset ihanat naapurit, miinusta mahdollisesti aivan hirvittävät naapurit.

Miinusta
ei "omaa rauhaa"
mahdollisesti pieni piha

Plussaa
mahdollisesti taloyhtiö, ehkä huolto joka hoitaa lumenluonnit nurmikon leikkuut sun muut.
pieni piha :)

[QUOTE="vieras";24548299]Miinusta taloyhtiö, jossa sinä maksat toisen vesivahingosta.[/QUOTE]

No, miten tuokin sitten sovitaan ja vakuutukset ( sekä omat irtainvakuutukset ja taloyhtiön omat kiinteistövakuutukset ) on sitä varten, että niistä ainakin ensin koitetaan saada ja jos ei saa, niin sitten vasta mietitään kuka sen sitten oikeesti maksaa.

En mä ainakaan ollut paritaloon muuttamassa tuolla asenteella, että hitto, jos joudun sentinkin maksamaan ylimäärästä naapurille. Sitä varten me ainakin maksetaan yhtiövastiketta, jolla taas maksetaan ne vakuutukset, johon ainakin yritämme luottaa, että toimivat hätätilanteessa niin kun kuuluvat. Koska vastaavasti se naapuri voisi ajtella.

Eli tuo yhtiövastike on sekä plussaa, että miinusta samaan aikaan, eli ikävähän sitä on tietysti maksaa, mutta sillä saa sitten "pienissä erissä" vuoden / vuosien aikana säästettyä isompia menoja varten, johon ei muuten välttämättä olis yks kaks yllättäen kahdella taloudella varaa. Meillä kun molemmat hoitaa esim. omat lumenluontinsa, nurtsin leikkuut sun muut, eli sellasiin ei mene rahaa, mutta sitten vastaavasti otettiin esim. santaa "taloyhtiön laskuun" molemmille ( eli vuoden aikana kerätyillä vastikkeilla ). Minä olen opiskelija ja naapuri eläkeläinen, joten eipä olis ollut yht' äkkiä irrottaa esim. sen kuorman hintaa kummallakaan. Eli nekin on ihan sovittavissa olevia juttuja, mitä maksetaan taloyhtiön piikkiin ja mistä vastaa asukkaat itse.

Tuossa noita plussia ja miinuksia jo tulikn, mutta itse silti tykkään tästä ratkaisusta ainakin tällä hetkellä, kun asiat luonaa naapurin kanssa ja asioista voi keskustella rakentavassa hengessä.

Mutta tosiaan, suurin riski taitaa olla, jos naapurin kanssa ei kemiat synkkaa tai ei muuten mene järjenjuoksu samaan suuntaan, niin silloin asuminen voi olla yhtä... sanonko mitä... eikä mistään tuu mitään.

Plussaa mahdolliset ihanat naapurit, miinusta mahdollisesti aivan hirvittävät naapurit.

Miinusta
ei "omaa rauhaa"
mahdollisesti pieni piha

Plussaa
mahdollisesti taloyhtiö, ehkä huolto joka hoitaa lumenluonnit nurmikon leikkuut sun muut.
pieni piha :)

Pari talo on paritalo.
Eli kaksi asuntoa yhdessä.
Harvemmin kukaan muu hoitaa pihalalueita.
Lähtökohta on omistuspohja: paritalo = yhteisellä tontilla as.oy-muotoinen kahden asunnon muodostama kokonaisuus. Yleensä ne totin pihaosuuden maksimoimiseksi, rakennuskustannuksia yms. "säästäen" tehdään toisiinsa kiinni.

Sekoitatta ilmeisesti rivitaloyhtiöön?

Yhteistyössä