Parturi tasa-arvoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tanssi musaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tanssi musaa

Vieras
eileisen kampaaja reissuni tiimoilta jäin miettimään tasa-arvoa naisten ja miesten välillä. hassu aasin siltaan asiaan, tiedän ;)

Mutta siis, naisten malliin leikkaus maksoi 39?, miesten vastaavasti 20?.
Ymmärrän jos vaihtaa totaalisesti mallia mutta eihän tuollaisessa hinta erossa ole mitään järkeä jos ajatellaan vaikkapa lyhyt hiuksista nais tai mies asiakasta!
Miksi se maksaa enemmän että olet Nainen kuin jos olisit Mies??!!
Aikaa menee kampaajalta aivan yhtä paljon, vettä kuluu pesussa sama määrä eikä naiselle varmaankaan suihkauteta ylimääräistä lakkapullollista päähän...

Naisten hiusten leikkaukseen menee enemmän aikaa melkein aina, muotoilua tehdään enemmän sekä muotoilutuotteita käytetään enemmän. Ja vettäkin menee yleensä enemmän sekä pesuaineita, koska naisilla on yleensä enemmän muotoilutuotteita hiuksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Naisten hiusten leikkaukseen menee enemmän aikaa melkein aina, muotoilua tehdään enemmän sekä muotoilutuotteita käytetään enemmän. Ja vettäkin menee yleensä enemmän sekä pesuaineita, koska naisilla on yleensä enemmän muotoilutuotteita hiuksissa.

kyllä me miehen kanssa ihan samassa ajassa oltiin valmiina eikä mulla sen kummemmin hiuksia laitettu, sama kuivaus muotovaahdolla tuli molemmille ja lakka suihkaukset.
Toki maksan ihan hyvillä mielin sen mitä pitääkin, siisti on aina siisti mutta 19?:n ero tuntuu aika isolta silti!!

Mut samahinta menee myös mulla, joka ei muotoilutuotteita käytä ja haluan vain tasoittaa tasapitkän haiveneni. Juu siksi välttelenkin kampaajia ja naksin epämääräisesti itse aina välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja tanssi musaa:

kyllä me miehen kanssa ihan samassa ajassa oltiin valmiina eikä mulla sen kummemmin hiuksia laitettu, sama kuivaus muotovaahdolla tuli molemmille ja lakka suihkaukset.
Toki maksan ihan hyvillä mielin sen mitä pitääkin, siisti on aina siisti mutta 19?:n ero tuntuu aika isolta silti!!

Sulla on sit aika kurja kampaaja.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:

Mut samahinta menee myös mulla, joka ei muotoilutuotteita käytä ja haluan vain tasoittaa tasapitkän haiveneni. Juu siksi välttelenkin kampaajia ja naksin epämääräisesti itse aina välillä.

Yleensä tasausleikkaukseen on oma hinta, mutta ei tietystikkään joka paikassa.

Just tätä mä tarkoitin, eli nainen kuin nainen maksaa saman riippumatta tasataanko pitkät hiukset latvoista vai vaihdetaanko vaikka pitkästä tukasta lyhkäseen malliin. Hassua!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tanssi musaa:

Just tätä mä tarkoitin, eli nainen kuin nainen maksaa saman riippumatta tasataanko pitkät hiukset latvoista vai vaihdetaanko vaikka pitkästä tukasta lyhkäseen malliin. Hassua!!

Yleensä on kyllä eri hinta tasaukseen, koska se on todella nopea tehdä.

Mie törmäsin vähän aikaa sitten kampaajaan jolla oli aikaan perustuva hinnoittelu :o
Eli laskutti työstä siihen kuluneen ajan mukaan ja jos lakkaa sun muuta laitettiin, niin siitä vielä erikseen lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mie törmäsin vähän aikaa sitten kampaajaan jolla oli aikaan perustuva hinnoittelu :o
Eli laksutti työstä siihen kuluneen ajan mukaan ja jos lakkaa sun muuta laitettiin, niin siitä vielä erikseen lisää.

tuohon "raksuttavaan taksaan" en ole törmännyt mutta kylläkin siihen, että pesu, leikkaus, muotovaahto, lakka jne on erikseen olleet hinnastossa ja kampaaja kysynyt mitä laitetaan..

Samaa mieltä kylläkin että typerää maksaa niinkin reilusti enemmän samasta loppu tuloksesta vain sukupuolen mukaan

:|

No ero on kyllä tosi iso. Meillä miestenhiustenleikkaus 19e ja naisten 24e. Jos hiukset pestään niin se maksaa 5 euroa, oli mies tai nainen.

Naisilla mallit on kyllä useimmiten erilaisia leikattavia kuin miesten mallit, vaikka ajallisesti ei välttämättä ottaisikaan enemmän sitä aikaa. Toisinsanoen miehille usein tulee ns. yksinkertaisempi malli kuin naiselle, vaikka hiukset olisivat naisellakin lyhyet.

Ja joku sanoi maksavansa saman hiusten latvojen tasauksesta kuin mistä tahansa leikkauksesta niin sitä ihmettelen.... outoa jos joku kampaaja ottaa siitä saman. Oikeasti se hiusten tasaiseksi (oikeasti tasaiseksi) leikkaaminen ei ole todellakaan helppo juttu, vaikka moni niin kuvitteleekin. Meillä hiusten pelkkä tasoitus on 15 euroa.

Narisijoille yhteisesti sanoisin, että kannattaisi muistaa, että kyseessä on käsityöammatti. Se ei todellakaan luonnistu kaikilta, vaikka kuinka olisi koulunkin käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Narisijoille yhteisesti sanoisin, että kannattaisi muistaa, että kyseessä on käsityöammatti. Se ei todellakaan luonnistu kaikilta, vaikka kuinka olisi koulunkin käynyt.

tuo on totta!

Mies kans sanonut ettei väliä hinnalla, että mieluummin maksaakin enemmän jos tietää saavansa hyvän leikkauksen ammattitaitoiselta ja taitojaan päivittävältä parturilta kuin maksaa jotakin vain sille, joka joskus on koulun käynyt ammatin toivossa jaleikkaa iän ikuisesti samoja malleja eikä osaa soveltaa.

Yhteistyössä