Parvorokko ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piizu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piizu

Jäsen
06.12.2007
48
0
6
Onko jollakin omakohtasta kokemusta kuinka helposti tuo parvo tarttuu?Meillä hirvee tilanne kun lasten päiväkodissa parvo-epidemia ja en tietenkään ole verikokeiden mukaan tuota sairastanu... :headwall: !Kuinka kauan epidemia voi kestää ja kuinka moni lapsi sairastuu?Kokemuksia kaipailen...ollaan nyt talvilomalla onneks, mut ens viikko pelottaa todella.Ite olen viikolla 15 raskaana ja en todellakaan haluis ottaa riskejä,terkka kyl sano et täytyis vaan uskaltaa lapset viedä hoitoon!!APUA...mitä teen?Voiko äiti tässä tapauksessa saada sairaslomaa et voi hoitaa lapset?Kiitos kaikille ketkä vaivautuu =) !

Mulla ihan sama tilanne ja rv 17+1 menossa. Olen töissä koulussa, jossa yhdellä oppilaista on juuri parvorokko menossa. Sain heti sairaslomaa ja mene huomenna vasta-ainetesteihin. Eli ota yhteys terveyskeskukseen niin kyllä siellä antavat saikkua, kunhan kerrot tilanteen. Tsemppiä!

Jos on mahd. saada parvo, ja on raskaana, niin yhteys lääkäriin joka tekee jatkuvan lähetteen labraan jotta käyt verikokeissa 2vkon välein, 12vkon ajan. Vaarallisinta vauvalle on parvorokko rv 16-28, ja jos sulla selviää että olet parvon saanut, niin sitten otetaan yhteys äippäpolille ja ultraukseen viikon välein. Seurataan ettei vauvalle tule anemiaa ja turvotusta. Tällaiset ohjeet sain lääkäriltäni.

Yhteistyössä