Paska avioliitto...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Meidän avioliitto on ollut pitkään jo ihan tuskaa ja tappelua.

Mies syylistää mua ihan kaikesta. Vaikka tekisin mitä niin mikään ei ikinä kelpaa.
Tässä on nyt tultu jo jonkun aikaa siihen tulokseen, että mä en saa nukuttua enään, kun mulla on niin kauhea stressi. Odotan päivittäin et mies alkaa huutamaan mulle jostain mitä taas olen tehnyt niin väärin.

Koskaan se ei ole tosin käynyt käsiksi, mutta kyllä tuo henkinen väkivalta satuttaa myös ja paljon.

Täällä mä taas itken illan päätteksi, ennen tein sen aina öisin ettei mies nähnyt enään en jaksa välittää.

Oon vaan niin väsynyt tällähetkellä etten jaksa edes asuntoa alkaa etsimään tai muuten järjestämään asioitani :(

Olen yrittänyt sanoa miehelle, että asioista pitäisi puhua, mutta se menee aina siihen et se alkaa mua syyllistämään ihan kaikesta. Siinähän ei mitään vikaa ole vaan kaikki tämä on vaan ja ainoastaan minun syytä.

Mistä mä saan voimia et pääsen täältä pois?

Ja vikahan on AINA yksin miehessä, ei koskaan naisessa tällä palstalla, ei koskaan. Mies on sika, mies syyllistää, mies sitä, mies tätä. Ikinä, ei ikinä ei voida täällä kuulla näiden tarinoiden molempia puolia niinkuin ne oikeasti ovat.

Joten neuvona on se perinteinen, jätä se sika.

Kyllä mä tiedän, että mussa on kanssa omat vikani.

Mutta tää tilanne on nyt vaan mennyt pahaksi, että tästä tuskin enään tulee mitään, jos mies ei oikeasti halua puhua asioista. Se, että yritetään puhua jostain on sitä et mies alkaa samantien valittamaan mulle ihan kaikesta ennenkö kerkeän kissaa sanomaan. Mä olisin kyllä valmis tekemään tämän suhteen eteen kaikkeni, että tämä tomisi, mutta toinen osapuoli ei ole. Yksin se on hankala pitää parisuhdetta yllä.

Sinun pitää ehkä topakasti pitää puolesi ja tarttua nimenomaan syyttelemiseen, ei syyttelyn "syyhyn". Jos mies syyllistää, ongelma on syyllistäminen, ei se mitä sinä olet tehnyt. Jos et saa ääntäsi kuuluviin, hae ammattiapua tai keskustele kirjeitse. Kieltäydy tilanteista, jotka satuttavat sinua liikaa. Ellei mies pysty lopettamaan natkutusta, lähde itsesi ja lastesi takia.

Ota teidän "keskustelukulttuuri" esille joskus rauhallisena hetkenä, kerro rauhallisesti, kuinka ahdistavana koet tilanteet. Kysy mieheltä, onko se hänen tarkoituksensa. Kysy, ymmärtääkö hän, miltä sinusta tuntuu. Kysy, miten asiaan voisi miehen mieletä vaikuttaa. Suostuisiko hän esimerkiksi johonkin sopimukseen, miten tilanteissa toimitaan - sanotko ehkä jonkin koodisanan tai poistutko paikalta - mitä mies sitoutuu tällöin tekemään? On hiljaa, siirtyy kirjalliseen valitukseen, poistuu paikalta?

täältäkin löytyy nalkuttava mies.. aina on joku syy mistä voi valittaa ja marista. En osaa kyllä neuvoa kun itsekin mietin että mitä pitäisi tehdä. Asioista ei voi puhua kun menee tappeluksi ja mies ei myönnä koskaan olevansa väärässä.

Yhteistyössä