Hae Anna.fi-sivustolta

Passaajat, osa 5

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Vuonna 2006, 30.12.2005.

1. Nela Vierailija

Hei,
    Itse ole ollut hieman taka-alalla kun en oikein ole löytänyt jutun juurta... Minulla tilanne on siis sellainen, että minulle tehdään PAS tänään. Tämä on viimeinen alkiomme pakkasessa. Toivoa tietysti on mutta sen verran monta kertaa testi on negaa näyttänyt etten oikein uskaltaisi toivoa kovin korkealle asettaa. Mehän emme ole koskaan saaneet aikaiseksi edes sitä haamuviivaa joten luonnollisesti hieman varauksellisuutta ilmassa.
    Nyt kuitenkin tämä alkio siirretään ns pitkän viljelyn jälkee mikä tarkoittanee, että se on sulatettu jo eilen aamulla.
    Nämä Pas siirrtot ovat olleet sen verran kivuliaita, että olen jo pari buranaa tänä aamuna ottanut.
    Katsotaan miten käy.. Nyt täytyy lähteä!

2. kirjoittelija Vierailija

Nela.....Meilläkin on joka kerralla tehty niin et kahdenpäivän seuranta.Tai siis tämäkin raskaus sai niin alkunsa,että esim. to aamulla sain klinelle soittaa onko sulatuksesta selvitty,sitten seuraavana päivänä lähdimmekin alkion siirtoon.Onnea tulevaan testiin.

3. Nela Vierailija

Hei,
    Kirjoittelija; näyttää todella olevan erilaisia käytäntöjä eri klinikoilla. Erittäin outoa. Oletko yksityisellä vai julkisella?
    Meillä siis takana 1xivf keskeytetty, 2xivf ja 4xpas. Alkioita siirretty yht 10. Aikaisemmat alkiot on kaikki sulatettu samana aamuna paitsi siis tämän päiväinen. Ja tämäkin siksi, että itse rupesin lukemani perusteella kyselemään vaihtoehdoista.... Uskon, että olisivat tehneet tämänkin siirron vanhan kaavan mukaan mikäli itse en olisi ottanut asiaa puheeksi... Ymmärrän ettei tämä 2. päivän viljely ole mikään oikotie onneen mutta kannattanee kokeilla ainakin jo sillä perustein kun ei alkio koskaan ole yrittänyt kiinnittyä.
    Mulle siis siirrettiin yksi 8-soluinen 2-lk:n alkio.
    Piinataan nyt taas pariviikkoa ja katsotaan miten käy...

4. kirjoittelija Vierailija

Yksityisellä olemme aina käyneet, ja samassa paikassa eli AVA-klinikalla. Minulla eka raskaus josta poika,alkasi 5-soluisesta ja tämä toinen raskaus eri lääkärin hoitamana alkasi 4-soluisesta.Meillekin yhdessä välissä kokeiltiin jopa alkionkuoren avausta,mutta siitä tuli plussa joka kuitenkin keskeytyi heti alkumetreillä.

5. Piipu Vierailija

Vähän hiljasta täällä on ollut.
    Mulla alko ne menkat sitten mutta tein kuitenkin raskaustestin varalta. Mies tuijotti ja tuijotti sitä tikkua että näkyykö mitään mutta ei siihen sitä viivaa ilmestyny vaikka kuinka ois tuijottanu.
    Pari päivää vähä masensi, mutta nyt jo testailla niitä toisia tikkuja, ovistikkuja että milloin ois uusi pas.
    Työpaineita ihan hirveesti kyllä tällähetkellä. Mutta pitäähän ne työtkin yrittää hoitaa.
    Ei tämän kummempia, minäkin vähän huono kirjoittelemaan kun ei oikein itsellä mitään tapahdu mutta lueskelen kyllä säännöllisesti.
    Kysyin muuten meidän hoitajilta täällä että miten se alkionkuoren avaus tehdäänkö niitä.
    Täällä päin on kuullemma todettu ettei niistä ole ollut apua ettei tehdä, sanoi hoitsu. On tosiaa eri käytäntöjä vissiin..

6. Lumikki Vierailija

Minäkin käyn täällä kyllä lukemassa kuulumiset, mutta kun itsellä ei mitään tapahdu, niin en ole jaksanut päivittää. On ollut vähän masennustakin, koska luomumenkat alkoivat, eikä tullut luomuihmettä ja uusi hoito on edessä, joka saattaa olla vielä viimeisemme ja joka pelottaa hirveästi.

En vain ole jaksanut päivitellä tietojani, kun on vähän haluttomuutta kaikkeen. :/

7. tatti Vierailija

Voi harmi Piipu, ettei vieläkään tullut plussaa. : (

Minäkin olen vain lukenut viestejä, mutta itselle ei muutoksia tilanteeseen. Töiden kanssa tupla kiire, joten sinne on kyllä kaikki ajatukset hukkuneet.

Onko muilla talvilomia tiedossa. Itselläni vk 10.

8. sari Vierailija

Moi vaan kaikille! Meillä oli tänään siirto ja nyt se pikkuinen köllöttelee lämpöisessä uudessa kodissaan. Toivottavasti seuraavat 9kuukautta. Alkio oli ykkösluokkaa ja 6s.Mites te muut muistelen että Nela sulla olisi siirto ollut tulossa suunnilleen samaan aikaan kuin mulla.

9. Nela Vierailija

Hei,
    Joo, kirjoittelinkin jo tuossa vähän aiemmin, että mulle siirrettiin maanantaina yksi 8-soluinen 2-lk:n alkio. Tämän siirron yhteydessä mulle tehtiin ensimmäistä kertaa 3-päivän viljely. Lähes jokainen aiemmin siirretty alkio on ollut 2-soluinen (taisi olla yksi/kaksi 4-soluista joukossa) ja ne on siirretty ""kahden päivän"" ikäisinä.

Miten sulla; tehtiinkö sulle kahden vaiko kolmen päivän viljely? Tätä samaista asiaa olen pohdiskellut jo aiemmin näillä sivuilla.... Tuntuu olevan kovin erilaisia käytäntöjä eri klinikoilla riippumatta siitä ovatko julkisia vaiko yksityisiä..

Nyt sitä sitten taas kerran piinaillaan, katsotaan miten tällä kertaa käy. Jokin itsesuojeluvaisto varmaan päällä kun kovinkaan optimistinen en enää uskalla olla... Sydämmestäni tietysti toivon, että nyt olisi vihdoin meidän vuoromme! Tsemppiä!

10. sari Vierailija

Heippa Nela! Tarkemmin kun lueskelin viestiketjua niin todellakin olit kirjoitellut siirrostasi, mutta me tytöt nyt piinaillaan ja toivotaan että nyt olisi meidän vuoro.Täytyy yrittää keksiä kaikkea kivaa että tämä piinis välillä unohtuisi. Meidän alkio on otettu eilen sulamaan eli 22.2 ja siirto 23.2 eli onko se sitte 2-päivän viljely. Meidän klinikalla tehdään passit mun käsittääkseni aina näin. Tänään kun läksin klinikalta niin tuli sellainen tunne että nyt se onnaa mut saa nähdä kun pettymyksiä on ollut että uskoako mihinkään tunteisiin no pakko uskoa. Nela tässä tulee sulle +++++++säteitä roppakaupalla piinistellään sitte käsikädessä. T. Sari

11. Nela Vierailija

Moi,
    Oikein paljon tsemppiä sinulle Sari!
    Mä olen ollut hiukan alamaissa kun eilen tuli vähäsen vuotoa... Aivan samoin on käynyt aiemmillakin kerroilla eli vuotoa tulee tiputtaen hyvin vähän. Sellaisia oireita mitä raskautuneet kuvailevat, ei minulla ole esiintynyt. Vielä viikko piinaa ja sitten testiin.

12. sari Vierailija

Heippa! No hitsin hitsi Nela toivotaan että vuoto loppuu ja raskaus alkaa. Mulla välillä kanssa sellaiset fiilikset ettei tästä mitään tuu, mutta olen vain yrittänyt olla positiivinen ja ajtella kaikkea kivaa jopa suunnittelin jo mihin vauvan sänky laitetaan(se on jo liikaa täytyisi ajatella kaikkea muuta kivaa kuin vauvaa)Mulla ei vuotoa ole ilmaantunut koskaan ennen kuin olen lopettanut lääkkeet.Lugestron pitää mulla vuodon poissa.Kaikkea hyvää Nela ja kaikki muutkin tässä ketjussa piinistellään ja ajatellaan kivoja asioita. T;) Sari pp 4

13. sari Vierailija

Täällä on hiljaista. Missä kaikki olette? Eli mä piinailen pp 6menossa, eilen alkoi ihmeellisiä vihlaisukipuja tuolla masussa ja on jatkunut vielä tänäänkin.Toivottavasti ei ole täti vihlaisuja vaikka sellaisilta vaikuttaa. Nela kuinka sä jakselet? Ja oliko muita piinistelijöitä tässä ketjussa mukana?

14. kirjoittelija Vierailija

Täällä on tosiaan nykyään hiljaista,silti pettymysten jälkeen ymmärrän toisaalta ettei jaksa ottaa jokavälis kantaa viesteihin.Kyllä pettymykset vie niin mehut nimimerkillä kokemusta on....Sari mulla ainakin oli ihan menkkakipujen oloista tunnetta,vaikka raskaus oli alkanut.Toivotaan että saat positiivisen tuloksen ja muistathan että jos raskaus on alkanut kannattaa kolmen ekan odotuskuukauden aikana välttää miehen kanssa pelehtimistä siihen aikaan kun normaalisti olis menkat.PS:mulla on ollut sokerin kans lievää propleemaa kummankin raskauden aikana,kuitenkin eilen 7 kertaa verikokeen otettuani oli tosihyvät arvot,sillä olin syönyt vain rehuja(siis salaatteja)lenkkeilin myös joka asiaan auttoi.Kerroin kuulumiset anopille ja noloo kun olin kerroin myös sen,että mies oli ostanut minulle (jota tapahtuu kerran puoles vuodes)pienen suklaapatukan.Tottakai järkeni sanoi että sokerit voi kohota suklaasta,mutta patukka oli pieni ja kokeena halusinkin sen syödä,että näkisin vaikuttiko makean syönti heti tuntuvasti sokeriarvoihini.No menin tämänkin sanomaan anopille ja huh sieltä tuli täydeltä laidalta,että ajattele ny vähä että älä ny pelkkää sokeria mieti,vaan ajattele vähä vauvaaki! se tuli siihen sävyhyn,että kyllä oot tyhymä ja teet näin kuinka minä sanon.Helvetti sentään kun ekan raskauden aikana ei painoakaan tullut kuin 3 kg siis koko raskauden aikana,koska olin tarkoin katsonut mitä syön.......Teki mieli sanoa anopille että en ole noin tyhmä ja että varmasti se vauva ei yhdestä pienestä patukasta ""shokkia""saanut,että eriasia jos vetäisin koko levyn.......Siis en olisi loukkaantunut moisesta,mutta se loukkas kun kehtas karjua että ajattele vauvaaki! Itse kuitenkin on erittäin reippaasti ylipainoinen ja jokavälis syö kaikenmaailman herkut ja yölläkin nousee syömään kaapista rasvaisia herkkuja jos ei uni maistu.......SORRY vaan vuodatukseni,mutta tänne oli hyvä purkaa samalla paskamaisia fiiliksiä......Mielestäni sen asian voi ilmaista niin monella muullakin lailla.No tsemppiä kuitenkin teille kaikille Toivottelee:kirjoittelija

15. Nela Vierailija

Moi,
    Piinailu jatkuu ja pinna erittäin kireällä. Maanantaina pitäisi testata mutta luulen, että teen sen jo lauantai-aamuna. Kai tulos pitäisi jo silloin näkyä luotettavasti..?
    Tosi tylsä kuulla, kun sulla Kirjoittelija on huonot fiilikset... Toisaalta tänne on helppo purkaa pahaa oloa kun tuntuu siltä, että tämä on välillä ainoa paikka missä ihmiset ymmärtävät. Kiitos siitä kaikille.
    Toivottavasti Sari sulla tärppää, oikein paljon tsemppiä!
    Pitäisiköhän aloittaa uusi ketju johon muutkin ehkä uskaltautuisivat kirjoittelemaan... ?

16. kirjoittelija Vierailija

Älä liikaa Nela innostu,ettei tulis suurta pettymystä......MUTTA vähänkö olin kiukkuinen kun rupesin tätä pikkuista odottamaan.Siis isäntäkin välillä katsoi tosi ihmeissään,kun olin todella räjähdys altis.Toivotaan että sullakin olis siitä kysymys.Onnea kaikille piinailijoille.

17. caicca Vierailija

Heips kaikille!

Pitkästä aikaa minäkin ajattelin liittyä taas mukaan tuttuun ja turvalliseen Passaajat ketjuun... Olen kyllä käynyt aina välillä lukemassa teidän muiden juttuja, mutta itse en ole viitsinyt kuulumisia kirjoitella, koska ei ole ollut oikein mitään kerrottavaa... No huomenna meillä on siirto ja sitten alkaa piinailu (jos kaikki menee huomenna hyvin) eli nyt sit varmasti tulee hiukan aktiivisemmin purettuja tuntoja ainakin taas se muutama viikko... Voimia kaikille!

Terkuin caicca

18. Lumikki Vierailija

Meillä ei edelleenkään mitään uutta. Tasaisen tappavaa puurtamista... Tylsyttää työ, elämä yleensäkin. Ensi viikolla klinikalle katsomaan, mikä on tilanne ja miten edetään. Suoraan sanottuna ei huvita pätkän vertaa, enkä usko, että meitä ikinä onnistaa. Kertoohan nekin 4 IVFää ja keskenmenot jotain :(

19. anna Vierailija

Hei taas pitkästä aikaa!
    Minäkään en ole jaksellut tänne kirjoitella hetkeen, kun ei ole ollut kovin ihmeellistä kerrottavaa.
    Ensi viikosta kuitenkin alkaa piinailut. Toinen IVF alkoi ja ensi viikolla toivottavasti päästään siirtoon;)

20. sari Vierailija

Kiva kun on tullut uusia mukaan tähän ketjuun TERVETULOA Caicca, Lumikki, Anna ja plussatuulia heti alkuun. Eli mulla piina puolessa välissä ja mulla oli pakastealkion siirto. Alkio oli 1luokkaa ja 6s.Oireita ei oikeestaan mitään, mitä kahtena kolmena päivänä ihmeellisiä vihlaisuja masussa.Mä olen ollut jokseenkin toiveikas että nyt tää onnistuu, mutta toinen puolisko sanoo nyt että eikö taaskaan. Testin saan tehdä to mutta töiden vuoksi testaan vasta pe koska olen päättänyt etten tee testiä ennen pp 14.Aurinkoista viikonloppua teille kaikille lukijoille. T. Sari

21. Supi Vierailija

Moi kaikille

En ole kirjoitellut, kun ei mitään ole tapahtunut. Nyt odottelen kuukautisia ja että saan aloittaa laastarihoidon ja päästä jossain vaiheessa passiin. Pakkasessa vaan neljä ja se masentaa...ovat sulaneet niin huonosti. Jos joku selviää niin sit tehdään kuoren avaus. Onko kellään kokemuksia tai kuullut jotain asiasta. Voi kai jotenkin olla hormonien takia sitkeämpi tai jotain?

Tsemiä kaikille ja toivon mukaan liityn piinailijoihin parin viikon päästä.

22. Nela Vierailija

Moi kaikille,
    Mukavaa kun te, ""joille ei ole tapahtunut mitään"" olette aktivoituneet!
    Kertauksena kertoisin, että mulla virallinen testi päivä ensi maanantai eli piinailua takana lähes kaksi viikkoa. Mulle siis tehtiin elämäni eka 3-päivän viljely.
    Tein kuitenkin testin tässä pari tuntia sitten ja negatiivistahan se taas näytti. Ihan niinkuin kaikilla muillakin kerroilla. Ei edes haamuviivaa, ei mitään.
    Menen kuitenkin maanantaina labraan testeihin, just in case. Mutta kovin turhalta ja tyhjältä tuntuu. Kaadoin juuri viinilasin eikä sekään maistu miltään. Kyllä taas tuntuu vaikealta ja epäreilulta.
    Luulen, että siirryn taustajoukkoihin...
    Toivotan teille kaikille sydämmestäni tsemppiä!!

23. Piipu Vierailija

Hei kaikille, minulle tehtiin pk siirto viikko sitten eli vielä viikko odotusta testiin.
    Aikaisemmissa siirroissa minulla on ollut niitä tuntemuksia vihlasuja sun muuta, mutta nyt ei yhtikäs mitään, kummallista.
    Meillä meni viimeinen sitten pakkasesta, neljä oli sulatettu ja yksi vaan selvis.
    Sanoivat meille että jos ei nyt onnaa, uudestaan jonoon ja menee kuulemma ens syksyyn ennen kun pääsee seuraavaan ivf:ään.
    Kauheat jonot!!!!!!! Tekis mieli mennä yksityiselle mutta on se varmaan aika kallista. En kyllä ole kysynykkään paljon maksas. No, pitää toivoa että nyt tärppäis.
    Mulle tarjottiin siirrossa testi lääkitystä, lugestroonin tilalta Crinone 8% emätingeeliä, onko kukaan muu saanu lugestronin tilalta kyseistä lääkettä?
    Onnea kaikille piinailijoille!

24. Toivo Vierailija

Heippa vaan kaikille! Olen täälä käynyt sillon tällöin lueskelemassa muiden juttuja mutta en kans ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Itse odottelen toista IVF alkavaksi huhtikuun lopulle. Tauko olikin paikallaan hormoneista ja itsensä tutkimisesta mutta nyt kun ns stressitila on lauennut niin olen sairastellut muuten, flunssaa,päänsärkyä,kuumetta jne. jo kolmatta viikkoo. Et ei nää lääkärissä juoksemiset tunnu loppuvan ikinä. Oon jo syöny sellasen määrän kaikkia kipu ja särkylääkkeitä et olenkin miettinyt miten olisin hoitojen aikana tästä selvinnyt... Hyvää kevättä kaikille! Pidetään tää ketju hengissä!!

Nela! Voi harmi! Koita odotella nyt viä sitä ma testiä josko se tänpäivänen olisi ollut liian aikaista..? Toivotaan niin!!! Kovasti tsemppiä!!

25. sari Vierailija

Tsemiä kaikille piinajille. Piipu mä olen käyttänyt crinone geeliä ensimmäisessä ivf-hoidossa tuoresiirrossa. Todella helppo käyttää ja ei tuhraa niinkuin luget. Mä piikittelin silloin gonalia ja sain ton crinonen ilmaiseksi kun osallistuin johonkin kyselyyn. Kokemuksia crinonesta mulla vuoto alkoi silloin kun pitikin kun testata piti pe niin vuoto alkoi to iltana.Kun taasen luget pitää vuodon poissa niin kauan kuin lopetan.Mulla vielä piinistä viikko jäljellä on tämä odotusta.Aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri